• BIST 97.533
  • Altın 145,969
  • Dolar 3,5805
  • Euro 3,9998
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 22 °C
  • Sakarya : 18 °C

Körfez’de deniz ulaşımı sorunu ve bir mektup

M.Tanzer Ünal

Dün bir mektup aldım.
İsim ve imza yok…
Genelde isimsiz mektupları dikkate almam, ama dünkü mektubun sonunda, “Şu anda çalışmakta olduğumdan dolayı ismimi yazmadım, bu konuda bana hak vereceğinizi umuyorum” ibaresi vardı.
Mektubun da zaten “içeriden” yazıldığı belli…
Önce mektubu okuyun, sonra birkaç söz söyleyeceğim:

“Sayın Tanzer Bey,
Öncelikle sizin yazılarınızı okuyan biri olarak, sizinle İzmit Deniz Ulaşımla ilgili olarak bazı şeyleri paylaşmak istedim. Körfez halkının bazı şeyleri bilmesinin gerektiğine inanıyorum.
Körfez'de rahat, konforlu ve güvenli bir deniz ulaşımını sağlayan deniz otobüslerinin kaldırılması ile ilgili olarak bu konunun basında yeterli desteği bulamadığına inanıyorum. Körfez halkının daha iyi şeylere layık olduğunu düşünerek, 20-30 yıl öncesine dönülmesini halka karşı saygısızlık olarak görüyorum.
Kara yollarının kan gölüne döndüğü günlerde trenlerin kaldırılması nedeni ile deniz otobüsleri varken kara yoluna ağırlık verilmesi abesle iştigal değil mi?
İnsanlar İstanbul'a deniz ulaşımını beklerken iki deniz otobüsünün bir deniz otobüsü fiyatına yangından mal kaçırıyor gibi satılması hangi mantığa sığar. Otomobil firmalarımı kollanmak isteniyor diye düşünmeden edemiyorum.
Deniz otobüslerinin pahalı ve halkın fazla tercih etmediğini ileri sürmeyi fazla gerçekçi bulmuyorum. Nasrettin Hoca'nın hırsızın hiç mi suçu yok dediği gibi, bu işi beceremeyen yöneticilerin suçu yok mu? At sahibine göre kişner diye atalarımız ne güzel söylemiş. Deniz otobüslerini çalıştırmak pahalı ve masraflıydı demek önünüzde dünya çapında bir kuruluş olan İstanbul Deniz otobüsleri varken biraz aldatmaca olmuyor mu? Keza Kartepe ve Akçakoca deniz otobüslerini satın alanlar ne yapacak? Balık lokantası mı yapacaklar? Onlar uluslararası sularda Marmaris-Rodos arasında çalıştıracak. Deniz otobüsleri pahalı ve masraflıydı diyenlere bunlar aklını peynir ekmekle mi yediler diye sormak istiyorum.
Şimdi size isim ve firma adı vermeden bu konu ile ilgili bazı örnekler vereceğim. Bu yazılanları Deniz Ulaşım’dan teyit edebilirsiniz. Ondan sonra deniz otobüsleri çok masraflı mıydı? Halk tercih etmedi mi?Yoksa akıllı bir şekilde kullanılmadı mı? Kamuoyu karar versin.
Atatürk gemisi 2-3 yıl önce 36.000 TL'ye İzmitli bir kaynakçı firmasına boyatıldı. İnsan bu fiyat karşısında günah değil mi demez de ne der? Siz hiç gemisini kaynakçıya boyatan bir yönetici gördünüz mü? Boyatırsanız oda Pendik Tersanesi’nde daha ucuza anlaştığı boya firmasına boyatır, İzmit'te çayını içerken aradaki farkı götürür...
Osman Hamdi Bey deniz otobüsünü otobüs gibi düşünüp oto tamircisine tamir ettirdiler. İnanamadınız değil mi? Şükredin. Fatih Sultan Mehmet'e özenip deniz otobüsünü sanayiye çekmediler. Siz hiç deniz otobüsünü oto tamircisine tamir ettiren bir yönetici gördünüğz mü? Dünyada bunun bir benzerine şahit olamazsınız. Osman Hamdi Bey deniz otobüsünü merak mı ediyorsunuz? O şimdi malulen emekli. Yıkılan işletme binasının yerine izmit marinada ofis görevi görüyor.
Kartepe gemisine öyle bir kamara yapıldı ki, denizli havalarda yolcunun üstüne fırlayacak zannediyorduk. Zaman zaman açmak için iki kişi çaba gösteriyordu. Kim mi yaptı? Yaparken ben belediye meclis üyesiyim diyen bir beyefendi...
Kartepe -Akçakoca gemilerine yapılan koltuk yüzlerinden hiç bahsetmeyeceğim. Onları yoldan geçen herhangi biri bile dikebilirdi. Acaba bu işler yapılırken birileri mi kollandı diye merak etmeden duramıyorum.
Deniz otobüsleri alındığından beri Ali Baba’nın çiftliğini yönetir gibi yönettiler. Günü kurtarmaya çalıştılar. Armutlu İhlas tesislerine seminer bahanesi ile çoluk çocuk aile gezisine dönüştürülüp deniz otobüsleri ile bila bedel gidilmedi mi? Teşkilatlara, gezilere bedava tahsis edilmedi mi? Seka iskelesinden, İzmit'teki iskelede bulunan 500 metrelik yerdeki gemiye misafirler için deniz otobüsü kaldırılmadı mı? Reklam için otobüsle gidilecek yerlere daha pahalı deniz otobüsleri kaldırılmadı mı? Hangisini anlatayım...
Senelerce Karamürsel - Darıca hattına siyasi rant uğruna deniz otobüsleri boş gönderilmedi mi? Deneme için 5-6 ay gemi gönderirsiniz, tutmuyorsa iptal edersiniz. Senelerce ısrar etmenin ne anlamı var. Kendi geminiz olsa böyle ısrar eder miydiniz? Siz hiç tonlarca yakıt yakıp gemisini yıllarca boş gönderen bir yönetici gördünüz mü? Gölcük -Tütünçiftlik-Değirmendere'nin kapasitesini biliyorsunuz. Akıllı bir yönetici bu üçgende karşılıklı iki deniz aracı çalıştırır mı?
Deniz otobüsleri alındığından beri özelliklerine uygun çalıştırılmadı? Bunlar yüksek devirli makinelere sahiptir. Bu tekneleri Alaplı kayığı gibi çalıştırıp durmadan yanaştırıp kaldırırsan ona paralel olarak da arızaları sıklaşır. Siz hiç gemilerinin teknik özelliklerini dikkate almadan program yapan bir yönetici gördünüz mü?
Deniz otobüslerine yolcu itibar etmedi demek yolcuya hakarettir. Çalışan personelinin sık sık program değişikliğinden aklında tutamadığı programları yolcu nasıl tutsun. Örnek mi? Yazın hafta içi 18.15’te İzmit'ten Karamürsel'e kalkan deniz otobüsü hafta sonu cumartesi-pazar 18.10’da kalkıyor. Bunun mantığını anlatabilir misiniz? Deniz ve kara bağlantısını sağlamadan yolcu hareketliliğini arttırabilir misiniz? Bu liste uzar gider. Deniz otobüsleri masraflı ve yolcu tercih etmedi demek biraz insafsızlık olmuyor mu?
Şimdi diyebilirler ki biz deniz otobüslerini kaldırmadık.İzmit-Karamürsel arasında Seka deniz otobüsünü çalıştıracağız. Bu tamamen aldatmacadır. Futbol terimi ile topu taca atmaktır. 155 kişilik bu geminin yaz yoğunluğunu kaldırması mümkün değildir. Üstelik bu geminin daha önceki performansına baktığınızda 3-4 ay arıza yapmadan çalışmamıştır. Bu geminin yedeği de İstanbul deniz otobüslerinin hibe ettiği, üstüne para verseniz geriye almayacağı Ertuğrui Gazi deniz otobüsü. Yani al birini vur ötekine misali. Ben yeni deniz kazalarının oluşmasından korkuyorum... Allah bir daha Körfeze 1 Mart kazaları yaşatmasın...
Sorumlu bir gazeteci olarak sorunları sizinle paylaştım... Bu konuda Körfez halkını bilgilendireceğinizi düşünüyorum… Şu anda çalışmakta olduğumdan dolayı ismimi yazmadım bu konuda bana hak vereceğinizi düşünüyorum.”
********
Gelen mektup böyle…
Anladığım kadarıyla, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Körfez deniz ulaşımında, ipin ucunu tamamen bırakmış durumda.
Var mı, var… Deniz İşletmesi yerinde duruyor.
Halbuki ne kadar da iddialı başlanmıştı bu hizmete.
Görkemli açılışlar, seferler…
Altı denizotobüsü vardı.
Akçakoca, Kartepe, Osman Hamdi Bey, Seka, Ertuğrul Gazi ve Akşemsettin…
Akçakoca ve Kartepe, mektupta da belirtildiği gibi, adeta yarı fiyatına satıldı.
Osman Hamdi Bey ve Seka, arızalı…
Akşemsettin, gerektiği zaman devreye alınıyor.
Çalışan, sadece Ertuğrul Gazi…
******
Büyükşehir Belediyesi, yolcuların ilgisizliğinden yakınıyor.
İyi de bu olay, “sıcak hamam-soğuk hamam” gibidir.
Müşteri gelmiyor diye hamamı sıcak tutmazsan, müşteri zaten gelmez.
Düzenli ve tam zamanında kalkan seferler olacak ki, müşteri ilgi göstersin.
Olaya bu yönüyle bakmak lazım…

Bu yazı toplam 1089 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim