• BIST 106.646
  • Altın 141,780
  • Dolar 3,5310
  • Euro 4,1134
  • Kocaeli : 27 °C
  • İstanbul : 28 °C
  • Sakarya : 27 °C

Mevsim değişikliği sizi depresyona hapsetmesin!

Mevsim değişikliği sizi depresyona hapsetmesin!
İlkbahar bitiyor… Yaz ayı gelmeye başladı… . Yaptığımız birçok uğraş bizi artık eskisi kadar mutlu etmiyor, bedenimize sürekli bir mutsuzluk ve uyuma hali hakim oluyorsa dikkat !

Mevsimlerin değişmesiyle birlikte girilen mevsimsel depresyonu engellemek hakkında önerilerde bulunan Erdem Hastanesi Klinik Sağlık Psikoloğu İdil Saliha Küntüz, çeşitli uyarılarda bulundu…

Güneşin artık pek ısıtmadığı, esen rüzgarın, çıkan ayazın sizi yatağa çağırdığı bir mevsim.

Canınız hiç bir şey yapmak istemiyor. Uyusanız, uyusanız, uyusanız...

 İşte, okulda, yolda bir mutsuzluk hakim bedeninize.

Çalışmasanız, kar yağsa da okullar tatil olsa.

Dikkatiniz sık dağılıyor ve artan unutkanlık da cabası.

Daha çok yemek yiyorsunuz ve halsizliğiniz tüm gün sizinle.

Yakınlarınız, arkadaşlarınız ile görüşmek, dışarı çıkmak, gezmek yerine evde eski sezon diziler daha kolay geliyor sanki.

Halbuki yazın bir çok uğraşınız vardı zevk aldığınız, şimdi ise hiç bir şey yeterince keyif vermiyor size.

Bu gibi durumlar mevsimsel depresyonun habercisi olabilir.

Elbette ki depresyonun bir çok çeşidi ve nedeni vardır.

Mevsimsel depresyon ise, üzüntüye, strese neden olacak bir durum olmadığı halde, özellikle sonbahardan kışa geçilen dönemlerde azalan gün ışığından dolayı yaşanan duygu durum bozukluğudur.

Her sene benzer dönemlerde oluşur ve kişinin yaşam kalitesini oldukça düşürür.

**

Peki bu dönemde depresyona girmemek, depresif bir durumda olmamak için neler yapabiliriz?

• Öncelikle yaşam şeklimizi değiştirmemiz gerekmektedir. Yataktan kalkmadığınız sürece o gün iyi bir olay yaşama ihtimali sıfırdır çünkü.

• Gün ışığından özellikle sabah ve öğlen saatlerinde yararlanmak gerekir. Çalışıyorsanız ve tüm gün ofiste iseniz sabah işe giderken bu daha kolay olacaktır.

• Yürüyüş, hem en bedava, hem en keyifli, hem de en stres attırıcı yollardan biridir. Haftada en az 2- 3 gün 1 saatlik yürüyüşler ya da her gün yarım saat tempolu yürümek oldukça iyi gelecektir.

• Düzenli uyku ve sağlıklı beslenmek sadece bu mevsimlerde değil her dönem önem arz eder.

• Doktorunuza danışarak gerekli takviye vitaminlerden faydalanabilirsiniz.

• Gülümsemek bulaşıcıdır. Özellikle insana kendisinden bulaşır. Her sabah traş olurken ya da makyaj yaparken bile aynaya gülümsemek,  güne mutsuz başlamaktan iyidir.

• Hobi edinin. Üretmek iyi gelecektir.

• Bol bol aktivite yapın, sosyalleşin. O sırada içinizden gelmese bile kendinize inat aktivite yaptığınızda, arkadaşlarınız ile buluştuğunuzda, dışarı çıktığınızda belki aldığınız zevkin eylemi yapmadan önceki tahmininizden fazla olduğunu göreceksiniz.”

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim