• BIST 106.926
  • Altın 151,429
  • Dolar 3,6718
  • Euro 4,3287
  • Kocaeli : 10 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 10 °C

"İndirim" oyunlarına gelmeyin

"İndirim" oyunlarına gelmeyin
Sabah Gazetesi'nde Özge Yavuz imzalı habere göre; fiyat oyunlarından gramaj hilesine kadar tüketiciyi kandırmak için çeşitli yollara başvuran marketlerin sayısı artıyor.

Bazı marketlerin müşteri çekmek için ne tür hileler yaptığını daha önceki haberlerimizde de duyurmuştuk. Ambalajdan gramaja, ürünlerin kalite-fiyat dengesizliğine kadar birçok unsur artık tüketici tarafından kolaylıkla tespit edilebiliyor. Geçtiğimiz günlerde bu alanda yaptığımız haberlere tüketicilerden çok sayıda e-mail geldi. Son olarak bazı tüketicilerin tespit ettiği promosyon oyunları şöyle sıralandı:

 

SÖZDE İNDİRİM YAPIYOR

Marketlerde fiyat oyunu sürüyor. Bu kez de indirim oranını yüksek göstermek için sepetlerdeki promosyonlu ürünlerin fiyatını şişiriyorlar. Aynı ürünün raftaki fiyatı daha düşükken, sepetteki promosyonlu ürünü yüksek fiyattan gösterip sözde indirim yapıyorlar. Tüketicilerden gelen şikayetler üzerine incelediğimiz fiyatlar, marketlerin oyunu abarttığını gösteriyor. Tüketici dernekleri bu konuda müşterilerin birçok hakkı olduğunu söylüyor.

 

BÜYÜK PUNTOLU ETİKET

Bazı marketlerin son dönemde yaptığı en büyük hilelerden biri de etiketteki büyük puntolarla gerçekleştiriliyor. X market y ve z markalarının bütün ürünlerinde büyük puntolarla yüzde 50 indirim olduğunu yazıyor. Oysa ürünlerin önündeki küçük etiketlerde indirimin sadece yüzde 30 olduğu görülüyor. Küçük etikete dikkat etmeyen bir tüketici indirim oranının yüzde 50 olduğunu görüp aldanıyor. Çoğu zaman bazı marketler de, mağazanın camına indirim afişleri asıyor. Müşteriyi bu yolla mağazaya çekmek isteyen marketler, üründen yeterli stok bulundurmadığı için müşteriye o ürünü veremiyor. Dolayısıyla müşteri kandırılıyor.

 

ÜRÜN GRUPLARINA GÖRE FİYAT

Ürünün gramajı ile fiyat dengesizliği de son dönemde bazı marketlerde şikayet konusu oluyor. Marketler ürünlerin gramajını düşürürken fiyatını aynı oranda indirmiyor. Tüketicinin alışverişte mutlaka gramaja da bakması gerektiğini belirten uzmanlara göre, bu alanda hileye en elverişli ürün gruplarının başında yoğurt, taze kaşar peyniri, küp şeker, çikolatalı gofret, salça ve konserve geliyor. Uzmanlar marketlerin zam yapmamak için gramajı düşürdüğüne dikkat çekiyor.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Avukatlık cübbesini eşi giydirdi18 Ekim 2017 Çarşamba 14:40
  • Yücel Boru Fen Lisesi’nden aşure ikramı18 Ekim 2017 Çarşamba 14:20
  • Marketlerde satılıyor... Bu içecekler ölümcül!18 Ekim 2017 Çarşamba 14:09
  • Kartepe’de Dünya Yürüyüş Günü18 Ekim 2017 Çarşamba 14:03
  • Ayaz: Başiskele’deki uyum herkese örnek18 Ekim 2017 Çarşamba 13:58
  • Körfez’de Cumhuriyet Koşusu coşkusu18 Ekim 2017 Çarşamba 13:08
  • KOGACE ile Hayyam'dan protokol18 Ekim 2017 Çarşamba 11:39
  • Yenişehir-Yahya Kaptan arasına yaya köprüsü18 Ekim 2017 Çarşamba 11:28
  • Halkevi balıkçıları, yeni yerine taşnıyor18 Ekim 2017 Çarşamba 11:12
  • Köseköy Kavşağı araç trafiğine kapatıldı18 Ekim 2017 Çarşamba 09:50
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim