İktidarların “işsizlik” yalanları… İşsizlik oranı yüzde 8 mi, yüzde 30 m

MAKALEYİ DİNLE

Haksızlık yapmayalım.
Sadece AKP döneminde değil…
Diğer tüm iktidar dönemlerinde de aynıydı.
“İşsizlik oranları” hep düşük gösterildi.
Alavere dalavere yapılarak…
Milletin gözünü boyamak için…
Farklı hesaplayarak…
Bu alışkanlık devam ediyor.
Topluma gerçekler söylenmiyor.
Hepimiz “enayi” yerine konuyoruz.
Bakın nasıl?
*******
Önce, 1980 sonrası işsizlik oranlarına bir göz atalım.
İhtilâl sonrası Bülent Ulusu (1980-1983) Hükümeti döneminde, işsizlik oranı yüzde 7. 2-7. 6 bandında imiş.
1983’ten 1989’a kadar devam eden Özal döneminde ise bu oran yüzde 6. 9-8. 8 arasında oynamış.
Yıldırım Akbulut (1990) döneminde 8. 1…
Mesut Yılmaz (1991) döneminde 7. 9…
Süleyman Demirel döneminde ise yüzde 8 olarak açıklanmış.
Tansu Çiller’in başbakanlığında (1993-1995), yüzde 6. 9-7. 7 olarak ilan edilmiş.
İşsizlik oranı, Erbakan Hükümeti’nde (1996) yüzde 6, Mesut Yılmaz (1997-1998) döneminde ise yüzde 6. 7 olarak gerçekleşmiş.
Ecevit iktidarında (1999-2002) 6. 4-10. 3 bandında oynamış.
Son 10 yılda, Recep Tayyip Erdoğan döneminde ise işsizlik oranı yüzde 8. 2 ile yüzde 14 arasında değişmiş.
Gördüğünüz gibi…
Açıklamalara bakarsak…
Açıklamaları esas alırsak…
Son 32 yılda, en düşük işsizlik oranı rahmetli Erbakan’ın başbakanlığı döneminde yüzde 6 olarak kayıtlara geçmiş.
Şampiyon ise yüzde 14 ile Başbakan Erdoğan…
İşsizlik oranı ortalamasını alırsak, “yüzde 8-9 ” ortaya çıkar.
*******
Türkiye’de “işsizlik oranının hesaplanması” neden yanlış?
Anlatayım…
Tüm dünyada “işsizlik oranı” şöyle hesaplanır.
Önce mevcut “işgücü” bulunuyor…
“İşsiz sayısı”, işgücüne bölünüyor…
Ve “işsizlik oranı” ortaya çıkar.
Türkiye’de de aynı yöntem kullanılıyor.
Halbuki bu yöntem, pek çok ülke için doğru, Türkiye için yanlış.
Çünkü Türkiye’nin “işgücü ve işsizlik” yapısı diğer ülkelerden farklı…
Bakın nasıl!
“İşgücü” rakamları hesaplanırken, “çalışabilir nüfus” içinde, “çalışan” ve “çalışmayıp iş arayanlar” dikkate alınır.
Çalışabileceği halde “çalışmayanlar” ve “iş aramayanlar” dikkate alınmaz.
Toplumda, 15 yaş üstü kişiler, “çalışabilir nüfus” olarak kabul edilir.
Türkiye’de “çalışabilir nüfus”, 54 milyon 680 bin kişi.
Bunlardan 27 milyon 577 bin kişi çalışıyor…
2 milyon 226 bin kişi de iş arıyor.
Kısaca Türkiye’de toplam işgücü 29 milyon 803 bin kişi…
Dikkat edin!
“Çalışabilir nüfusun” yarısı çalışıyor, yarısı çalışmıyor.
Yani “işgücüne katılım oranı” çok düşük…
Yüzde 50’ler civarında.
Halbuki OECD ülkelerinde “işgücüne katılım oranı” ortalama yüzde 72. 7…
Anlayacağınız…
Her 100 kişiden bizde 50’si, diğer ülkelerde ise 73’ü çalışıyor.
İşte terslik burada…
Biz, çalışması gerektiği halde çalışmayanları, yani “işgücüne katılmayanları” hiç göz önüne almıyoruz.
İsterseniz, onları da katarak yeni bir hesap yapalım.
Türkiye’deki işsizlik oranı “YÜZDE 30” olur.
Öyle yüzde 8 veya 9 değil…
Doğrusu bu!
Diğer rakamlar aldatmaca…
Ama sadece AKP hükümeti değil…
Gelmiş geçmiş tüm iktidarlar, toplumdan bu gerçeği sakladılar.
Toplumu aldattılar…
Sık sık TV ekranlarında ahkâm kesiyorlar:
Avrupa, işsizlikten kırılıyormuş…
İspanya’da işsizlik oranı yüzde 25 imiş…
Bizde işsizlik yüzde 8-9 arasında değişiyormuş…
Maşallah bizim durumumuz çok iyiymiş…
Utanmadan sıkılmadan…
Millet işsizlikten kırılırken…
Bunları söylüyorlar…
********
Gerçek şu:
Devletin işsizlik oranı, yüzde 8…
Milletin işsizlik oranı, yüzde 30.
Bu böyle biline!

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar M.Tanzer Ünal - Mesaj Gönder


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR