Hastalıklardan ve fazla kilolardan kurtaran Karatay kahvaltısı

Ramazan’dı Bayram’dı derken bugün tatilde olmayanlar için normal yaşam başladı. Tip 2 Diyabet ve bunun gibi bazı dejeneratif hastalıklarınız varsa ve...

Ramazan’dı Bayram’dı derken bugün tatilde olmayanlar için normal yaşam başladı. Tip 2 Diyabet ve bunun gibi bazı dejeneratif hastalıklarınız varsa veya daha önemlisi bu hastalıklara yakalanmak istemiyor, sağlıklı yaşamak istiyorsanız yapmanız gereken şey çok basit. Sadece ve sadece “doğal ve sağlıklı beslenmek”. Maalesef bu “sağlıklı beslenme” ifadesini Türkiye’yi Tip 2 diyabette Avrupa şampiyonu yapan zihniyetin temsilcileri de kullanıyor. Biz bu zihniyetin “tam tahıl ekmeği” öneren “az ye sık ye” yaklaşımıyla bütün hastalıklarımızla bir bir tanıştık. Her gün ondan fazla ilaç kullanır hale geldik ve sonunda morbid obez olduk.

Siz de “Zararın neresinden dönerseniz kardır” deyip günün en önemli öğününde Karatay Kahvaltısı yaparak sağlıklı yaşamaya ilk adımı atabilirsiniz. Neden mi?

Karatay Kahvaltısı glisemik indeksi düşük gıdalardan oluştuğu için şekerinizi hızlı bir şekilde yükseltmiyor. Şekeriniz hızlı yükselmediği için hızlı da düşmüyor. Hızlı düşmediği için de 6-8 saat hiç acıkmıyorsunuz ve canınız tatlı yemek istemiyor. Böylece şeker kısır döngüsünden ve varsa insülin direncinden zaman içinde kurtulmuş oluyorsunuz. 70 kiloluk bir insanın günlük şeker ihtiyacının 5 gr olduğunu düşünecek olursak kahvaltıda yenecek glisemik indeksi düşük bir miktar meyveden zaten bu şeker ihtiyacınızı fazlasıyla almış oluyorsunuz. 

Ayrıca bu kahvaltı sizi 6-8 saat tok tutacağı için kahvaltınızı yaptıktan 4 saat sonra salgılanacak olan leptin hormonunun 2-4 saat çalışmasına imkan vermiş olacaksınız. Leptin hormonu fazla yağlarımızı kullanarak vücudumuzun enerjisini sağlayan ve dolayısıyla zayıflamamıza neden olan çok önemli bir hormon.

Aynı Karatay Kahvaltısına ilave olarak bir veya iki dilim ekmek (isterse tam buğday, tam tahıl veya ekşi mayalı köy ekmeği olsun) yiyecek olursanız (veya bir kaşık reçel veya bal veya pekmez vb) şekeriniz hızlı bir şekilde yükselecek ve birkaç saat sonra da hızlı bir şekilde düşecektir. İşte o zaman canınız şeker veya şekerinizi yükseltecek bir şeyler yemek isteyecektir. Böylece bir kısır döngüye girecek ve şekeriniz düştükçe, şekerinizi yükseltecek gıdalar yiyecek, yedikçe şekeriniz tekrar yükselecek ve gün boyu bu şekilde devam edecektir. İşte diyetisyen diyeti yapıp az ve sık yiyip, ekmek vb Gİ yüksek gıdalar yiyenler, tip 2 diyabetten ve hipoglisemiden kolay kolay kurtulamazlar ve ömür boyu ilaç kullanmak zorunda kalırlar. Türkiye’nin Tip 2 diyabette Avrupa şampiyonu olmasının altında da sabah kahvaltıda pek çok doktorumuzun ve diyetisyenlerin önerdiği ekmek yatmaktadır. Biz ilaç kullanarak Tip 2 diyabetten kurtulabilen hiç duymadık. Siz duydunuz mu? Aynı şekilde Karatay sağlıklı beslenmesini uygulayıp Tip 2 Diyabetten ve zaman içinde ilaçlarından kurtulamayan kişi de duymadık.

Ayrıca ekmek yiyen kişiler erken acıktığından gün içinde leptin hormonunun depolarını yakmasına da imkan vermemiş olacaktır bunu da hiç unutmamak gerekiyor. 

Kahvaltıda ekmeği şekeri ve şekerinizi yükseltebilecek gıdaları kaldırdığınız anda gün içinde canınız şekerli bir şeyler de istemeyecektir. İnsülin direncini kırmanın bize göre en önemli adımı sabah kahvaltıda yenen ekmeğin ve Gİ yüksek gıdaların sofradan kaldırılmasıdır. Bu konudaki “Tatlı, tatlının mayasıdır.” başlıklı yazımızı okumanızı öneriyoruz. http://cloudpage.co/TatliTatlininMayasi Ayrıca Sağlıklı Yaşıyoruz Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nazan Uysal Harzadın Hocamızın hazırladığı insülin direnciyle ilgili bu yazıyı da mutlaka okuyun. http://www.woto.com/insulin-direnci 

Böyle bir Karatay Kahvaltısı ile doymamak için 150 kilodan daha fazla olmak lazım. 150 kilodan fazla olan kişi de bu yediklerimizden biraz daha fazla yiyerek ekmeksiz doyar. “Ekmeksiz doyulmaz” sözcüğü tamamen gerçek dışıdır. Alışkanlıklar nedeniyle söylenmiş bir sözdür. Ekmek beyinde morfin etkisi yarattığından pek çok kişi de bu bağımlılığın getirdiği etkiden kurtulamadığı için bu tür söylemlerde bulunuyor ve direniyor.  

- Ekmeğin insanı “tahıl beyinli” yaptığınız biliyor musunuz? Bkz. Grain Brain (Tahıl Beyin), Dr, David Perlmutter
- Ekmeğin sizi daha kısa sürede acıktıracağını ve gün içinde daha fazla yemek yemenize neden olacağını biliyor musunuz? 
- Tam buğday, tam tahıl, ekşi mayalı ve bunun gibi her türlü ekmeğin bir diliminin, bir çorba kaşığı şekerden daha fazla şekerinizi yükselttiğini biliyor musunuz?
- Az ve sık yiyip ekmek yediğiniz sürece hipoglisemiden kurtulamayacağınızı biliyor musunuz?
- Ekmek yediğiniz sürece sizi Tip 2 diyabet hastalığının ileride beklediğini veya Tip 2 diyabet hastasıysanız ekmek yediğiniz sürece ilaç içmekten kurtulamayacağınızı ve yaşamınızın sonuna kadar ilaçlara mahkum yaşayacağınızı biliyor musunuz? 
- Ekmeğin yani şekerin kanser başta olmak üzere pek çok dejeneratif hastalığa neden olduğunu biliyor musunuz? 

EKMEKSİZ YAPTIĞINIZ BU KAHVALTI, SİZİ HEM İDEAL KİLONUZA ULAŞTIRIR, HEM TİP 2 DİYABET VE HİPOGLİSEMİDEN HEM DE KANSER BAŞTA OLMAK ÜZERE PEK ÇOK DEJENERATİF HASTALIKTAN KORUR. HATA TİROİDİNİZDE NODÜLLER VARSA ONLARI YOK EDEBİLİRSİNİZ! Bkz: http://www.woto.com/tiroid-nodul 

Şunu hiç unutmayın dünyada tek başına mucize yaratacak hiçbir bitki, hiçbir ilaç yok. Hepsi bir bütün. Sağlıklı ve doğal beslenip bağışıklık sisteminizi, bağırsak mikrobiyotanızı güçlü tutarsanız vücudunuz bütün hastalıklarınızı yenebilecek ve kendi kendini onaracak biçimde tasarlanmış. Yeter ki siz o dengeyi bozmayın ve mucize diye sunulan bitki ve ilaçlardan medet ummayın. 

 

BU SABAH KAHVALTIDA NELER YEDİK?

 

zeytinyagi.gif

 

• ZEYTİNYAĞI:
Kahvaltıdan önce eşimle bir kadeh zeytinyağı tokuşturarak birbirimize “sağlığına” diyerek kahvaltımıza başlarız.  Bugün de aynen öyle yaptık.  Likör kadehlerimiz artık zeytinyağı kadehi oldu. Yaklaşık 3-4 kaşıklık ilaç gibi zeytinyağımızdan içtik. Zeytinyağıyla ilgili bu yazımızı okumanızı öneriyoruz.  http://www.yarimadaninsesi.com/haberdetay.asp?ID=3157 Zeytinyağı ile antioksidan ve fenol almış olmamızın yanı sıra yediklerimizdeki A, D, E ve K vitaminlerinin emilimini de sağlamış oluyoruz. Canan Hocanın "Yağ yemezseniz YAĞLARINIZI YAKAMAZSINIZ" sözü çok doğruymuş. Maalesef diyetisyenler ve doktorlar bizi yıllarca yağdan korkutup pek çok hastalığa da mahkum ettiler. Korkulması gereken trans yağlardır, ev yapımı doğal tereyağı ve zeytinyağı değil. www.woto.com/zeytinyagi

 

• İKİŞER YUMURTALI MENEMEN
Beş seneye yakın süredir (Ağustos 2016'da 5 yıl olacak) HER GÜN EN AZ 2 yumurta yiyoruz. Bazen günde 4 yumurta bile yediğimiz oluyor. Yıllarca bizi dünyanın en yararlı mucize yiyeceği olan yumurtadan nasıl korkutmuşlar düşündükçe inanın çok hayıflanıyorum. Biz menemenimizi bahçemizden topladığımız domates, biber ve doğal köy tereyağı ile yapıyoruz. Biz sıcak yenen yemekleri tereyağı ile soğuk yenen yemekleri de zeytinyağı ile yapıyoruz. Yumurtalarımızın da serbest dolaşan tavuk yumurtası olmasına hatta tavukların yediklerine bile dikkat ediyoruz. Hazır yem kullanan Omega 6 oranını yükselten mısır yediren üreticilerin yumurtasını almıyor, güvendiğimizi bildiğimiz yerlerden kargo ile getirtiyoruz. Bizim neyi nereden aldığımızı bulabilmek için Google’da neyi nereden diye aratmanız yeterli olacaktır. İlk sırada çıkacak olan woto sayfası bize aittir.  

 

• PEYNİR:
Arzu ettiğiniz kadar beyaz peynir veya eski kaşar veya mayalanmış veya evde yaptığınız peynirleri yiyebilirsiniz ama yeter ki üzerinde “light” veya “diyet” yazan ürünler ile krem peynir ve taze kaşar gibi endüstriyel peynirlerden yemeyin. Bu konuda Dr. Yavuz Dizdar'ın YEMEZLER! kitabını okumanızı tavsiye ediyoruz. Yiyeceğiniz peynirin miktarı da avuç içi büyüklüğünüzden az olmasın. Biz bugün biber + maydanoz + dereotu + zeytinyağı ile karıştırarak yapılan ekşimikten iki çorba kaşı dolusu kadar yedik. Ayrıca ben Gouda peyniri eşim Nurçin de beyaz peynir ve İzmir tulumu yedi. Peynir yemekten korkmayın dilediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Şimdi birileri çıkacak “ne demekmiş efendim dilediğiniz kadar yemek kavramı” diyecek. Çünkü bu sözü ben çok duydum. Evet ben 50 kilodan ve hastalıklarımdan dilediğim kadar peynir yiyerek kurtuldum. Hatta onların dediği gibi değil her şeyin en lezzetlisini en yağlısını yiyerek…

  

• ZEYTİN 
Canan Hoca kitaplarında en az 8 zeytin diyor ama bu EN AZ sayı. O nedenle biz her sabah zeytinyağı da içtiğimiz için canımız çektiği kadar yiyoruz. Bazen bu sayı 30 - 40 adet de oluyor bazen de çok az olabiliyor. Yiyeceklerimizin miktarına birileri karar vermiyor, vücudumuz karar veriyor. Vücudumuz neyi ne kadar isterse biz de o kadar yiyoruz. Tabii ki Gİ yüksek besinler hariç. Canan Hoca ile birlikte katıldığımız Gömeç toplantısında Canan Hoca ÖzEm 'in zeytinlerinden 70 adetten fazla yedi. Zeytin yemekten korkmayın. İstediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Yeter ki 8-10 adetten az yemeyin. Bunun nedeni şayet kahvaltıda ayrıca yağ yemezseniz A, D, E ve K Vitaminlerinden yararlanamamış olursunuz. O nedenle mutlaka yağ yenmeli. Ben bugün çok az zeytin yedim eşim de 7-8 zeytin yedi.

 

• CEVİZ:
Bir çay bardağı dolusu (bir kişi için) yerli Kaman cevizi yedik.

 

• SEBZE ve MEYVE
Domates, biber ve taze soğanın bir kısmını menemen ile birlikte yemiş olduk. Ayrıca bahçemizin domates, biber ve salatalığını da söğüş olarak yedik. http://woto.com/mevsiminde-besinler  Bildiğiniz gibi bazı besinleri pişmiş yemenin de çok faydası var. Biz meyveyi günde bir porsiyon kahvaltıdan sonra yiyoruz. Bu sabah kahvaltımızda kiraz vardı.

 

• K2 VİTAMİNİ
100 mcg K2 Vitamini (kahvaltıdan sonra içtik) 
Bizim D Vitaminimiz 100 ng/ml'nin üzerinde biz o nedenle her gün 100 mcg Mena Q7 formunda K2 vitamini içiyoruz. Neden içtiğimizin ayrıntılarını Yarımada'nın Sesi gazetesine yazdığımız bu yazıdan okuyabilirsiniz. http://www.yarimadaninsesi.com/haberdetay.asp?ID=3037

 

• ÇAY

Umarız Sağlık Bakanlığı’mız ve özellikle de Sağlık Bakanı Recep Akdağ bizim hastalıklardan kurtulma hikayelerimizi duyar ve Bakanlığın beslenme konusundaki bize göre çok yanlış olan politikalarını değiştirir.

 

Sağlıklı Yaşıyoruz

Bu kahvaltının 4-5 km koşmuş gibi metabolizmamızı hızlandırdığını biliyor musunuz?

Karatay Kahvaltıları; www.karataymenusu.com 
Önerilerimizhttp://woto.com/oneriler

Neyi nereden alıyoruz?http://woto.com/neyi-nereden-aliyoruz

 

 



YÜKLENİYOR