Büyükşehir personeline göz yorgunluğu semineri

    Günlük iş hayatından en çok etkilenen göz, yorgunluk belirtileriyle sağlık sorunu ortaya çıkarıyor. Gözün kullanımına bağlı etkiler ve fiziksel ol...

BÜYÜT

 

 

Günlük iş hayatından en çok etkilenen göz, yorgunluk belirtileriyle sağlık sorunu ortaya çıkarıyor. Gözün kullanımına bağlı etkiler ve fiziksel olumsuzluklar göz yorgunluğu belirtileri arasında gösteriliyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi personelinin bu konuda bilinçlenmesi için Göz Yorgunluğu semineri düzenledi. Seminerde Dünya Göz Hastanesi göz uzmanı Prof. Dr. Orhan Elibol göz yorgunluğuyla ilgili bilgiler verdi.

GÖZE BAĞLI ETKİLER

Göz yorgunluğu, gözlerin aşırı kullanımına bağlı göz ve çevresinde olan huzursuzluk, gerginlik, sıkıntı ve tükenmişlik hissi ve baş ağrısıyla beliriyor. Göz yorgunluğunda baş ve göz ağrısı, yanma hissi, sulanma, batma, kaşınma, kanlanma, ışık hassasiyeti gibi belirtiler görülüyor. Bulanık görme, gölgeli ve çift görme, okuma ve dikkat zorluğu, konsantrasyon eksikliği, odaklanamama, bulantı, halsizlik, uyku hali, sinirlilik, şakak ve alın ağrısı, baş arkasından enseye omuzlara yayılan ağrı, omuz adalelerinde kasılmalar, karın ağrısı ve baş dönmesi de göz yorgunluğunun vücudu etkilediği diğer belirtiler arasında gösteriliyor.

BİLGİSAYAR KULLANIMLI GÖRSEL SENDROM

Kesintisiz 3-4 saat bilgisayar kullananlarda CVS (Computer Vision Syndrom: Bilgisayar ilişkili görsel sendrom) görülebiliyor. Bilgisayar ekranındaki karakterler piksel dediğimiz küçük noktalardan oluşuyor. Göz bu noktalara kolayca odaklanamıyor ve daha iyi görmek için daha fazla çabalıyor. Gözlerin devamlı bu şekilde çalışması bitkinlik, yorgunluk ve yanmaya neden oluyor. Çoğu kişi bu durumdan kurtulmak için öne doğru eğiliyor, böylece boyun omuz ve sırt ağrısı ile tutulmalar ortaya çıkıyor.  

ÖNLEM VE TEDAVİ

Göz yorgunluğunu gidermek için bilgisayar başında geçen vaktin kısaltılması gerekiyor. İyi ve kaliteli uyku da şart. Rahat, stressiz çalışma ve yaşama ortamı, fiziksel ve ruhsal açıdan dengeli olma, çalışma esnasında bilinçli göz kırpma, ara ara derin nefes alma, doğru pozisyonda oturma, aydınlatma düzeyini ayarlama, font büyütme, uzaktaki bir cisme bakarak göz içi ve göz dışı kasları gevşetmeye çalışma, 20-30 dakikada bir 20-30 saniye gözleri kapalı tutma ve saat başı mola verme kişinin uygulayabileceği tedavi yöntemleri arasında bulunuyor. 

08 Mart 2014 Kocaeli- Gündem


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR