• BIST 106.926
  • Altın 151,350
  • Dolar 3,6718
  • Euro 4,3287
  • Kocaeli : 8 °C
  • İstanbul : 19 °C
  • Sakarya : 8 °C

Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi hayat kurtarır

Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi hayat kurtarır
Pirelli, 01 Kasım 2014 itibarıyla yürürlüğe girecek olan, binek araçlarda Lastik Basıncı Kontrol Sistemi’nin zorunlu olmasına ilişkin yönetmeliğin hayati önem taşıdığına dikkat çekiyor.

Uygulamanın aynı zamanda yakıt tasarrufu, CO2 salınımı, lastik ömrü ve sürüş güvenliği konularında önemli etkileri olacağını ifade eden Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, “Lastik hava basıncı hakkında bilinç ve farkındalığın artması, güvenli yollar ve yolculuklar sağlayacak” dedi.

 

Lastiklerin içerisindeki hava basınçlarını göstermek için tasarlanan elektronik bir sistem olan Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi-TPMS, bir veya daha fazla lastikte basınç kaybı olması durumunda,  gösterge panelinde alarm vererek sürücüyü uyarıyor.

 

Koltuk sayısı 7’ye kadar olan araçlarda geçerli olacak sistem, araç 40 km/s hızın üzerindeyken ideal basınç değerinin yüzde 20 altındaki değerlerde ya da lastik basıncının 150 kPA yani yaklaşık 22 hava (psi)’nın altında olduğu durumlarda devreye giriyor ve en geç 10 dakika içerisinde düşük basınç uyarısı yapıyor.

 

Uygulama hayati önem taşıyor

Tüm dünyada gerçekleşen araç kazalarının sebepleri arasında düşük hava basınçlı veya aşınmış lastik kullanımı gibi sebeplerden dolayı lastiklerin ikinci sırada yer aldığını belirten Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, ülkemizde de mekanik kusurdan medyana gelen kazaların yüzde 60’ının lastiklerden kaynaklandığını söyledi. Ömrünü tamamlamış, düşük hava basınçlı ve mevsimine uygun olmayan lastiklerin kullanımı gibi etkenlerin trafik kazalarında önemli rolü olduğuna dikkat çeken Bedük, sürücülerin bilinç ve farkındalıklarının artmasıyla daha güvenli yollar ve yolculuklara olanak sağlayacak yeni uygulamanın hayata geçirilmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.

 

Doğru lastik hava basıncı, güvenli bir sürüşün temel taşıdır

Doğru lastik hava basıncının güvenli bir sürüş yaşamanın temel taşı olduğuna ve uygulamanın lastik kaynaklı kazaları önlemeye yardımcı olacağına dikkat çeken Aşkın Bedük: “Araç üreticesinin belirlediği ve hem lastik hem de araç performansının maksimize olduğu doğru hava basıncı, lastikten ve aracınızdan beklenen performansı almanızı sağlar. Yanlış hava basıncıyla şişirilmiş lastikler ise düzensiz ve daha çok aşınır. Örneğin, fazla şişirilmiş lastiğin yere temas alanı normalden çok daha azdır. Bu da yol tutuşa ve frenlemeye olumsuz etki eder” dedi.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Avukatlık cübbesini eşi giydirdi18 Ekim 2017 Çarşamba 14:40
  • Yücel Boru Fen Lisesi’nden aşure ikramı18 Ekim 2017 Çarşamba 14:20
  • Marketlerde satılıyor... Bu içecekler ölümcül!18 Ekim 2017 Çarşamba 14:09
  • Kartepe’de Dünya Yürüyüş Günü18 Ekim 2017 Çarşamba 14:03
  • Ayaz: Başiskele’deki uyum herkese örnek18 Ekim 2017 Çarşamba 13:58
  • Körfez’de Cumhuriyet Koşusu coşkusu18 Ekim 2017 Çarşamba 13:08
  • KOGACE ile Hayyam'dan protokol18 Ekim 2017 Çarşamba 11:39
  • Yenişehir-Yahya Kaptan arasına yaya köprüsü18 Ekim 2017 Çarşamba 11:28
  • Halkevi balıkçıları, yeni yerine taşnıyor18 Ekim 2017 Çarşamba 11:12
  • Köseköy Kavşağı araç trafiğine kapatıldı18 Ekim 2017 Çarşamba 09:50
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim