Geçen hafta başı

MAKALEYİ DİNLE

Üşenmeden televizyona gidip canlı yayında tam bir saat konuştum. Galiba süreyi biraz aştık ve reji odasından gelen sesleri duymadık. Neyse dedik, haftaya o süre geri verilebilir.

 

Meliha hanım dersine iyi çalışmış. Program başlamadan önce sorduklarıyla beni epeyce şaşırttı. Nerelerde okuduğum, neler yazdığım, kitaplarım, seyahatlerim ve daha bir sürü şey. İşini gücünü bırakıp bu kadar bilgiyi toplayabilmiş olmasının nedeni sanıyorum yeni medya olmalı. Öyle ki, aradığınız her şeyi orada az çok bulma şansınız var.

 

Ama bazen beklentilerinizin tam tersi tablolar çıkabiliyor. Bulduklarınız gerçeği ne kadar yansıtıyor? İşte bu konuda herkesin son derece dikkatli olması gereklidir. Bir bilgiye ulaşmada en sonları yakalayabilme o kadar kolay değildir. Gerçi çoklarımız oradan alışveriş yapmada hazırlanan siteleri kullanmayı sürdürüyor ama gelen ürünlerin kalitesinden şikayet eden birçok arkadaşım da yok değil. Haftasonu çıkıp çarşı pazar dolaşmak varken neden sanal dünyaya paramızı kaptırıyoruz?

 

Çok farklı düşünenlerimiz de var. Kaliteli ürünleri alabildiklerini, iade işlemlerinin daha kolay olduklarını söylüyorlar. İnsanlarımızın mağazalardan kopmalarının çok önemli bir sebebini size şimdi yazıyorum: Birinci ve en önemli nedeni mağaza çalışanlarının davranışları.. İkincisi, çalışanların kontrolün  hep kendilerinde olmasını istemeleri. Bazen hiç satılmamış mallara yöneltme konusunda çok mahir oluyorlar. Çok daha fazla gerekçeler var ama onlarla sizi meşgul etmek istemiyorum.

 

Ne yazık ki, çok yakında mağazaların yerini bu yeni pazarlama teknolojileri alacak. Cep telefonları tuvalette bile işe yarayacak. Ödemelerinizi onunla yapabileceksiniz. Diyeceksiniz ki, bu konuda biz de yüzlerce makale okuduk, durumu biliyoruz, neden bu tekrarlar?

 

Hemen yazayım; tasarımı güçlü olanlar öne çıkacak değil mi? Hayır, bu da her şirket tarafından yapılabilir. Renkler, animasyonlar dikkati çekeceği için bu alanda ileri gidenlerin ürünleri daha da çekici bulunup satın alınacak mıdır? İlk bakışta evet denilebilir. Daha ileri düşünmemiz gerekir. Daha da…

 

Örneğin, şirket sayfalarının çok hızlı açılabilmesi etkili olabilir mi? Bu önemli. İnternet hızı bu alışverişi etkliyor. Sayfası yavaş çalışan şirketler geriye gitmeye mahkumlar. Bu durum size servis veren şirketlerin kalitesi ile doğru orantılıdır.

 

Kablosuz internet konusunda iyi gelişmeler var ama yeterli değil. Şimdi yazdıklarımı dikkatle okuyun: İnternet üzerinden mağazalardan yiyecek alanlarımız var mı? Bazen sürpriz misafirlerim gelecekse ve buzdolabında onların damak tadlarını tatmin etmeyecek gıdalar varsa anında internete sarılıp siparişlerimi veriyorum. Merak etmeyin, ödemeyi kapıda yapabiliyorsunuz. Sakın olaki pizzadan söz ettiğimi sanmayın. Pişirilmek üzere olan yiyeceklerden, meyvelerden söz ediyorum.

 

Buraya kadar tamam. Ama sayfalarda çilek gördünüz. Onu koklamak istiyorsunuz. Nasıl yapacaksınız? Işte şimdi yeni teknolojiyi bekliyorum: O meyveyi gördüğümde onun kokusunu hissedebileyim. Zor mu? Değil, üstelik basit. Nasıl mı olacak? Eistein’ın bir kitabını okumuştum. Sonunda şöyle diyordu: “Dahilik basit olanı bulmaktır.” Birisi bunu çoktan yapmış olmalıdır. Yeterki burnumuz kokuyu alabilsin?

 

Televizyon programından çıkıp meyvelerin kokusuna geldik. Haftasonu dinginliği olsa gerek. Toprak ve Kenan bu hafta bizi Portekiz’de temsil edecekler. Kalbimiz onlarla beraber. Başarı dileklerimizi onlara gönderelim.

 

İyi haftasonları dileği ile...

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Yavuz Taşkıran - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR