• BIST 97.583
  • Altın 145,649
  • Dolar 3,5726
  • Euro 3,9955
  • Kocaeli : 22 °C
  • İstanbul : 24 °C
  • Sakarya : 22 °C

Kordsa, otomobilde sınıf farkını bitiriyor

Kordsa, otomobilde sınıf farkını bitiriyor
Kordsa, bugüne kadar sadece lüks otomobillerde kullanılan kompozit malzemeyi geliştirdiği ‘reçine teknolojisi’ ile orta sınıf araçlara da taşıyor. Kordsa CEO’su Cenk Alper, bu teknolojiyle geliştirilen yeni araçların çok daha sağlam olacağını söyledi

Sabancı Holding’in bünyesindeki endüstriyel naylon ve polyester iplik, lastik kord bezi ve tek kord üreticisi olan Kordsa, geliştirdiği ve otomobillerde en az yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayacak ‘reçine teknolojisi’ni görücüye çıkardı. Şu ana kadar 40 Avrupalı firmaya anlatılan teknoloji için, 30 firmayla numune sürecine geçildi.

 

“DEVRİM GİBİ BİR ÜRÜN”

Kordsa CEO’su Cenk Alper, “BMW, Ferrari gibi üst sınıf arabalarda kullanılan kompozit malzemeleri, endüstriyel üretime uygun olmadığı için orta sınıf otomobillerde kullanılamıyordu. Mühendislerimizin projesi, orta sınıftaki bu otomobillerin de bu teknolojiyle donatılmasını sağlayacak. Devrim niteliğinde bir üründen bahsediyoruz” dedi.

 

ALPER’İN YENİ GÖREVİ

Dünyanın en önemli kompozit fuarı Paris JEC’te, yeni teknolojilerini, Nisan 2017 itibariyle Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanlığı görevini üstlenecek olan Kordsa CEO’su Cenk Alper anlattı. Kompozit malzemelerle gereken her şeyi güçlendirebildiklerini belirten Alper, yeni geliştirdikleri teknolojinin de otomotiv kompozitleriyle ilgili olduğunu belirtti.

 

METALDEN GÜÇLÜ VE HAFİF

Böylece otomobillerin metalden çok daha güçlü ve hafif ürünle donatılmasının mümkün hale geldiğini söyleyen Alper, şöyle konuştu: “Geliştirdiğimiz yeni teknoloji ile 9 dakika olan kürlenme süresi 3 dakikaya indi. Bu, eskiden 1 otomobilin çıkacağı sürede 3 arabanın çıkması demek. Yeni reçine teknolojisiyle üretilen araçlar, metalle yapılmış araçlardan çok daha sağlam olacak. Daha çok yakıt tasarrufu sağlanacak. Güvenlik çok daha yüksek olacak. Ürünümüz inanılmaz ilgi gördü. Otomotivde Avrupa’da ulaşmadığımız kimse kalmadı. Bu yeni teknolojiyle, 70 milyon dolarlık ciro hedefliyoruz.”

 

TEK PARMAKLA BİSİKLETİ KALDIR

Üretilen metalin hep aynı kalınlıkta olduğunu, yeni malzemenin ise istenilen yere istenilen kalınlıkta konulabildiğini belirten Alper, “Yükü ihtiyacınız olan yere göre ayarlıyorsunuz. Tek parmağınızla bisiklet kaldırabilecek noktaya geliyorsunuz. Minimumda yüzde 20’lerde bir yakıt tasarrufundan bahsedilebilir. Teknoloji maliyetinin düşürülmesi için çalışıyoruz. Otomotivcilerin hedef fiyatı var, bu rakamlara ulaşılmaya çalışılıyor” dedi.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim