• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Kocaeli : 16 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 10 °C

Kışa sağlıkla girin

Kışa sağlıkla girin
Sağlıklı bir hayat için en önemli etken doğayla iç içe, uyum içinde yaşamak. Fakat diğer yandan modern dünyaya da ayak uydurmak gerekiyor.

Kış, en az yaz mevsimindeki kadar sağlıklı olma zorunluluğunu getiriyor. Liv Hospital Check-up ve Sağlıklı Yaşam Kliniği Uzm. Dr. Eren Eroğlu sağlıklı bir kış için neler yapılabileceğine anlattı…

 

Rengarenk beslenin

Sebzeler ne kadar renkliyse besin değerleri de o kadar yüksektir. Değişik günleri değişik renklere ayırın, bir gün sarı renklileri yiyin (greyfurt, bal kabağı, mısır, elma) bir gün koyu yeşilleri tercih edin (brokoli, pırasa, kara lahan) kırmızı ve moru da ihmal etmeyin.


Yoğurdu bol tüketin, çünkü yoğurt;

  • İçindeki bol kalsiyumla kemik erimesini önler
  • Yüksek tansiyon riskini azaltır
  • Kolit ve kabızlığa iyi gelir
  • Vajinal akıntı ve enfeksiyonları engeller

 

Mevsimine göre beslenin

Günümüzde trend organik beslenmek olsa da, her şeyi mevsiminde yemek ve kendi bölgenizde yetişenleri tüketmek de tercih sebebi olmalı. Bir gıdanın üretiminden sofraya gelmesine kadar geçen süre taşıdığı besinlerin kaybolmaması açısından önemli. En iyisi yerel üretilen organik gıdaları tüketmek.


Abur cuburdan kaçının

Yemek sonrası masa başında sohbet ederken ya da televizyon seyrederken farkında olmadan atıştırmanın zararları oldukça fazla. Bunun önüne geçmek için

  • Ağzınıza sakız ya da naneli kalorisiz şeker atın
  • Kalkıp dişinizi fırçalayın
  • Ne yiyecekseniz inceleyin ve düşünün
  • Elinize bir bardak çay ya da su alarak meşgul olun.

 

Kışın yıpranan cildinize özen gösterin

Yaz bitip kış geldiğinde daha ne oluyor diyemeden soğuk havalar ve rüzgar bir anda cildinizi yıpratıp dudaklarınızı çatlatabilir. Dirsekleriniz kurumuş kaşınıyor ya da yüzünüzdeki T bölgesi içler acısı ise alacağınız kış önlemleri gülüşünüzü tekrar kazanmanıza yardımcı olacak.

 

Banyo zamanınızı kısaltın

Sıcak buharlı bir banyo ağrıyan kaslarınıza birebir gelebilir fakat aynı hızla cildinizin nemini de alıp götürür. Sıcak su soğuk ya da ılık suya oranla cildin koruyucu doğal yağını daha hızlı çıkararak buna sebep olur. Çözüm banyo zamanını kısaltıp sıcak yerine ılık suyla yıkanmakta. Kurulanırken de kendinizi havluyla ovalayarak değil vücudunuza bastırarak kurutun.


Nemlendirici kullanın

Kuru bir ciltle baş etmenin en etkili yolu nemlendirici kullanmak. Cildiniz yağlı olsa bile nemlendirici kullanmak faydalı, sadece cildin gözeneklerini tıkamayacak birini seçmek gerekir.

 

Tıraş bıçağı kullanırken dikkat

Tıraş bıçakları özellikle kuru ciltlere daha kolay zarar verir, bu nedenle

  • Tıraş bıçağı kullanırken mutlaka tıraş kremi ile cildi nemlendirin
  • Bıçakları sık değiştin
  • Tüyün çıkış yönüne göre tıraş olun

 

Kışın da güneşten korunmak gerekli

Güneşin zararlı ışınlarının %80’i ince bulutlardan, sisten geçer ve dünyaya ulaşır. Bu nedenle güneşin kırışıklık yapma, benlere sebep olma ve cilt kanseri gibi zararlı etkilerinden korunmak için kışın da 15 ve üzeri güneş koruma faktörlerini kullanmak faydalı.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim