• BIST 89.764
  • Altın 145,514
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 6 °C

“Havaalanı sevdası”nın zararını kim ödeyecek?

M.Tanzer Ünal

Ah, talihsiz memleketim ah!

Ah, ülkemin sığ siyasetçileri ah!

Sizin yüzünüzden nice kaynaklarımız heba oldu.

Neymiş?

İzmit’i havaalanına kavuşturacaklarmış.

Aman ne büyük marifet!

İzmit’e 30 kilometre uzaklıkta Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı var, yok olmaz İzmit’te de, “bizim evin önünde” de havaalanı olacak!

Dünyanın başka hangi ülkesinde böyle “hovardalık” var?

Çok seyahat edenler bilirler…

Havaalanından kentlere ulaşım, genellikle 60-120 dakika arasındadır.

Bazı yerlerde 2 saati geçtiği de olur.

Yok, bizde beyzadeler 10-15 dakikada havaalanında olacaklar.

Zamanları çok değerli ya, yolun uzamaması lazım!

 

Geçmişte yapılan hatalar tekrarlandı

Sadece AKP döneminde değil, geçmişte de benzer hatalar çok yapılmıştı.

Ulaştırma Bakanı hangi kentten ise, o Bakan’ın ilk işi, memleketine havaalanı yaptırmak olurdu.

Havaalanına görkemli açılış yapılır, ilk uçak iner, kurbanlar kesilir, nutuklar atılır, halaylar çekilir, sonra da o havaalanı bölgede otlayan koyunlara terk edilirdi.

Havaalanı dediğin, çalışmasa da belirli sayıda personel istihdam etmek zorunda!

Müdürü, şefi, güvenlikçisi, temizlikçisi…

Sırtüstü yatan onlarca kişi, aylarca, yıllarca maaş almaya devam ederdi.

Gidin bakın Anadolu’ya, küçüklü büyüklü “havaalanı mezarlıkları” na rastlarsınız.

Hesapsız kitapsız, salt “siyasi rant” elde etmek için yapılan havaalanı yatırımları, bir hesap edilse, ülkemiz ekonomisine çok büyük zararlar verdiği görülecektir.

 

ucak-002.jpg

 

“Bizim de havaalanımız olsun” hevesi…

Cengiz Topel Havaalanı’nın sivil uçuşlara açılması, kentimiz siyasetçilerinin yıllardır çiğnedikleri bir “sakız”dı.

Elinizde tuttuğunuz gazete 40 yaşında.

Bu kentin 40 yıldır tanığıyız.

Arşivi bir karıştırsak, kim bilir hangi siyasilerin demeçlerine rastlarız.

Havaalanı, partilerin hep “vaatler listesi” ndedir.

“İktidara gelirsek, havaalanını hizmete açacağız…”

Olmamıştı, açılamamıştı.

Aynı “sakız”ı bu defa 2010’lu yıllarda AKP çiğnemeye başladı.

“Yılların rüyasını gerçekleştireceğiz… İzmit’ten uçuşlar mutlaka 2011 sonu başlayacak…”

AKP’nin, 2011 genel seçimi öncesi en büyük “vaadi” idi…

Seçim bitti, söz verilmişti, şimdi bu sözün yerine getirilmesi gerekirdi.

Baskı yapıldı, Ulaştırma Bakanlığı, Cengiz Topel Havaalanı’nda yönetim kadrosu oluşturdu.

100 civarında personel…

Yine baskı yapıldı, Türk Havayolları’ nın yan şirketi olan Anadolu Jet, Cengiz Topel’e uçak tahsisi yaptı.

İzmit’ten uçak seferleri başlamıştı.

Vay be, görüyor musun arkadaş, AKP verdiği sözü tutmuştu.

 

Onlar “büyük siyasetçi”, biz ise “münafık” olmuştuk

Uçak seferlerinin başladığı günlerdeki yazılarımı hatırlıyorum.

Demiştim ki:

“Bu havaalanı çalışmaz. Bu havaalanının çalışması için İzmit’in metropol olması lazım. İzmit, metropol değil. İstanbul’un burnunun dibinde… 30 dakika uzaklıkta Sabiha Gökçen Havaalanı var. Vatandaş, her gün yüzlerce uçağın kalktığı bu havaalanı dururken, iki günde bir tek uçuşun yapıldığı Cengiz Topel’i neden tercih etsin? Sonra yazıktır günahtır bu memleketin parasına. Üç beş uçak kalkacak diye bunca masraf neden yapılıyor?”

Biz böyle yazıyorduk…

Siyasi rant elde etmek için İzmit’ten uçak kaldıranlar “büyük siyasetçi” idi…

Biz ise İzmit’in kalkınmasını istemeyen “münafık” gazeteci…

 

Sonunda gerçek ortaya çıktı

İzmit’teki Cengiz Topel Havaalanı’ndan ilk uçuş, 2 Kasım 2011 tarihinde yapılmıştı.   

Trabzon’a…

O günkü fotoğrafı bir kez daha köşeme alıyorum.

Karede bulunanlara ve yüzlerindeki “gurur” ifadelerine bakın!

“İlk uçağı uçuruyoruz” diye kasım kasım kasılıyorlar.

Bakan Nihat Ergün, milletvekilleri, belediye başkanları…

***

Ya bugün?

Aradan üç yıla yakın zaman geçti.

Uçak seferleri birkaç kez durdurulmuş, baskıyla tekrar başlatılmıştı.

11 Eylül, “son uçak seferinin yapıldığı tarih” oldu.

2 Kasım 2011’de başlamıştı, 11 Eylül 2014’te bitti.

Bir “havaalanı sevdası”, bir “uçak sevdası” sona erdi.

AKP’lilerin ağzını bıçak açmıyor.

Uçak seferleri başlarken susmayanlar, uçak seferleri sona erince, ağızlarını açıp tek kelime söylemiyorlar.

 

Ne kadar zarar etti, bu zararı kim ödeyecek, açıklansın!

Ekonomide, hesap kitap vardır.

Hava atmak için, siyasi rant elde etmek için ekonomik karar alınmaz.

İzmit’ten uçak seferlerinin başlatılması, milletin parasıyla yapılan bir hovardalıktı.

Bu işin zararı, karar alanların ve aldıranların ceplerinden çıkmadı.

“Kârı da zararı da size ait olacak” denseydi, Kocaeli siyasetçileri böyle bir karara yetkilileri zorlarlar mıydı?

***

Geldiğimiz noktada ben şunu öğrenmek istiyorum.

“Olan, oldu” diyemeyiz.

Devleti bu yanlış karara zorlayanlar, devlete ne kadar zarar verdiler, bu ortaya çıkmalı!

Kaç milyon lira?

Popülist siyaset dediğimiz işte bu!

İzmit, 2 yıl 10 ay 9 gün “havaalanı bulunan şehir” oldu.

Oldu da, bu, kimin işine yaradı?

Havaalanımız, bize ekonomik olarak bir şey kazandırdı mı?

Kazandırmadığı kesin!

Kazandırsaydı, zarar etmeseydi, uçuşlar devam ederdi.

Evet, o sorumu tekrar ediyorum:

“Havaalanı sevdası”, kaç milyon lira zarara neden oldu?

Bu zarara neden olanların, hukuki sorumluluğu yoksa bile, vicdani sorumluluğu da mı yok?

Kamuoyu, bu “vicdanı olmayanları” tanımak istiyor.

Bu yazı toplam 1204 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim