KOTO’ da, eğitimcilerin sorunları masaya yatırıldı

Kocaeli Ticaret Odası’nda önceki gün eğitimcilerin sorunları tartışıldı. Dershane temsilcilerinin de katıldığı toplantıda 10 maddelik bir bildiri yayı...



Kocaeli Ticaret Odası’nda önceki gün eğitimcilerin sorunları tartışıldı. Dershane temsilcilerinin de katıldığı toplantıda 10 maddelik bir bildiri yayınlandı

Kocaeli Ticaret Odası eğitim salonunda; Komite Başkanı Fatih Ekinci ve Eğitimci Üye Handan Kümeli’nin organize ettiği toplantıya, başta KOTO Başkanı Murat Özdağ, Meclis Başkanı Bülent Karagöz, Meclis Katibi, Yıldırım Yılmaz, yönetim kurulu üyeleri, Yusuf Koçak, Semih Barış, Tuncay Şengöz, Eğitim Komitesi Meclis Üyesi Mehmet Akif Şen, Eğitim Komisyonu Başkanı Mikail Kayacı ve ilimizde faaliyet gösteren dershane sahipleri büyük ilgi gösterdi. KOTO Başkanı Murat Özdağ, özellikle üyelerimizin ticari faaliyetlerini artıracak çalışmalarda her zaman yanlarında olacağını ve destekleyeceğini belirtti. Yapılan toplantı sonunda aşağıda sıralanan konular kamuoyu ile paylaşıldı.

1-Çalışanların istihdamı nasıl olacak (öğretmen, idareci, yardımcı personel)
Mevcut durumda mezun öğretmen adaylarına iş imkanı sunulamazken, dershane kadrosundan ortaya çıkacak 100.000 kadar öğretmene hangi aşamada nasıl bir yöntemle iş imkanı sağlanacak. Ayrıca eğitim kadrosunda olmayan idareci ve yardımcı personel olarak çalışanlar için hiç çözüm önerilmediği gözükmektedir.

2-Mevcut çalışanların kıdem ihbar tazminatı ve diğer sosyal hakları kim tarafından ödenecek.
İşletmenin çalışma sürekliliği kanunen sonlandırılıyor ve girişimci tarafından süreç planlanmamış. Ortaya çıkan durumda, hazırlıksız olarak işlerine son verilen çalışanlarının haklarını ödemek için kaynağı olmayan işverenin, zararını karşılaması imkansız gözüküyor.

3-Anayasanın verdiği çalışma ve sözleşme hürriyetine müdahale edilmiş olmuyor mu?
Çalışma ve sözleşme hürriyeti yasalarla engellenemez, ancak girişimcinin kendi isteği ile bu hakkından vazgeçebilir. Özellikle dış yatırım ve girişimci bekleyen Ülkemizde bu uygulama, kendi vatandaşına bile güvensizlik ortamı oluşturduğundan daha büyük ekonomik krizlere yol açacağı kaçınılmaz olacaktır.

4-kayıt dışı faaliyetler için nasıl bir  önlem öngörülüyor.
Veliler ve öğrenciler, piyasada ihtiyaç duyulan takviye ve sınav ortamı, resmi olarak yasaklanan eğitim faaliyetlerinden dolayı, kendi imkanları ve kayıt dışı yollarla gidermeye çalışacaktır. Bu da devletin kendi vatandaşını suça zorlaması anlamı taşımaktadır.

5-1 -1,5 milyon öğrenciye hizmet sunan sektörün vergi, katma değer ve çevresel ticari faaliyet kayıpları hangi yolla, nereden karşılanacak.
Cari açığın ekonomimiz için ciddi bir problem olduğu herkes tarafından biliniyor. Özellikle kaynak bulmak gerekirken, 5-6Milyar TL cirosu olan sektöre böyle resmi yollarla yasaklayıp kayıplara göz yummak ayrıca bir cari açık kalemi olmayacak mı?
6-Resmi ve legal kurumlar kapanınca yerine geçecek kayıt dışı çalışmaların önüne nasıl geçilecek
Özellikle, hangi kurum yada yetkili tarafından denetleneceği açıklanamayan, bilinemeyen eğitim gibi çok önemli bir faaliyetin, illegal yöntemlerle yapılma ihtimali kimse tarafından kabul edilemez.

7-Kocaeli de mevcut dershanelerin hiç biri okul olacak fiziki yeterliliğe sahip değil, binalar nasıl değerlendirilecek.
5174 nolu TOBB kanununa göre üyelerinin hak ve çıkarlarını korumakla görevli olan odamız, üyelerimizin hiç birinin yeni sistemde okul olamayacağı kesin olduğuna göre, şimdiden ticari faaliyetleri durmuş olacak yada illegal olarak çalışmaya devam edecek.

8-Sektör temsilcilerinin hiç bir görüşü ve önerisi alınmadan yapılan bu çalışmanın ortaya çıkaracağı vahim sonuçları biliniyor mu?
Konunun doğrudan muhatapları taslak ve kanunun ne olduğunu basından öğreniyor. Gerçekten yapılmak istenenler ticari ve eğitim taraflarının görüşleri alınarak yapılmış olsa belki daha etkin bir çözüm ortamı sağlanırdı.

9-Dershaneden okula çevrilen kurumlar, mevcut durumda sıkıntı yaşayan mevcut okullara karşı haksız rekabet olmayacak mı?
Özel eğtim kurumlarından okulların problemleri bilinmektedir. Mevcut kontenjenlarını doldurmakta zorlanırken ilave olarak dershanelerin okul olması daha da problemleri derinleştirecektir.

10-Gelinen  son durumda mevcut işletmelerin kapatılmasından oluşmuş ticari borç-alacak portföyünü kim nasıl yönetecek?
Mevcut işletme sahipleri ticari ve eğitim yatırımları yapmak, işletmelerini büyütmek, daha iyi hizmet vermek için banka veya üçüncü şahıslara karşı verdikleri sözler, taahhütler bulunmaktadır. 3,5,10 yıllık kira ve kredi borçları bulunmaktadır. Borçlarını ödemeleri mümkün olmadığı durumda, sosyal, ekonomik, psikolojik ve diğer problemler baş gösterecektir.

#

19 Kas 2013 - 11:56 Kocaeli- Gündem

Son bir ayda kocaeligazetesi.com.tr sitesinde 3.390.610 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.