• BIST 106.862
  • Altın 145,039
  • Dolar 3,5263
  • Euro 4,1266
  • Kocaeli : 22 °C
  • İstanbul : 24 °C
  • Sakarya : 22 °C

Öğretmen okulları

Bilal Dündar

 

 

Sevgili okurlarımız geçmiş, geçmiş zaman dilimidir. Geçmişi unutup geleceğe bakmalıyız diyoruz. Ama öylesine olaylar var ki geçmişi özlüyor ve arıyoruz.

Eğitim sistemimizin en kaliteli, başarılı ve verimli dönemi Köy Enstitülerinin bulunduğu dönemdir. Bu dönem aydınlanma dönemidir.

Köy Enstitüleri yaparak, yaşayarak ve araştırarak öğrenme sistemidir. Burada okuyan öğrenciler resim, marangozluk, demircilik, tarım, spor ve müzik alanında son derece iyi eğitiliyorlardı. Köye öğretmen olarak atananlar uyum içinde köylülerle münasebet içinde oluyorlar. Bir usta gibi her alanda bilgilerini bulundukları köylülere aktarıyor ve aydınlatıyorlardı.

Kendilerinden birisi kabul ettikleri öğretmenlerine sevgi ve saygı içinde bağlanıyorlardı.

Zamanın en iyisi olan bu okulları her nedense bazı eller kapattılar. Çünkü köylü bilinçlendiriliyordu. Egemen güçlerin bu işine yaramıyordu.

Eğitim Enstitüleri kapatılıp yerine Öğretmen Okulları ihdas edildi.

Şimdi bu okulları da arıyoruz. Bu okullar da genelde yatılı okullardı. Kısmi uygulamalar vardı. Bunları da Köy Enstitülerinin kalıntısı olarak değerlendirmek gerekir. Bu okullarda disiplinli bir eğitim veriliyordu.

Sosyoloji, psikoloji eğitimi veriliyordu. Son sınıfta iki ay sürekli köylerde uygulama yapılıyordu. Yıl içinde değişik okullarda öğretmenlerin yönetim ve denetiminde stajyer öğretmen olarak derslere girilirdi.

İnce eleyip sık dokuma tabiri ile en ince detaylarına kadar bilgi sahibi olunurdu.

Maalesef bu Öğretmen Okulları da Türkiye’ye çok görüldü. Öğretmen Okulları kapatılarak Öğretmen Liselerine dönüştürüldü.

Eğitim sistemimiz derece derece yozlaştırılıp kısırlaştırıldı.

Her gelen Milli Eğitim Bakanı kafasına göre bir şeyler yapıp bir müddet sonra da daha değişik metotlara başvurdular. Okullar adeta itibarsızlaştırıldı. Kaliteli öğretmenlerin bir kısmını da dershaneler yüksek ücret vererek kendilerine kattılar.

Öğrencilerimiz yarış atı haline sokuldu. Bütün kaderleri üç, dört saatlik eleştiri dozu yüksek sınavlara mahkûm kılındı.

Liseyi bitiren öğrencilerin hayali üniversitelerdir. Şanslı ve sisteme göre başarılı öğrencilerin arzu ettikleri bölümlere girmeleri ise bir mucizedir.

Üniversiteleri bitirip diplomaları iş kapısını açmayan binlerce hatta milyonlarca öğrenci mevcuttur.

Alt yapısı olmayan, öğretim kadrosu yeterli olmayan sırf desinler için her yerde onlarca üniversiteler arka arkaya açıldı.

Dünya çapında 500 üniversite arasındaki sıralamada da nal topluyoruz. Bütün bu ve benzeri eksikler giderilmediği müddetçe sonuç değişmeyecektir.

Üniversitelerde Ar-Ge (araştırma- geliştirme) çok önemlidir. Kısır bütçelerle ne araştırıp, geliştirdiğimiz ise ortadadır.

En önemli ve öncelikli yatırım Eğitime yapılan yatırımdır.

Eğitimde ter dökmeyen uluslar savaşta kan döker realitesini unutmayalım.

Her şeye rağmen geleceğimiz olan çocuklarımıza iyi tatiller diliyorum.

Bu yazı toplam 937 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim