• BIST 89.930
  • Altın 145,507
  • Dolar 3,6229
  • Euro 3,9053
  • Kocaeli : 9 °C
  • İstanbul : 12 °C
  • Sakarya : 11 °C

İş Dünyası Sporun Neresinde?..

Tolga Havuç

Değişen dünya düzeni ve gelişen teknoloji beraberinde ekonomiyi de değiştirmekle kalmayıp yeni bir vizyon ve misyon çağrısı yapmaktadır…

Şüphesiz ki ekonomi insan ve para odaklıdır, keza para bu konuda da tabiri cahilse tek başına saadet getirmemektedir…

Diğer bir değişle ekonomik faktörlerin devamı ve daimi kılınması ancak kitlelerle olan iletişimle alakalı olup 21.yy. da ortaya çıkan ‘yönetişim’ kavramının doğmasıyla esas kılınmıştır…

Bugün ülkeler uluslararası politikaları belirlerken güçlü olmak adına temsil ettiği iş dünyasının ekonomik düzeylerini düşünmekle kalmayıp çeşitli yöntemlerle kültürel, sosyal vb. faaliyetlere yönlendirmeler yapmaktadır…

Ülkemiz spor politikası gereği özellikle devletimizin bu alanda yetkili kurum ve kuruluşları, özel sektörü gelişmekte olduğu sosyal alanlara destek vermesi adına teşvik etmekle kalmayıp özel sektörün ‘iyi niyet duygusu’ çerçevesinde sağladığı sponsorluk faaliyeti ile kitlelere ulaşmasını desteklemektedir…

Değerli okurlar, tam burada da yazımın başına atmış olduğum başlığın spor adına ne kadar önem arz ettiğini belirtmek istiyorum…

Malum sporcu yetiştirmek, kulüp yönetmek zor bir zanaattır…

Gelir-gider dengesini çok iyi ayarlamak gerekir, ayarlayamazsan batarsın…

Maalesef ki sporda düşenin dostu olmuyor!

İş adamları kendilerini topluma kazandırmak, tanıtmak hatta icra etmiş olduğu işiyle birlikte oluşturmuş olduğu kimliği kabul ettirmek adına spora sponsorluk desteği sağlamalıdır…

Spor açılamayacak kapıların anahtarı olabilecek kadar değerli ve yazımın başında da bahsettiğim gibi yeni bir vizyon ve misyondur…

Ülkemizde sponsorluk faaliyetleri genellikle futbol üzerine yoğunlaşmışken Avrupa’da hemen hemen tüm spor branşlarında yoğunlaşmıştır…

Değerli iş adamları bunun sebebi; Avrupa’da yapılan sponsorluğun uzun vadede planlanarak verilen paranın uzun vadede yatırıma dönüştürmek istenmesidir…

Yani futbola 1 yılda 1 milyon vereceğine boks, kano, bisiklet, binicilik, hentbol, hokey, modern pentatlon, kürek gibi branşlara yatırım yaparak hem branşı geliştirme eğilimi yakalama hemde branşla temsil ettiği markayı bütünleştirip sponsorluk riskini daha uzun vadeyle mesela 10 yıla yayabilmektir Avrupalı iş adamının amacı…

Bu anlayış çerçevesinde ülke olarak sporu özel sektörle bir araya getirmeliyiz!

Özellikle sanayi odaları, ticaret odaları, çeşitli meslek gruplarının bir araya gelerek kurmuş olduğu dernekler, vakıflar…

Türk sporunun gelişmesi için iş dünyası spor branşlarına bakış açılarını değişmelidir, diye üzerine basa basa vurgu yapmadan sözlerimi sonlandıramıyorum…

Sözlerime son verirken tüm insanlığın yeni yılını tebrik eder, 2017 yılının ülkemize ve sporumuza hayırlı olmasını temenni ederim…

Bu yazı toplam 3218 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim