• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • Kocaeli : 2 °C
  • İstanbul : 4 °C
  • Sakarya : 2 °C

KOÜ DİŞ FAKÜLTESİ

Tarık Bağdat

Hastalandığım zaman en güvendiğim yer Kocaeli Üniversitesine ait Tıp Fakültesi Hastanesidir. Gerçekten ciddi bir şekilde ne hastalığınız olursa olsun sizinle ilgilenirler.
Fakülte hastanesine olan inancım ile dişlerimde problem olunca Diş Fakültesi hastanesine gitme kararı aldım. Daha önce kök kalan dişimi çektirmek için bundan üç yıl önce randevu almış ve randevu saatimde içeri alınmıştım. Hatta tedavim devam ederken Hatice hanımın vefatı nedeni ile tedavimi yarıda bırakmak zorunda kalmıştım.
Yine dişimdeki problem dolayısı ile bayramdan önce telefon ile fakülteden randevu aldım. Bana 13.00’a randevu verildi. Ben randevumdan 45 dk önce fakültede randevu veren yerin önünde yerimi aldım. Ne gelen var ne giden. 13. 20 de sekreter hanımlar geldi ve banko önü birden kalabalıklaştı. Ne olduğunu anlayamadan 13.40 da bana sıra geldi. Meğer telefonda verilen randevu randevu almak içinmiş. Neyse!
Bankodaki sekreter hanımefendi röntgen çektirmemi söylendi. İndim orada ayrı bir bekleyiş neyse ki fazla değil, çektirdim ve yukarı tekrar banko önüne geldim. Bekle dediler beklemeye başladım. İyi bir bekleyişten sonra bir hanım kızımız beni çağırdı içeri soktu beklerken ayaküstü neyim olduğunu sordu bende detaylandırdım. Bekle dedi bekledim ve odaya alındım hasta koltuğunda genç bir bayan oturuyordu doçent bey detaylı bilgilendirdi eli ile randevu verdi hepsi güzel benimde hoşuma gitti. Çünkü bana da detaylı anlatacak diye düşündüm.
Bayan kalktı, bana oturun dendi ve ben oturdum. Şansızlık buya ısrarcı bir hasta benimle ilgilenecek hocamızı lafa tuttu elindeki cd’ye ısrarla bakmasını istedi. Hocamızda haklı olarak oturan hastanın ( o benim ) vaktini çaldığını söyledi. Ve ortalama bir hastaya 5 dk ayırabildiğini belirtti. Neyse bana döndü neyiniz var dedi. Bende detaylı anlatmaya başladım. Ağrıyan dişimden bahsettim. Kendisi de asıl problemin bahsettiğim yerde değil başka yerde ciddi apse olduğunu belirtti. Dişlerime baktı öğrencisine sayı ve harfler söyledi bilgisayara yazdırdı. Bana da dışarda ki bankoya gitmemi söyledi. Peki, ne var diye sordum orada söylerler dedi gönderdi. Bu kadar.
Benim bildiğim, doktor ilaç verecekse ilaç verir. Ne olduğunu söyler. Ve hastanın merakını giderir.
Herhalde bankodakiler sekreter değil, diş doktoru en azından da teknisyen düşüncesi ile çıktım. Bana bir kâğıt verdiler. Bununla diş eti hastalıkları bölümüne gitmemi söyledi neyim var dedim 7 – 8 ay sonra çağıracaklarını o zaman söyleyeceklerini belirttiler.
Neyse! İltihap için diş eti hastalıkları bölümü her halde iltihabı kurutacak, tedavi başlatacak diye bölüm sekretaryasına gittim. Bankodaki bayan 15 dk sonra içeri alacağını belirtti. Bende saf saf bekliyorum. 20 dakika geçti dayanamadım sordum ne zaman alacaklar diye bekle çağıracaklar dedi. Ne gelen var ne giden. İçerdeki bölümde hasta var diyorlar ama hareket yok.
Neyse bayan 10 dakika sonra çağırdı. Gittim 4 – 5 ay sonra çağıracaklarını söylediler???
Siz olsanız buna kızmaz mısınız?
İlk yerde doçent beyin iltihap olduğunu ve bunun öncelikli olduğunu söyledi, bir şey yapmadan gönderdi. Peki, siz acil ise bunun için ilaç veya başka tedavi verilmeden neden gönderdiklerini sordum. Doğal olarak 4 ay veya 5 ay sonra çağıracaklarını tekrar söyledi. Bu arada ben baş ağrısından ve diş eti iltihabına bağlı boyun ağrısından duramıyorum.
Çıktım geldim. Zaman kaybettim. Taaa! Yuvacık’a giderken para ve yol kaybım oldu. Ve doğru yerde doğru tedavi olmak için gittim, hayal kırıklığına uğradım.
Ertesi gün Gölcük diş hastanesi aciline gidip hem film çektirdim, hem de iltihap için kurutacak ilaç aldım.
Şimdi denecek ki çok hasta var bakamıyoruz. Hasta da fakülte de devlet hastanelerindeki kadar yok. Varsa da yeni hasta kabul etme. Randevu veriyorsan randevunu gerçekten ver. Benim param ile orada bulunuyorsan bana doğru davran. Kişiye göre davranma. Ve bana ne olduğunu lütfen anlat. Orası aynı zamanda eğitim kurumu, eğer şartlar ağır ise git dışarda aç polikliniğini git çalış.
Bana göre tam bir rezalet. Ve Kocaeli Üniversitesi Diş Fakültesi diş tedavi kliniğini kınıyorum. İnsanlara insan gibi davranmadıkları için. Eğer böyle bir davranış sistemi ile çalışmaya devam ise kapatmak lazım. Çok üzüldüm hayal kırıklığına uğradım. Eğer sistem kurmada, her tür bilimsel yeterliliğe sahip bir kurum çözüm bulamazsa hiçbir kurum çözüm üretemez. Ve kusura bakmayın bu kadar sert konuştuğum için. Ben birebir yaşadığım için dile getiriyorum. Ya bu imkânı olmayan insanlar ne yapacak? Ve parası olan özel muayene gidecek olmayan ölecek mi?

Bu yazı toplam 2714 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim