BAYRAMLARDA ÖLMEK!..

MAKALEYİ DİNLE

Her bayram, karayollarında meydana gelen “trafik kazası” denilen “karayolu cinayetlerinde” bir çok insanımızı yitiriyoruz.

Sakat kalanlar, oluşan kazalar sonucu yitirdiğimiz “ulusal servet” de cabası.

NEDEN?

Bayramlarda ölmek, bayramı acıya çevirmek “fıtratımızda” mı var?!

Kurbanlarından biri olmak istemem! “Ecelimle ölmek” isterim!

Oysa bu bayram öncesi, 3 Temmuz Pazar günü, “ailevi bir sorun” nedeniyle bir uzun yol seyahati yapmak zorunda kaldım.

Şu acı gerçeğin altını çizelim;

Yolcu ve yük taşımacılığının yüzde 85’inin (bazı kayıtlara göre yüzde 93) KARAYOLU ile yapılıyor olması, bu cinayetlerin en büyük nedenidir!

“Ulaşım tercihi, SİYASAL ve EKONOMİK bir tercihtir!”

Küresel ölçekte “otomotiv, petrol ve altyapı inşaatı tekelleri” karayolu taşımacılığının daha da artması için uluslar arası bir çaba gösteriyor ve çeşitli “lobi faaliyetleri” ile “siyasal iktidarları” etkileyip yönlendiriyorlar!

Örneğin Türkiye’de “köprü, otoyol, baraj, havaalanı” gibi inşaatlar, siyasal iktidarlara büyük puan kazandırıyor!

Ama, ulusal bütçede bu yatırımlar için kaynak yok! Her yıl, 50-55 milyar lira “borç faizi” ödemek zorunda olan ve “sürekli borçlanan bir ülke” konumundayız!

Halkımızın büyük çoğunluğu bu acı gerçeği bilmiyor, göremiyor!

“Bu büyük yatırımları hangi kaynakla yapıyorsunuz?” diye sormuyor, soramıyor! Sanıyor ki; siyasi iktidar mucizeler yaratıyor!..

Öte yandan, “uluslar arası finans kaynakları” parasını çalıştırıp kar etmek istiyor! O parayı bir yatırımda kullanamazsa, zarar ettiğini düşünüyor.Ki, bu doğru.

O zaman, bizim gibi ülkelerin siyasal iktidarlarını “cazip tekliflerle!” ikna ediyor! Örneğin, diyor ki; “Siz tek kuruş harcamadan, biz size köprü, otoyol yapalım. 15-20 yıl biz işletelim, sonra size bırakalım!”

İşte, son örnek; Körfez’de yapılan “Osman Gazi Köprüsü ve İzmir Otoyolu.” Köprü geçisi şimdilik 35 dolar + KDV. Dolar arttıkça yapımcı firmanın kazancı da artacak.

Bu köprüden, aracı olan ve tuzu kuru olanlar keyifle geçecek. Arabası olmayan vatandaşlarımız da “Devlet’in garanti ettiği günlük araç geçiş sayısı sağlanamazsa Hazineden ödenecek para ile bu köprü için bedel ödeyecek!

Bu köprüye bağlı olan, “Altınova-Gemlik” arası otoyol geçiş ücreti, otomobiller için –şimdilik- 8 lira 35 kuruş! Ben iki kez ödedim!..

Türkiye, bu “ulaşım siyaseti” sürdüğü sürece, uluslar arası tekellerin sömürüsünden ve “trafik cinayetlerinden” kurtulamayacak!

Bayram öncesi İstanbul’dan başlayarak, özellikle şehir geçişlerinde yollar tıkanıyor. İstanbul’dan yola çıkıp da 4 saat boyunca tıkalı yolda mahsur kalan onbinlerce insanın “ruh halini” bir düşünün! Tüketilen akaryakıtın vatandaşa ve ülkeye maliyetini de hesaplayın!

Sonra, o insanların gidecekleri yerlere bir an önce varmak için yapabilecekleri “trafik kural hatalarını” da yanına koyun! Ve; akıl-mantık ve insafla düşünün; trafik kazalarında ölmek, bizim fıtratımızda mı var?”

Bayramlarda ölmek “kader” midir, cinayet mi?

Ve, bir şey daha düşünün; “Karayolu taşımacılığına bu ülkenin gelecek kuşaklarının servetini yatıran siyasal iktidarların bu cinayetlerdeki payı nedir?”

 

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Mustafa Küpçü - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

01

Bahri - DÜRÜST VE KALİTELİ İNSANLAR SİYASETTE ETKİN OLAMDIKÇA BU PROBLEMLER ÇOOK DAHA DEVAM EDER

Yanıtla . 0Beğen 06 Temmuz 17:45
Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR