• BIST 97.830
  • Euro 3,9961
  • Kocaeli : 26 °C
  • İstanbul : 22 °C
  • Sakarya : 26 °C

Müslüman bilim adamlarını tanıtan atölyeler başladı

Kocaeli Bilim Merkezi’nin düzenlediği Müslüman bilginleri tanıtan atölyelerde eğitim başladı.

Kocaeli Bilim Merkezi, okulların tatile girmesiyle birlikte ilk ve ortaokul öğrencilerine yönelik olarak düzenlediği atölyeler başladı. “Müslüman Bilginleri Keşfedin” sloganıyla düzenlenen atölyelerde İslam dünyasında önemli keşifleri olan 8 bilim adamının keşiflerinin anlatıldığı atölyeler var. İlk ve ortaokul öğrencilerine yönelik açılan atölyeler bir ay sürecek.

HAFTANIN 6 GÜNÜ ATÖLYE VAR

Tarihte önemli icatlar yapan fakat günümüzde pek az kişinin tanıdığı Müslüman bilim adamlarının tanıtıldığı atölyeler haftanın altı günü olacak. Atölyelerde hem Müslüman bilginler tanıtılıyor, hem de buluşları öğrencilere öğretiliyor.

ATÖLYELER BİR AY SÜRECEK

Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı Müzeler Şube Müdürlüğü’ne bağlı olarak hizmet veren Kocaeli Bilim Merkezi tarafından düzenlenen atölyeler 18 Temmuz’a kadar sürecek. 11.00-12.00 ve 14.00-15.00 saatleri arasında olacak atölyelerde Müslüman bilim adamlarının bilim dünyasına yaptıkları katkı uygulamalı olarak öğrencilere aktarılacak. Atölyelere kayıt Bilim Merkezi’nin 325 75 59 No’lu telefonundan yapılacak. Haftanın altı günü olacak atölyeler için daha fazla bilgi www.kocaelibilimmerkezi.com sitesinden edinilebilir.

8 ATÖLYE VAR

Abbas Bin Firnas’la İlk Uçuş Atölyesi: Uçmayı başaran ilk insan olan Abbas Bin Firnas’ın çalışmalarının anlatıldığı atölyede uçak modeli tasarlanıyor.

Uluğ Bey’in Gökkubesi Atölyesi: 15. yüzyılın en büyük astronomu Uluğ Bey’in kurduğu Semerkand rasathanesinden bilgiler verilerek, el planeteryumu yapılıyor.

El Cezeri’nin Makineleri Atölyesi: El Cezeri’nin mühendislik alanında yaptığı çalışmalar anlatılarak, keşfettiği Krank Mili modellemesi yapılıyor.

El Biruni ile Zaman Ölçümü Atölyesi: El Biruni’nin astronomi alanına yaptığı katkılar anlatılarak, güneş saati örneği yapılıyor.

El Razi’nin Sihirli Deneyler Atölyesi: El Razi’nin kimya alanında yaptığı çalışmalar kimya deneyleri yapılarak anlatılıyor.

İbn-i Nefis’in Kan Hücreleri Atölyesi: Kan dolaşımını ortaya çıkaran İbn-i Nefis’in yaptığı çalışmalar anlatılarak, Kan Hücresi Modeli yapılıyor.

El Zehravi’nin Kemik Atölyesi: Kemik Cerrahı El Zehravi'nin tıp alanında yaptığı katkıları gösteriliyor.

İbnü’l Heysem’in Aynaları Atölyesi: Optik biliminin kurucusu olan İbnü’l Heysem’in icadı olan periskopun modellemesi yapılıyor.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.