• BIST 107.673
  • Altın 151,891
  • Dolar 3,7069
  • Euro 4,3562
  • Kocaeli : 24 °C
  • İstanbul : 24 °C
  • Sakarya : 24 °C

Haklarınızı bilin

Haklarınızı bilin

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Kaya; tüketicilerin haklarını bilmediklerini ve mağdur olduklarını söyledi
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 15-26 Mart arasında kutlanan Tüketiciler Haftası nedeniyle bir toplantı düzenledi. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya’nın katıldığı programda tüketicilerin bilmesi gerekenler anlatıldı. Leyla Atakan Kültür Merkezi’nde gerçekleşen toplantıya; İzmit Kaymakamı Sabit Kaya, Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, Büyükşehir Halkla İlişkiler Şube Müdürü Zafer Sevil ve çok sayıda vatandaş katıldı.
30 GÜN İÇİNDE İADE HAKKI
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya tüketicilerin haklarını tam olarak bilmediklerini, bu yüzden birçok kez mağdur duruma düştüğünü ifade etti. Tüketicinin satın aldığı bir malın kusurlu olması durumunda 30 gün içerisinde iade etme hakkının olduğunu belirten Başkan Kaya, “Kusurlu malı satan satıcıya iadeli taahhütlü yazılan bir mektup ile ihbarname vererek bu haktan yararlanabilirsiniz. Bu hakkınızı mutlaka kullanın. Yoksa kusurlu satıcı değil tüketici olarak siz olursunuz” dedi.
MUTLAKA BELGE ALIN
Kusurlu bir malın serviste bekleme süresinin 20 gün olduğunu aktaran Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, eğer bu süre geçerse ücret iadesi veya aynı özellikteki bir malla değişim yapılması gerektiğini aktardı. İmrek, yasal hakların savunulabilmesi için mutlaka fiş, fatura, garanti belgesinin alınmasının önemine değinerek, kapıdan ve internetten satın alınan bir malın ise 7 gün içerisinde iade etme hakkının bulunduğunu belirtti. Konuşmaların ardından katılımcıların soruları cevaplandı.
NEREYE, NASIL MÜRACAAT EDİLİR?
Öncelikle ürün alınan firma ile sorun çözülmeye çalışılır. Eğer çözülmüyorsa sorunu anlatan bir dilekçe ile aldığınız malla ilgili belgelerin asıl ve ya fotokopileri Kocaeli Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti’ne, Kaymakamlıklarda İlçe Hakem Heyeti’ne, Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli Asliye Hukuk veya Ticaret Mahkemeleri’ne, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Tüketici Hakları Masası’na veya tüketiciyi korumak amacı ile kurulmuş dernek ya da vakıflara başvurulabilir.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Nuh Çimento İÖO velileri isyanlarda30 Aralık 2013 Pazartesi 16:27
  • Battalgazi ihmal kurbanı mı?30 Aralık 2013 Pazartesi 16:26
  • Şükrü Karabalık “Zübük Davası”ndan beraat etti30 Aralık 2013 Pazartesi 16:24
  • Şükrü Karabalık “Zübük Davası”ndan beraat etti30 Aralık 2013 Pazartesi 16:24
  • Sevda’nın rüyası ailesini hayata bağladı30 Aralık 2013 Pazartesi 16:20
  • Ünlü,“2014 yılı Kocaeli’nin yılı olacak”30 Aralık 2013 Pazartesi 16:13
  • Engelliler tiyatro oynadı30 Aralık 2013 Pazartesi 16:11
  • Kocaelispor artık meclis gündeminde30 Aralık 2013 Pazartesi 16:09
  • Muhtarlar SEDAŞ’tan memnun30 Aralık 2013 Pazartesi 15:57
  • Bakan Işık, esnafla buluştu30 Aralık 2013 Pazartesi 15:53
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim