İzmit Körfezi’nde yapılan Osmangazi Köprüsü’nde araç geçiş hedefleri tutmayınca, Hazine’ye sadece 1 yıllık maliyet 1.3 milyar TL oldu.
Günlük 40 bin araç garantisinin verildiği Osmangazi Köprüsü'nde hedef tutturulamayınca Hazine, sadece 1 yılda 1.3 milyar lira işletmeci firmaya ödeme ile karşı karşıya kaldı. CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'ne ilişkin 2017 yılının bilançosunu açıkladı. 2017'de köprüden geçen araç sayısı toplam 8.5 milyon, geçmeyen araç sayısı ise, 6.1 milyon oldu. Firmayla yapılan anlaşmaya göre köprüden geçen her araç için 35 dolar + yüzde 8 KDV ödenmesi gerekiyor.
Günlük garanti edilen eş değer otomobil sayısı 40 bin adet olduğundan, 2017 yılında geçmesi gereken araç sayısı 14.6 milyon olarak gerçekleşti. Geçiş ücretinde yapılan indirim farkı da Hazine'den çıktığı için, geçen araçlar için de para ödeniyor. Hazine'nin geçen araçlar için 578 milyon lira, araç garantisi nedeniyle geçmeyen araçlar için ise ödeyeceği tutar 811 milyon 300 bin lira olacak. Toplamda Hazine'nin 2017 yılı için işletmeci firmaya ödeyeceği tutar 1 milyar 389 milyon 300 bin lira. CHP'li Akar, sözleşme gereği 35 dolar+ KDV olan geçiş ücretinin 2 Ocak 2017 itibari ile dolar kurunun 3.53 olduğunu, bunun da 133 liraya denk geldiğine işaret ederek, 2 Ocak 2018 itibari ile 3.76 olan dolar kurunun 141 lirayı bulduğunu hatırlattı. Akar, buna göre geçmeyen araçlar için Hazine'nin dolayısıyla milletin bedel ödemeye devam edeceğini söyledi.
FATURA MİLLETE
2018 yılında tablonun daha da karanlık olduğunu söyleyen Akar, sözleşmeden kaynaklanan ve garanti edilen araç sayısının yarısının yakalanmasının millete fatura edildiğini, geçen geçmeyen 80 milyon vatandaştan geçiş bedeli alındığını söyledi. İktidarın çözüm olarak bütçeden 6.2 milyar ayırdığı köprü, otoyol ve şehir hastanelerine değinen Akar, “Başbakan her yerde Yap- İşlet- Devret- projeleri için devletin cebinden 1 kuruş çıkmıyor diyor. Ödenen para belli” dedi.
DELİ DUMRUL KÖPRÜSÜ
CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'nün karnesini açıkladı:
– Hem yapım maliyeti hem de geçiş ücreti olarak dünyanın en pahalı köprüsü.
– Dünyada eşi benzeri olmayacak şekilde ambulans, itfaiye ve kolluk güçleri bu köprüyü ücrete tabi olduğu için kullanamıyor
– Devlet otoyolu ile Osmangazi Köprüsü arasında geçen araçların tespiti konusunda iletişim bulunmadığı için devlet otoyoluçıkışı en uzun mesafeden ücretlendiriliyor.
– Köprü geçiş ücretinin yüksekliği nedeniyle otobüs ve lojistik firmaları zam yapıp, taşıma ücretlerini artırdı.
– Kent içinden geçen D130 ve D100 (Karamürsel, Gölcük, Başiskele, İzmit, Derince ve Körfez) karayollarındaki ulaşım problemi çözülemedi.
Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.