• BIST 73.391
  • Altın 133,161
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • Kocaeli : 9 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 9 °C

Kentimiz insanının ekmek kapısı Hyundai…

M.Tanzer Ünal


Temel atma gününü de (25 Eylül 1995)…
Üretime alınma gününü de (20 Eylül 1997)…
Daha dün gibi hatırlıyorum.
Temelinin atılmasından bu yana 18, üretime geçmesinden bu yana da 16 yıl geçmiş.
İzmit’teki fabrika, Hyundai Motor Campany-Kibar Holding ortaklığıyla kurulmuştu, ortaklık aynen devam ediyor.
Kuruluş kapasitesi, yıllık 30 bin otomobil idi.
Yıllar içinde yatırımlar yapıldı, genişledi genişledi, tesislerin bugünkü kapasitesi 200 bin oldu.
16 yılda, 30 binden 200 bine…
Birkaç rakam daha vereyim.
Fabrikanın açık alan büyüklüğü 687 bin metrekare.
Kapalı alan büyüklüğü ise 106 bin metrekare…
Toplam alanı 793 bin metrekare.
Tesislerde toplam 1597 personel çalışıyor.
Bunlardan sadece 28’i Güney Koreli.
Çalışanlardan 1278’i işçi, geri kalanı beyaz yakalı.
Üretilen otomobillerin yüzde 85’i 60’dan fazla ülkeye ihraç ediliyor.
********
Bayramdan birkaç gün önce, Hyundai’da idim.
Fabrika Direktörü B.J. JİN, Üretim Grubu Genel Müdür Yardımcısı Uygur KOŞAL, Üretim Destek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Cüneyt TRAK ile beraber öğle yemeği yedik.
En son, nisan ayı ortasında, yine bir öğle yemeğinde yuvarlak masa etrafında buluşmuş, Hyundai’ın yeni yatırımını konuşmuştuk.
Kapasitenin artacağı ve yeni işçi alınacağı müjdesini vermişlerdi.
İşte o gün gelmişti.
Hazırlıklar tamamdı.
Tüm çalışmalar, planlandığı gibi yürütülmüştü.
Halen tesislerde 2 vardiya çalışarak üretim yapılıyor.
Aralık ayında, 2 vardiya üretim, “maksimum” seviyeye çıkacak.
Sonra 3. vardiya çalışma devreye sokulacak.
1 Nisan 2014’te ise 3.vardiyada da seri ürerime geçilecek.
Kapasite, yıllık 200 bin otomobile çıkacak.
Kapasitenin artması demek, yeni işçi alımı demek.
Kapasite artışı, sektörde toplam 1600 kişilik yeni istihdam yaratıyor.
Ana fabrikaya, toplam 600 işçi alınacak.
Hyundai’ya lojistik destek sağlayan yan sanayi tesisleri de toplam 1000 yeni işçi alacak.
Bay JİN, bu rakama “En az 1000” diyor.
Demek ki, 1000, alt rakam.
1200 de olur, 1300 de…
**********
Peki, işçi alımında “olmazsa olmaz” şartlar neler?
*Alınacak işçilerin, endüstri meslek lisesi veya meslek yüksek okulu çıkışlı olmaları şart.
*Bu okulların da otomotiv, elektrik, elektronik ve makine bölümü mezunları tercih edilecek.
*İzmit’te oturanlara öncelik tanınacak.
*Derince, Körfez, Kandıra, Gölcük ve Karamürsel, hatta Adapazarı merkezde oturanların da işe girme şansları var.
*Gebze bölgesinde oturanlar, bu bölgeye servis bunulmadığı için, tercih edilmeyecek.
Bu satırları okuyanların aklından geçen bir soruyu da yanıtlayayım.
İşçi alımı ne zaman başlayıp, ne zamana kadar devam edecek? Hangi yöntemle alınacak?
İşçi alımına 1 Kasım 2013 tarihinde başlanacak, 2014 yılının şubat ayına kadar devam edecek.
İşçi alımının İŞKUR aracılığıyla mı, yoksa direkt mi yapılacağı, bu ayın sonunda netlik kazanacak.
********
Evet, size Hyundai’dan güzel haberler verdiğimi sanıyorum.
Hyundai, kurulduğu yıldan beri Kocaeli’nin gurur kaynağı.
Kentimiz insanının ekmek kapısı…
16 yıl önce…
Yılda 200 bin otomobil üretmek, üretimin yüzde 85’ini ihraç etmek, hayaldi.
Gerçek oldu…
Şimdi yeni hedefler koymak gerek.
300 bin, 400 bin, 500 bin…
Neden olmasın?
Önümüzdeki 10-15 yıl içinde, ben, bu rakamların da yakalanacağına inanıyorum.


Bu yazı toplam 1784 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim