KISKANIRIM SENİ BEN!..

MAKALEYİ DİNLE

Sultan hazretleri diyor ki; “Avrupalılar bizi kıskanıyor!”

Neden? “Otoyollarımızı, köprülerimizi, metrolarımızı, havaalanlarımızı kıskanıyorlar!”

Birisi “komik” olmaya çalışıyor!

Komik de oluyor doğrusu!

Ama, rahmetli İsmail Dümbüllü’nün kavuğunun son sahibi Ferhan Şensoy, kavuğu Rasim Öztekin’e bıraktı!

İnsanlar, şu ya da bu nedenle saçmalayabilirler!

Onlara inanan cehalet ordusu da olabilir!

Ama; “Tarih ve Arşiv yalan söylemez!”

Dünyada ilk olarak;  1863’de, 408 km’lik uzunluğu ve 270 istasyonu ile Londra Metrosu yapılmış.

1875’de açılan “İstanbul-Tünel” ulaşımı ise, bir Fransız mühendisi Gavand’ın girişimi ile “42 yıl işletme imtiyazı” koşulu ile gerçekleşmiş!

Sonra; 1870-Newyork Metrosu ( 369 km ve 468 istasyon), 1892- Chicago ( 173 km ve 144 istasyon), 1900 yılında Paris Metrosu ( 214 km uzunluk ve 182 istasyon) 1935 Moskova metrosu (301.2 kn ve 182 istasyon)

Ya “Yüksek Hızlı Tren?”

Şu anda, yaklaşık 4 yıl süren altyapı çalışmalarına rağmen, ortalama hızı 200 km/saat düşünülen YHT’nin ortalama hızı 100 km/saati geçemiyor! Japonya’da 581 km/saat, Fransa’da 574.8 km/saat, Almanya’da 430 km/saat ve İspanya’da 403 km/saat hızla trenler çalışıyor!.. Senin neyini kıskansınlar?

Türkiye’de metro çalışmaları 1989 yılından bu yana sürdürülüyor.

Türkiye’de 1973 yılında hizmete açılan Boğaz Köprüsü, 1988 yılında açılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Ramazan Bayramı’nda açılacak olan Körfez Köprüsü, kuzey ormanlarını talan eden 3. Boğaz Köprüsü ve bu ülkede yapılmış tüm OTOYOLLAR, “yüksek faizli yabancı sermaye + yabancı şirketlerce, ya da; yabancı sermaye+ YAP-İŞLET-DEVRET modeli sömürgeci yöntemlerle yapılmıştır!

Bu ülkede, özellikle OTOYOL inşaatlarında iş kapan ASTALDİ firması, aynı zamanda bu otoyollar için kredi sağlayan Dünya Bankası’nın ortakları arasındadır!

Yani, bu ülkedeki “siyasi iktidarlar” işin kolayına ve palavrasına kaçıp, olmayan para ile bu ülkenin gelecek kuşaklarını borçlandırarak yaptırıyorlar bu yolları!

Üstelik, “YAP-İŞLET-DEVRET” modelinde katmerli kar ve sömürü var!

İşi yapan firma, hesap kitap yapıyor; kullandığı paranın faizini hesaplıyor! Sonra, kendi karını koyuyor ve diyor ki; “Şu kadar sene işletme imtiyazı isterim, geçiş ücretleri dolar bazında şu kadar olacak. Her gün ortalama şu kadar araç geçmezse, geçmeyen araçların parasını da Devlet’ten alırım.”

Bekara eş boşamak, hiç para ödemeden mega projelere imza atarak çok yönlü fayda sağlamak da siyasi iktidarla kolay geliyor!

Ama işin garip, ve “traji-komik” tarafı, bütün bu bedellerin “sORUMLUSU” olan bir kişinin; “Avrupa bizi köprüler, otoyollar için kıskanıyor” demesi!

Adam, bu ülkenin vatandaşlarının ve gelecek kuşakların sırtından büyük paralar kazanıyor, sen de bununla övünüyorsun!

Bu ne garip bir çelişkidir?

Ama biliyorum ki; iktidar partisi ve Büyük Şef’ine koşulsuz BİAT edenler içinde, benim bu yazdıklarımı algılayabilecek ve daha da önemlisi, bu ülkenin “nasıl soyulduğunu” kavrayıp, yanlışından vazgeçebilecek pek fazla insan olduğunu sanmıyorum!

Benimki, yalnızca “tarihe bir not düşmek!”

Hepsi bu!

 

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Mustafa Küpçü - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR