• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 6 °C
  • Sakarya : 4 °C

Karamürsel Devlet Hastanesi bizim için çok önemlidir…

Tarık Bağdat



Başlığı görünce eleştireceğimi sandınız değil mi? Bu sefer eleştirmeyeceğim.
Çünkü uzun zamandır ilk defa hastane iyi yönetiliyor. Sağ olsun Hastane başhekimimiz Kulak Burun Boğaz uzmanı operatör Doktor Metin Balatlı ciddi çalışıyor. Kapısı ahaliye ardına kadar açık. Kim gelirse gelsin herkese aynı mesafede. İşin olumsuzunu değil olumlusunu düşünüyor. Yani vatandaşa nasıl yardım edebilirim diye bakıyor. Doktor arkadaşlardan veya çalışanlardan her hangi bir serzeniş uzun zamandır yok. Kendisine Karamürsel halkı adına müteşekkirim. Her resmi törende yerini alıyor. Ve oturma yeri konusunda da hiçbir problem çıkarmadan mütevazı kişiliği ile gösterilen yere kendinden emin oturuyor. Evet! Gerçek halk adamı. Bu kişiliği sayesinde zaten her şey iyi gidiyor. Bunu söylememin en önemli nedeni halkın söylediklerini istatistik haline getirmemden kaynaklanıyor.
Sağlıkta hasta memnuniyetinin ölçülmesi çok önemlidir. Hasta memnuniyeti sonuçları, kalite değerlendirmesinde, sağlık bakım hizmetlerinin şekillenmesinde ve yönetiminde çok değerlidir.
Bakıyorum Karamürsel devlet hastanesini son zamanlarda kullananların % 65’i hastaneden genel olarak memnun. Halkın hastaneyi tercih etmelerindeki en büyük neden sosyal güvenceleri ile en kolay ulaşabildikleri yer olması ve Hastaların % 85’i gerekirse hastaneye yeniden başvurmayı düşünenlerden oluşuyor. Ve aşağı yukarı halkın %90’ı en kolay ulaşabildikleri yer olduğu için Karamürsel Devlet Hastanesini bir yakını için gerekirse tavsiye edeceklerini belirtiyor. Hastaneyi kullananların genel memnuniyet düzeyleri ile hastane personelinin davranışları ve hastanenin fiziki koşullarını istatistiksel olarak değerlendirdiğinde de geçmiş yıllar ile şu an arasında müthiş farklılıklar yaşıyor. Araştırdığımız da, görülüyor ki oda temizliğinden memnuniyet ile doktorların tıbbi bilgi ve becerilerinden memnuniyet oldukça yükseldi.
Kısaca yatan hastaların çok büyük bir bölümü hastaneden memnundur. Genel memnuniyet düzeyini etkileyen en önemli iki faktör odaların durumu ve doktorların becerileridir. Bununla birlikte, sağlık hizmetlerinin kalitesinin yükselmesi de memnuniyeti arttırmaktadır.
Ayrıca, Karamürsel devlet Hastanesinde çalışan sağlık personelinin isteklendirme ve memnuniyetine yönelik olarak bir araştırmasının yapılması sağlık personelinin tatminini etkileyen etmenlerin ortaya çıkarılması dolayısıyla hasta memnuniyetini etkilemesi bakımından önem taşımaktadır. Bunun yanında, hastalığı daha hafif seyreden hastalar için sosyal etkinlikte (televizyon, gazete ve sohbet) bulunması, mekânlar düzenlenmesi yararlı olacaktır. Hastane hakkında olumlu bir imaj oluşturulması için hastaların sunulan hizmetleri olumlu yönde değerlendirmelerini sağlayacak iletişim programları oluşturulmalı, halkla ilişkiler tekniklerinden yararlanılmalıdır. Şikâyet ve öneri sistemi geliştirilerek problem alanları belirlenmeli, çözüm yolları geliştirilmelidir. Memnuniyet düzeyi iyi olsa da, servislerin ve hastanenin fiziksel ortamı daha olumlu hale getirilmelidir. Çünkü hastanelerin fiziksel veya sosyal yönden sağlayacağı rahatlık memnuniyet yüzdelerini artırabilecektir. Yeterince bilgilendiren, değer verilen ve kendini evindeymiş gibi hisseden hastalar hem almış oldukları tedavi ve bakıma, hem de bu hizmeti veren sağlık ekibine daha çok güven duyacaklardır. Çok boyutlu bir kavram olan hasta memnuniyeti sağlık hizmetlerinin bir sonucu ve genellikle bakım kalitesinin bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.
Bu kadar bilgi ve tavsiyeden sonra asıl soruna gelelim. Bu sorunu çözecek olan kesinlikle siyasi erkândır. Bu konuda ne Metin Balatlı, ne de hastane çalışanları hiçbir şey yapamaz.
Karamürsel Devlet Hastanesinde günümüzde en çok ihtiyaç duyulan Psikolog yok, Göz Doktoru yok, Kulak Burun Boğaz uzmanı yok, Beyin uzmanı yok.
Ve bu konuda görevlendirme ile hafta da 1’er gün başka hastanelerde doktor geliyor. Doğal olarak gelen hastaların ancak %15’ine bakabiliyorlar. Çünkü Derince ’den gelen bir doktor ancak 10’da burada olabiliyor. Erkenden de gitmek zorunda kalıyor. Ne kadar verimli olabilir düşünün. Burada doktorun kusuru yok. Özel arabası olmasa gelmesine imkân yok. Tabii polikliniğe gelen hastalarda doğal olarak basıyor küfürü gidiyor.
Hem İl Sağlık Koordinatörüne, hem Kocaeli Valisine hem de siyasilere konu duyurulur.





Bu yazı toplam 1415 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim