Tip 2 diyabet ve obezitenin önlenemez yükselişinin nedeni!

Dr. Ümit Aktaş'ın söylediklerine damdan düşmüş eski tip 2 diyabetliler olarak aynen katılıyoruz. Bizler de Prof. Dr. Canan Karatay'ın benzer söylemle...

Dr. Ümit Aktaş'ın söylediklerine damdan düşmüş eski tip 2 diyabetliler olarak aynen katılıyoruz. Bizler de Prof. Dr. Canan Karatay'ın benzer söylemleriyle tip 2 diyabeti yendik. Gelin şimdi TV Net'deki bu programın yazıya dökülmüşünü hep birlikte okuyalım.

 

"Ayşenur Asuman Uğur: Ben de hani ben de sağlıkçı olarak bir yönüyle size katılıyorum. Tabii biraz şunlar da sorgulanıyor artık. Beslenme uzmanları da kendi aralarında çelişkide. Ara öğünler, ana öğünler. Ara öğün ne kadar yenmeli? Bir kısmı yenmemeli diyor, bir kısmı yenmeli diyor. Yenmemeli diyenler bütün vücudu bu kadar öğünle yormaya gerek yok, bu da sonuçta bağırsak sindirim sistemini olumsuz etkileyen bir şey. Siz onunla ilgili ne dersiniz? Keza çok geçmişe döndüğümüzde ara öğünler yoktu. Şimdi oluştu.

 

Dr. Ümit Aktaş: Tabii, aynen öyle. İnsanoğlu yaklaşık 200 bin yıldır dünya üzerinde yaşıyor. Hiçbir zaman bugün söylendiği gibi ara öğünlerle günde 6 ila 8 defa beslenmemiş. Allah aşkına günde 8 defa yemek mi yenir? Ara öğün olsun, ana öğün olsun adı. Kim yiyebilir bunu.

 

Bakın, bu ara öğün teşvikiyle obezite ve diyabet hortlatılmıştır. Bugün geldiğimiz noktada ben kimseye böyle ara öğün mara öğün tavsiye etmiyorum. Beslenme programı vermek ayrı bir şey, ama sağlıklı beslenme, günde iki ana öğün kahvaltı ve akşam yemeği olması, aralarda da kendi vücut isteğinize, arzunuza göre kuruyemişlerle geçiştirmek ya da meyveyle, hafif zeytinyağlılarla geçiştirmek şeklinde beslenilmelidir. Günde 8 öğün diye bir yemek olmaz. Bu mümkün değil. Bu kadar ara öğün verilmesi doğru değildir. Yanlıştır.

 

Öte yandan diğer tarafını da hesaplamak gerekir. Niye ara öğün veriliyor. Bakın, çok basit bir hesap var.

 

Ara öğünü teşvik eden yine Amerikan Diyabet Cemiyeti ve Amerikan Diyetisyenler Birliğidir. Sorgusuz sualsiz bizimkiler de kabul ederler. Haşa sanki Tanrı kelamı gibi. Bakın, ara öğünü teşvik ederler. Çünkü, bütün herkese tam tahıllı ürünlerle beslenin derler. Tam tahıllı ürün, yani tam buğday ürünleri glisemik indeksi çok yüksek ürünlerdir. Çay şekerinin glisemik indeksi 59’dur, tam tahıl, tam buğdayın glisemik indeksi 72’dir. Ve endokrinologlar şekeri yasaklar diyabet hastalarına, günde 180 gram tam buğday ürünü verirler sandviç, ekmek vs. Niye şekeri yasaklıyorsun. Ki doğru şekeri yasaklaman. 59 glisemik indeksi. Tam buğdayı niye veriyorsun Glisemik indeksi 72."

 

Yazıya aktaran: Aytaç Mustafayeva

 

"Gıdanız ilaçlarınız, ilaçlarınız gıdanız olsun." Hipokrat  

 

"Beslenme yanlışsa ilacın yararı yok, beslenme doğruysa ilaca gerek yok!"

İlaçsız günler dileriz.

 

Sağlıklı Yaşıyoruz

 

Kaynak: TV Net, 26 Ekim 2015 Pazartesi, Saat 10.00


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR