• BIST 97.984
  • Altın 145,792
  • Dolar 3,5776
  • Euro 4,0020
  • Kocaeli : 21 °C
  • İstanbul : 24 °C
  • Sakarya : 21 °C

Kentlerde otopark haracı!..

Mustafa Küpçü

Önce, kalın çizgilerle altını çizelim;

Türkiye Cumhuriyeti Devleti bir HUKUK DEVLETİ ise,  “İdare” yani Siyasal İktidarlar, YARGI KARARLARINA uymak zorundadırlar.

Uymazlarsa ne olur?

“Suç işlemiş olurlar. MEŞRULUKLARI ortadan kalkar!”

Siyasi iktidarların “İdari” uygulamalarının “Denetim” mercii DANIŞTAY’dır.

Danıştay’ın 15 Nisan 2013 tarihinde verdiği 2013/3146 sayılı kararı ile; “Kamunun kullanımına ait alanlar, cadde ve sokaklar, belediyelerce paralı otopark haline getirilemez.”

Ama, belediyeler  bu üst yargı kararını hiçe saymakta ve hala otopark ücreti almaktadırlar. Daha doğrusu, birilerine bu işi ihale ederek , “vatandaşını soymaktadırlar!”

Kentlerde, yapılan her konut ya da işyeri sahibinin, yapılan daire veya işyeri sayısına göre otopark yapma zorunlulukları var. Ancak; belediyeler; “Sen bana şu kadar para yatır, senin için otopark alanlarını ben yaparım” diyor!

Konut veya işyeri sahiplerinin de bu teklif işlerine geliyor! 20 bin TL civarında bir para ödeyerek bu yükümlülükten kurtuluyorlar! Bu paralar, belediyelerin “Otopark Fonu” nda toplanıyor. Yasal olarak belediyelerin bu fondaki parayı yalnızca otopark yapımı için kullanmaları gerekiyor! Ama bu fonu “sıcak para kaynağı” olarak kullanıyorlar! Kentlerde yapılan otoparkların çoğu da, “Yap-İşlet-Devret” modeli ile müteahhitlere yaptırılıyor!

Oysa, siyasi iktidarların bir “siyasal tercihi” ile, otomotiv sektörü tam artıyor!

Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) Bölge Müdürlüğü’nün açıklamasına göre, sadece Kocaeli’de 319 bin 641 araç bulunuyor!

Bu rakama her yıl ortalama 20 bin araç daha katılıyor.

Buna ne yol yetiyor ne de otopark!

Çözüm yok mu? Elbette var.

Kentler, geleceğe yönelik gelişme öngörülerine göre ve “Bilimsel Yöntemlerle Planlanmalıdır.”

Bugünkü İzmit’in iki büyük caddesi Hürriyet ve Demiryolu caddeleri, benim çocukluk yıllarımdan kalmadır! O yıllarda İzmit’te özel taksi sayısı parmakla sayılacak kadar azdı. O caddelerde faytonlar seyrederdi.

Dünden bugüne, gelmiş geçmiş belediye başkanları içinde kent merkezini bina ve araç yoğunluğundan kurtarmaya yönelik tek somut proje, 1975’de Erol Köse zamanında yapıldı. Ama, “kent rantları ile büyük kazançlar sağlamaya alışmış olanlar” 1977 seçimlerinde Erol Köse’yi saf dışı ettiler!

Kent içi kitle taşımacılığı uzun yıllar minibüslerin, daha sonra da otobüslerin eline bırakıldı. Karaosmanoğlu belediye başkanı seçildiğinde belediye otobüslerini satacağını söylüyordu! Oysa, sürekli yeni parti otobüslerle kent içi ulaşıma belediye araçlarını da kattı!

Kentler “plansız gelişirse” ya da “Plan Kültürü ve ehliyeti” tartışmalı kişilerce “sözde planlanırsa” ne kent içi ulaşım ne de otopark sorunu çözülemez!

Ankara’da yaşanan “otopark mafyası cinayeti”  son bir “İBRET” olmalı ve belediye yönetimleri, kent içi otopark haracından oto sahiplerini kurtarmalıdır.

Bu yazı toplam 445 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim