• BIST 81.865
  • Altın 148,409
  • Dolar 3,7910
  • Euro 4,0491
  • Kocaeli : 8 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 8 °C

Marmaray’da iş cinayeti!..

Mustafa Küpçü

Ulusal şairimiz bir şiirinde diyor ki; “Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında/ Ne sen bunun farkındasın, ne de polis farkında!”

22 Eylül 2016 tarihli bir gazete haberinde; “Marmaray tünelinde sabahın erken saatlerinde, elindeki makineyle su sızıntısını durdurmaya çalışan 27 yaşındaki Fatih Uysal, elektrik akımına kapılarak yaşamını yitirdi” diyordu.

“Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası” yöneticileri, Marmaray’daki “ihmaller zinciri” üzerine yaptığı açıklamada; “Fatih Uysal’ın demiryolu taşıtlarına elektrik enerjisi iletmek amacıyla kullanılan hatlar profiline akmakta olan suyun izolasyonunu sağlamak için çalıştığını, izolasyon için yapılan enjeksiyon çalışması sırasında enjeksiyon matkabını kullanırken müdahale yapılan delikten aşırı su geldiğini ve bu nedenle Uysal’ın elektrik akımına uğrayarak yaşamını yitirdiğini” belirtiyor.

Sendika, “Tünel ve tüplerin yapımında hata, eksik ve yanlışların olduğunu ve bu konuda defalarca uyarılar yaptıkları halde, hiçbir şey yapılmadığını” öne sürerek, Fatih Uysal’ın bir “iş kazasına” değil, bir “iş cinayetine” kurban gittiğinin de altını çiziyor!

Aldığım bilgilere dayanarak, 19 Nisan 2016 günü yayımlanan “Marmaray’da tehlike mi var?” başlıklı yazıma göz attım. Marmaray’da taşıma aracı raydan çıkmıştı!

Şunları yazmışım:

Teknik adamların verdikleri bilgilere göre; “1600 metre uzunluğundaki batırmalı tüpte jeolojik deformasyonlarla karşılaşıldı ve bu olay aylardır biliniyor.Yüklenici firmanın defalarca uyarmasına rağmen bu olay kamuoyundan gizleniyor.Batırma tüp güzergahında aluviyon ve denizel çökeller nedeniyle, henüz kırılma noktasına gelmemekle birlikte büyük bir eğrilme saptanmıştır.Bu eğrilme, boru içindeki raylara da intikal ettiğinden taşıma aracının raydan çıkmasına neden olmuştur.”

Bu tür ileri teknoloji isteyen işlerin belirli bir üretim süreci ve “zamanlaması” vardır. Bu tür işler aceleye ve siyasal hesaplara gelmez! Ama, bizim gibi ülkelerde, kimi siyaset erbabı, halka şirin gözükmek adına; “Şu kadar zamanda bu işi bitirin” komutları verirler ve bu işler aceleye getirildiği için bu tür sorunlar ortaya çıkar!

İzmitliler anımsayacaktır; Özal döneminde, İzmit-İstanbul otoyolu aceleye getirildi, açıldı ve açıldıktan birkaç gün sonra kapatıldı ve Hereke viyadükleri başta olmak üzere tüm viyadüklerin asfalt çalışmaları ve güçlendirmeleri yeniden yapıldı!

Bolu Tüneli, bazı teknik çalışmalar yapılmadan açıldı, aynı teknik sorunlar ve kazalar yaşandı.

Duble yollarda arıza ve tamirler bitmiyor!

Kimi duble yollarda her yağmurla birlikte araç ve insan güvenliğini tehdit eden göletler oluşuyor!

İlginç olan şu ki; gazetecinin, köşe yazarının görevi “sorunlara dikkat çekmektir.” Ne var ki, siyaset egemenlerine “kul-köle” olmuş kimileri, bu tür yazılar üzerine hemen savunmaya ve hatta görgüsüzce hakaret ve tehditlere yönelirler! 19 Nisan’daki yazıma “ismini açıklamadan” tepki gösteren ve körü körüne siyasi iktidarı savunarak cehaletini kusan biri vardı! Şimdi de kuşkum yok ki, zaman zaman “açık adını yazma kişiliğini” bile gösteremeyen kimileri yine “felaket tellallığı” ile suçlayacaktır!

Olsun, ben tarihe bir not düşüyorum. İşte, somut bir kanıtı yukarıda! Yarın daha büyük felaketlerle karşılaşmamayı diliyorum…

Marmaray’a dikkat!..

Bu yazı toplam 842 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim