Yürüme ve koşma!..

MAKALEYİ DİNLE

Yürüyüş ve koşu doğal hareketlerdir. Koşu ileri doğru birbirini izleyen sıçramalar veya ayakların yerden kesilmesiyle oluşan hızlı yer değiştirme olarak tanımlanabilir. Koşu, hareketlilik, çeviklik, mücadele isteği, çabuk kuvvet gibi özellikleri sağlar. Organların kuvvetlenmesine yardımcı olur. Organizmanın daha iyi çalışmasını sağlar. Yürüyüş koşuya nispetle daha az yorucu olmasına rağmen, tempolu bir yürüyüşün metabolizmanın iyi çalışmasına faydası vardır. Koşu ile Yürüyüşün birçok özellikleri ortaktır. Koşu yürüyüşe nispetle daha yorucu olduğundan daha çok kalori yakılmasına neden olur. Koşu yoluyla vücut daha çabuk ısınır, kalp ve ciğerler için iyi çalışma sağlar. Koşular kapalı ve açık alanlarda yapılan koşular olarak ikiye ayrılır. Mümkünse açık alanlarda park,kır,dağ, orman gibi yerlerde yapılacak koşular tercih edilmelidir. Şehir içinde vasıtaların hareket ettiği ortamda yürüyüş ve koşma uygun değildir. Koşu sert değil, yumuşak zeminde yapılmalıdır. Koşuya başlama önce vücudun oynak yerleri hareket ettirilir. Koşu önce yavaş gittikçe süratlenerek yapılmalı, kalp atışları göz önünde tutularak arada bir yavaşlamalıdır. Salon, yürüyüş-koşu parkürleri, kır koşularında değişik koşu sistemleri uygulanılır. Koşular ısınma veya antrenman olarak yapıldığında veya küçük yaşlardaki sporculara uygulandığında değişiklik yapılabilir. Çocuklarda eğlenceli hale sokulur. Sıkıcı ve tek düzelikten kurtararak ilgi çekici hale sokulabilir.

Birçok koşu çeşidi vardır. Örneğin Kır Koşusu arazinin el verdiği kesimlerinde değişik adım boylarında yapılır. Tepe tırmanışları kuvvetli,  inişler yavaş olur. Bazen arazi engebelerinden atlamak icap eder. Kısa mesafeli (100 metre) sürat koşusu ve uzun mesafeli koşular yapılabilir. Engelli koşu ve bayrak koşusu ilgi çekici olabilir. Salon koşularında; koşarken kendi etrafında dönmek, grup koşularında en arkadaki aralardan koşarak en öne geçmesi ve diğerlerinin onu takip etmesi ,komutla takla atmak, birdirbir, topal köpek, tavşan sıçraması,Ördek yürüyüşü, Ayı yürüyüşü, zig-zag sıçramalar, Merdiven iniş ve çıkışları, yukarı doğru sıçramalar, Tek ayak üstünde sıçramalar. Koşuların çeşitliliğidir.

Yürüyüş her yaşta yapılacak bir spordur. Koşu yapılacak aktiviteye göre yorucu olacağından genç yaşlarda yapılması tercih edilir. Uzun süre spor yapmayanların birden bire koşu yapması tavsiye edilmez. Koşuda nefes alıp verme önemlidir. Kesinlikle nefes tutulmaz. Koşu temposu altı adımda iki adım burundan nefes almak dört adım ağızdan nefes vermek suretiyle olur. Mutlaka burundan nefes alıp ağızdan verilir. Soğuk havada koşmak icap ettiğinde mevsim özelliğine göre giyimli olmak gerekir. Soğuk havayı, boyuna-ağzı kapatacak atkı veya havlu kapatarak teneffüs edilir. Koşarken direkt olarak soğuk hava teneffüs edilmemelidir. Koşuda ayakları kuvvetlendirmek için çıplak ayakla koşmak veya hafif ve esnek spor ayakkabı tercih edilmelidir.

              “Sıhhatimiz için kısa mesafeli yerlere gidişlerimizin, vasıta ile değil, yürüyüşle yapılmasını tercih edelim.”

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Ziya Ürük - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

01

Kemal Şimşek - Çok faydalı yazılarınız var .takip ediyorum.

Yanıtla . 0Beğen 15 Ağustos 17:45
Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR