Sağlıklı bir kış geçirmek için 7 ipucu!

MAKALEYİ DİNLE

Mevsim geçişlerinde metabolizma hızının değişmesi ve bağışıklık sisteminin zayıflamasıyla enfeksiyon hastalıkları riski artıyor.

Uzmanlar; protein yerine karbonhidrat tüketmeyin, A ve C vitamininden zengin havuç, maydanoz ve brokoli tüketin, yeşil yapraklı bitkiler, fındık, ceviz ve badem yiyin, su içmekten vazgeçmeyin önerilerinde bulundu.

***

Kış aylarına girdiğimiz bu günlerde, vücudumuzu hastalıklara karşı koruyan bağışıklık sistemini güçlendirmek büyük önem taşıyor. Bağışıklık sistemini korumanın yolu ise sağlıklı ve dengeli beslenmek, düzenli egzersiz yapmak, sigara içmemek, yeterli ve kaliteli uyumak, kiloyu ve tansiyonu kontrol altında tutmak ve stresten uzaklaşmaktan geçiyor.

 

1-HER GÜN 7-9 SAAT UYUMAYA ÖZEN GÖSTERİN

Sağlıklı olmanın ana şartlarından biri de vücudun kendini yenilemesine imkan tanımaktır diyen uzmanlar; “Bu işlemler vücutta genellikle uykuda, istirahat ederken gerçekleşir. Bunun için de yeterli ve kaliteli bir uyku süresi gereklidir. Uyku araştırmacıları, 7 ila 9 saat arasında ve bölünmeden derin bir uykunun çok yararlı olduğunu belirtmektedirler. İyi bir uyku bağışıklık sistemini kuvvetlendirirken, uyku eksikliği ise bağışıklık sistemi hücrelerinin düzgün işlev görmesine engel olabilir” uyarılarında bulundu.

 

2-SİGARA İÇMEYİN, ALKOLDEN UZAK DURUN

Özellikle soğuk kış akşamlarında abartıya kaçan alkol bedeninizi yorar, hücrelerin kendilerini yenilemesini güçleştirir. Sigara içmek ve hatta soğuk günlerde pasif sigara içiciliğine maruz kalmak, başta akciğer hastalıkları olmak üzere kalp damar sistemi hastalıkları ve bazı kanserlere yol açabilir. Her iki durumda da bağışıklık sistemi sizi savunmak bir yana kendisine bile yardım edemez hale gelebilir. Bu yüzden sigaradan ve sigara içilen ortamlardan uzak durmak sağlığınızı koruma adına atmanız gereken önemli adımlardan biridir.

 

3-FINDIK, CEVİZ VE BADEM TÜKETİN

Beslenmemizde temel besin maddesi olan proteinler yerine yüksek kalori içeren karbonhidrat ve yağlara yönelmeyin. Soğuk kış günlerinde karamsarlığın getirdiği şekerli gıdalar tüketme isteğini bastırarak, taze sebze ve meyvelerden zengin bir diyete yönelmek mantıklı olacaktır.

Havuç, maydanoz ve brokoli gibi sebzeler antioksidan etkileri olan A ve C vitaminlerini bol miktarda içerirler. Taze sıkılmış meyve suları da özellikle C vitamini açısından zengindirler. Yeşil yapraklı bitkiler, fındık, ceviz ve badem hem E hem de A vitamini içerirler ve bağışıklık sistemini güçlendirirler. Ara öğünlerde alınacak az yağlı ve meyveli yoğurtlar, kuru meyveler ve kuru meyveli tahıllı ürünler hem tokluk hissi verir hem de mikrobesin ihtiyacımızın büyük kısmını karşılar.

 

4-D VİTAMİNİ VE OMEGA3 ALMAYI İHMAL ETMEYİN

Kış günlerinde güneşi görmek pek mümkün olmayınca ülkemiz gibi ülkelerde D vitamini açığı da artar. Oysa D vitamini hem kalsiyum emilimi için önemlidir, hem de tiroid hastalığı, şeker hastalığı gibi çok önemli hastalıklara karşı vücudu koruyucu etkisi kanıtlanmış bir maddedir. Kışın yeterince balık tüketmek, süt ve süt ürünlerine diyetimizde yer vermek D vitamini ihtiyacımızı karşıladığı gibi kalp damar sağlığımız açısından çok önemli bir başka maddeyi, omega 3’ü de temin eder.

 

5-HAVALAR SOĞUDU DİYE SU İÇMEKTEN VAZGEÇMEYİN

Bu arada kışın havalar soğudu diye su içme isteğiniz kırılmasın! Yazın terlemeyle kaybedilen sıvı kadar bir değişiklik dışında günlük su ihtiyacımız kışın değişmez, günde ortalama sekiz bardak su içilerek sıvı gereksinimimizin karşılanması gerekir.

 

6-SIK SIK ELLERİNİZİ SABUNLA YIKAYIN

Kış aylarında sık rastlanılan bulaşıcı hastalıklardan korunmanın ve bağışıklık sistemimize destek olmanın en önemli adımlarından birinin de sık sık sabunlu suyla ve en az bir dakika süreyle ovuşturarak ellerimizi yıkamak olduğunu unutmayın!

 

7-STRESİ KONTROL ALTINDA TUTMAYA ÇALIŞIN

Fiziksel stres bir dereceye kadar vücudu koruyucu mekanizmaları devreye sokarken, psikolojik ya da duygusal stres ise tam tersine beyaz kan hücrelerinin sayısı ve işlevleri üzerine olumsuz etki ederek bağışıklık sisteminin savunma görevini zayıflatır. Başarılı stres yönetimi, hayatınızdaki pek çok olumsuz değişikliği ve bunların bünyenizde ortaya çıkardığı kötü etkileri siler, bağışıklık sisteminizin zarar görmesini engelleyerek sağlığınızı korumaya yardımcı olur. Kronik stres, yalnızlık, sosyal aktivitelerden uzak kalma gibi durumlar hayatınızın kontrolünü kaybetmişsiniz hissi verebilir. Böyle durumlarda iyimser tavırlar, gevşeme ve nefes egzersizleri, sosyal ve arkadaş grupları içinde bulunmak da yararlı katkılar sağlar.

 

Doktor Koç’tan sevindirici haber

Gölcük İlçe Sağlık Müdür Vekili Dr. Fatma Kudal Koç, 03-09 Kasım 2015 Organ Bağış Haftası nedeniyle basın açıklaması yayınladı. Koç, yaptığı açıklamada, “Sevinerek söyleyebiliriz ki, organ nakli artık ülkemizde hak ettiği yere geldi. Organ naklinde, dünya çapındaki başarılarımız hepimizce biliniyor ama organ bağışı konusunda da aynı gelişmeyi göstermeden buna sevinebilmek mümkün değil. Organ nakli sadece sağlıkçıları ilgilendirirken organ bağışı toplumun bütün katmanlarını ilgilendiriyor, adeta tüm toplumun bir sağlaması gibi ve bizler daha iyi bir toplum olmayı hak ediyoruz” diyerek herkesi organ bağışına davet etti.

 

Öğrencilerden kan bağışı

Yerleşkesi Muallim Köy’de bulunan Gebze Yurdu öğrencileri sosyal sorumluluk projeleri kapsamında kan bağışında bulundular. Bağış için Gebze Kızılay Merkezi, yurdun sosyal tesislerinde mini bir tesis kurdu.  Yurt Müdürü Resul Kotan’ın öncülüğünde başlatılan kampanyada öğrenciler kan vermek için yarıştılar. Güzel bir uygulama. Yurt müdürünü ve öğrencileri kutlamak lazım.

 

Sendika Başkanı Hoyur vekillerden destek istedi

Sivil Memurlar Sendikası (SİME-SEN) Kocaeli Şubesi Başkanı Hasan Hüseyin Hoyur, 1 Kasım seçimlerinde milletvekili seçilenleri kutladı. Noyur ayrıca “ “Bizler sendikacılar olarak hep üyelerimiz adına bir şeyleri talep etmek ve düzeltmek isteyen konumunda olmalıyız. Bu vesileyle; başta ilimizin ve şubemize bağlı diğer illerin sayın milletvekillerinden üyelerimizin hak ve menfaatlerini temin anlamında TBMM çatısı altında bizlere destek vermelerini talep ediyoruz” dilerek vekillerden destek istedi. Bakalım Hoyur’un bu çağrısına kulak veren olacak mı?

 

Çakır, Darıca’ ya teşekkür etti

1 Kasım seçimlerinde AKP’den 6’ncı sıra milletvekili seçilen Sami Çakır, Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak’ı makamında ziyaret ederek seçim döneminde verdiği desteklerden dolayı kendisine teşekkür etti. AKP Darıca İlçe Teşkilatı Kadın Kolları toplantısına da katılan Çakır ve Karabacak, Kadın Kolları’nın seçim zaferi dolayısıyla hazırladığı sürpriz pastayı birlikte kestiler. 7 Haziran’daki seçimlerde 7’nci sıra adayı olan Çakır, seçilememişti. 

 

Koşu pisti aydınlandı!

Gölcük Belediyesi Başkanı Mehmet Ellibeş’in talimatıyla, Rahvan At Bakım ve Konaklama Tesisi’nde başlatılan aydınlatma çalışmaları tamamlandı. Yeni dikilen elektrik direkleriyle estetik bir görünüme kavuşan Rahvan At Yarışları Koşu Pisti çevresi bu spora gönül veren ve at binmeye gelen vatandaşlar tarafından büyük bir beğeniyle karşılandı. Vatandaşlar yapılan çalışmalardan dolayı başta Gölcük Belediye Başkanı Mehmet Ellibeş ve Belediye Personeli ekiplerine gönülden teşekkür ettiler.

 

Yılmaz, hayır duası aldı!

1 Kasım seçimlerinin ardından AKP Kocaeli Milletvekilleri teşekkür turuna başladı. AKP Kocaeli Milletvekili Mehmet Akif Yılmaz, önceki gün Başiskele'de bir dizi ziyarette bulundu. Yılmaz ilk olarak ilçenin en yaşlısı olan 112 yaşındaki Faik Başkan'ı evinde ziyaret ederek duasını aldı.

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR