• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 12 °C
  • İstanbul : 16 °C
  • Sakarya : 12 °C

İftar ve sahur arasında öğün sayısı en az 3 olmalı

İftar ve sahur arasında öğün sayısı en az 3 olmalı
Amerikan Hastanesi Diyetisyenlerinden Nilay Topçam Zihnioğlu, Ramazan ayında iftarla birlikte öğün sayısının 4 ila 5 arasında olması gerektiğine dikkat çekti.

Ramazanoğlu, sıcak günlerde zinde kalmak için her öğünde et/tavuk/balık grubu, süt/yoğurt grubu, sebze-meyve grubu ve tahıl gruplarının tüketilmesinin ideal olacağını vurguluyor.

 

Ramazan ayı ile birlikte her evde sofralar ayrı bir özenle hazırlanır. Yemek çeşidinin bol olduğu sahurlar normal kahvaltıdan, iftarların ise akşam yemeğinden daha zengin ve özenle hazırlandığı sofralar kurarız. Bu nedenle Ramazan ayı ile birlikte beslenme alışkanlıklarımız da değişir. Bu dönemde beslenme açısından dikkat edilecek en önemli nokta kişinin vücut dengesini korumasıdır. Bunu sağlayabilmek için de yeterli ve dengeli beslenmenin basit kurallarına dikkat edilmesi yeterlidir. Son yıllarda Ramazan döneminin yaz aylarına denk gelmesi açlık ve susuzluk süresini oldukça uzatıyor. Bu durum, kısıtlı zamanda sıvı ihtiyacının karşılanmasını daha da önemli kılıyor. Aynı şekilde vücudun besin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için sahur yapma gerekliliği daha da önem kazanıyor.

 

İlk olarak öğün sayısı en az 3 olmak üzere 4-5 öğünü bulacak şekilde bir oluşturulmalı. Bununla beraber her öğünde dört temel besin grubu olan et/tavuk/balık grubu, süt/yoğurt grubu, sebze-meyve grubu ve tahıl grubu günlük olarak makul miktarlarda tüketilmeli. Bunlara dikkat edilmediğinde sindirim problemleri, tansiyon problemleri, kan şekeri düzensizlikleri ve benzeri rahatsızlıklar ortaya çıkabiliyor. Öğün sayısının az olması, vücudun ihtiyaçlarının yeterince karşılanamamasına bu da gün içinde yorgunluk, konsantrasyon azalması, kan şekerinin düşmesi, uyku hali gibi durumlara yol açabiliyor.

 

Sahurda su tüketimine önem verilmeli

Günlük hayatta önerilen beslenme programlarında olduğu gibi Ramazan ayında da azar azar sık sık besin tüketilmeli. Bunun için öğün sayısı arttırılmalı ve mutlaka sahur yapılmalı. Sahurda tam tahıllı ekmek ile yapılan hafif bir kahvaltı veya çorba, yoğurt ve tam tahıllı ekmekten oluşan bir menü uygun bir seçim olacaktır. Aynı zamanda sahurda su tüketimine de önem verilmeli ve sıvı alımına dikkat edilmeli. İftar çorba ile açılıp ve bir süre ara verildikten sonra yemeğe geçmek hem doygunluk hissinin sağlaması hem de sindirim problemlerinin önlemesi açısından etkili olacaktır. İftara peynir, zeytin gibi basit yiyeceklerle başlanıp, normal yemeğe ise saat 21.00 sıralarında geçilmesi uygun olacaktır.

 

İftar ile Sahur arasına ara öğün eklenmeli

Oruç boyunca mide çok boş kaldığından ve genelde kişiler bir anda çok yedikleri için sindirim problemleri ortaya çıkabiliyor. Bunu önlemek için iftarda yavaş yavaş ve az miktarda yemek yenmelidir. İftar ile sahur arasında ara öğün eklenmelidir. Yenilen yemeklerin ağır olmamasına az yağlı, yağda kızartılmadan yapılmış yiyecekler tüketmeye özen gösterilmelidir.

 

Ramazan ayında tatlıya karşı da istek artmaktadır. Yemek sonrası sütlü tatlılar daha iyi bir seçim olacaktır. Özellikle Ramazan ayının vazgeçilmez tatlısı olan güllaç buna en uygun tatlı olarak tercih edilmelidir.

 

ÖRNEK MENÜ

SAHUR:

Tam tahıllı ekmek

Peynir veya 1 Yumurta

Zeytin

Salatalık-Domates

Meyva veya 1-2 çay kaşığı bal/reçel

VEYA

Süt

Tost

VEYA

Çorba

Tam tahıllı ekmek Yoğurt

 

İFTAR :

Zeytin veya hurma veya peynir

Çorba

1 Porsiyon et yemeği veya etli sebze yemeği

Salata

Tam tahıllı ekmek veya pilav veya makarna veya börek veya pide

Yoğurt

 

ARA Meyva VEYA Meyva kompostosu

ARA Süt / yoğurt

*Haftada 2-3 kez ara öğün yerine sütlü tatlı yenilebilir.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
osman
08 Haziran 2016 Çarşamba 18:55
18:55
acın halinden 5 ögün yiyerek anlayacakmıyız
Diğer Haberler
  • Kartepeli kadınlara astım anlatıldı13 Mayıs 2017 Cumartesi 22:00
  • ‘Sık dişini biraz’ sözü hasta ediyor!13 Mayıs 2017 Cumartesi 15:41
  • Her 10 çocuktan 1'i astım sorunu yaşıyor12 Mayıs 2017 Cuma 13:44
  • Depresyonda mısınız yoksa tükendiniz mi?11 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • Şeffaf plak ile mutlu gülüşler mümkün11 Mayıs 2017 Perşembe 11:52
  • Kocaeli böbrek naklinde ilk 3'te10 Mayıs 2017 Çarşamba 14:02
  • Yaz ayında göz enfeksiyon sorununa dikkat10 Mayıs 2017 Çarşamba 11:33
  • Keneye karşı kişisel korunmaya dikkat10 Mayıs 2017 Çarşamba 11:28
  • Kadınlarda meme kanseri riski10 Mayıs 2017 Çarşamba 11:25
  • Vücudunuzda hastalık habercisi olabilecek 5 SİNYALE DİKKAT!09 Mayıs 2017 Salı 11:35
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim