Asrın projesi ipek demiryolu açıldı

MAKALEYİ DİNLE

Evet, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu asrın büyük projesidir. Çok önceden bu projeyi gerçekleştirmek isteyen devlet adamlarımız olmuştur. Ama gecikmeli de olsa bugüne nasip oldu. Bu projeyi gerçekleştirmede iradesini ortaya koyan, emek veren devlet adamlarını tebrik ediyor, tarihe geçtikleri için kutluyoruz.

 

İLK TEMEL ATMA TÖRENİ

Türkiye bölümünde ilk temel atma töreni 2008 yılında Kars’ta gerçekleştirildi. Bu törende Federasyon Yönetimi olarak biz de vardık. Türkiye’den Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Şhakaşivili vardı. Güzel, samimi ve de sevinç içinde bir törenle temel atıldı. Cumhurbaşkanları günün anlam ve önemi üzerine konuştular.

Hepimiz sevinç ve heyecan içindeydik. Bu sevincimiz nedeni ile her üç Cumhurbaşkanına ülkelerin bayraklarının bulunduğu altın rozeti kısa bir konuşma yaparak yakalarına takmıştım. Bu büyük projenin bir an önce bitirilmesini diliyor ve bekliyorduk.

 

AÇILIŞ TÖRENİ

Ekim ayının son günü Kafkasya’nın parlayan yıldızı Azerbaycan’da üç ülkenin Cumhurbaşkanları ile Özbekistan ve Kazakistan Başbakanlarının katılımı ile sevinç ve gururla gerçekleştirilen büyük törenle asrın projesi gerçekleştirildi. Ülkelerimize, büyük coğrafyaya ve de tüm insanlığa hayırlı, uğurlu olsun.

Cenap Prezident konuşmasında, “Bazıları bu projenin hayata geçeceğine inanmıyordu. Bunun gerçekleşmesi mümkün değil diyorlardı. Bu üç ülke gösterdi ki, bu mümkündür. Bizim güçlü irademizin, desteğimizin, inancımızın olduğu yerde bütün işleri başarmamız mümkün. Bu üç ülke daima birbirlerini destekleyecek ve birlikte olacaktır. Bu projeyi öz kaynaklarımızla inşa ettik.” dediler.

Cumhurbaşkanı Erdoğan açılışta “gurur günümüz” olarak niteleyerek “Londra’dan Çin’e kesintisiz demiryolu bağlantısının kurulduğunu ilan ediyoruz. Kararlılığımızın ve vizyonumuzun eseri olan bu, hepimizin ortak başarısıdır. İstikbalimiz bakımından çok önemli bir adım atıyoruz.” Diyerek açıklamalarda bulundu.

 

GETİRDİĞİ FAYDALAR

Ekonomik Yönden:

Uzunluğu 846 kilometre olan tarihi demiryolu taşımacılığı havayolu ve karayolu taşımacılığına göre daha ucuzdur. Trafik kazaları yönünden daha az riskli olmaktadır. Aynı anda taşıyacağı yük ve seyahat eden insan sayısı daha fazladır. Bu da maliyeti düşüren ve ucuzlatan bir unsurdur. Ülkeler arasında seyahat edecek insan sayısı daha çok artacağı için turizm canlanacaktır. Gidip gelmeler çoğalacağı için insanlar arasında kültürel ve sosyal ilişkiler artarak iş birliği imkânı olacaktır.

5-6 milyon ton yük taşımacılığı demek ticaret hacminin de aynı oranda artması demektir.

Asya ülkelerinden Türkmenistan, Kırgistan, Kazakistan, Özbekistan, Tacikistan ve Afganistan gibi devletlerin Avrupa pazarlarına ulaşabilmeleri kolaylaşacaktır. Kısaca Çin’den, Londra’ya kadar ulaşım ağı gerçekleştirilebilecektir. Bu projeyi yapan üç ülke başta olmak üzere herkese fayda yaratacaktır.

Proje korunmalı ve denetlenmelidir:

Tarihte birçok yaşanmış kötü olaylar hesaba katılarak İpek Demir Yolu her an dikkatlice korunmalıdır. Çıkarı bozulan ve de benim dışımda önemli projeleri kimse yapamaz duygu ve düşüncesinde olan bazı devletler projeye sabotaj yapabilirler. Bütün kötü niyetler hesap edilerek proje denetlenmeli ve sıkıca korunmalıdır.

Bu tarihi projenin hayırlı ve uğurlu olmasını diliyor, emeği geçen devletleri, kurum, kuruluş ve kişileri tebrik ediyoruz.

# DİĞER MAKALELERİ

Yazar Bilal Dündar - Mesaj Gönder


kutuyu işaretleyip tamama basın

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

Anket Kocaelispor'un yeterince desteklendiğini düşünüyor musunuz?

YÜKLENİYOR