• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 18 °C
  • Sakarya : 4 °C

Otomotivin gözü Rusya’da

Otomotivin gözü Rusya’da
Otomotivde dünyanın en önemli ve büyüyen pazarlarından biri haline gelen Rusya’nın 2020 yılına kadar Avrupa’nın en büyük pazarı olması öngörülüyor.

Türk otomotiv firmaları da bu pazara şimdiden gözlerini dikmiş durumda.

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) organizasyonuyla MIMS Automechanika Fuarı’nda 1623 metrekarelik Türkiye standında milli katılım ile 56 otomotiv yan sanayi firması yer aldı. Fuarda yakıt transfer hatlarından fren sistemlerine, debriyaj setlerinden hava süspansiyon sistemlerine, motor yataklarından güvenlik setine kadar çeşitli ürün gruplarını sergileyen Türk firmaları, Rus markalarıyla gerçekleştirdikleri ikili görüşmelerde işbirliği ve yatırım fırsatlarını masaya yatırdı. Türkiye ayrıca 13 milli katılım standının yer aldığı fuarda en başarılı milli katılım ödülünün de sahibi oldu.

 

30 FİRMA, RUSYA’DA ÜRETİM YAPACAK

OİB Başkanı Orhan Sabuncu, Rusya Federasyonu’nun hedeflerini Türk otomotiv endüstrisinin globalleşmesi ve ihracatını artırabilmesi için çok önemsediklerini kaydederek, “Halen bu ülkede 13 firmamız yatırım yapmış durumda. Bu sayının önümüzdeki beş yılda 30 adede ulaşacağını tahmin ediyoruz. Katıldığımız fuarlardaki firmalarımızın işbirliği görüşmelerini gözlemliyoruz. Ruslar Türk otomotiv sanayinin kalitesine ve becerisine güveniyor. Mutlaka orada olmamızı istiyorlar” diye konuştu.

 

YAN SANAYİ AVANTAJLI

Sabuncu, Rusya Federasyonu’nun son dönemlerdeki Ukrayna ile siyasi gelişmelerden dolayı AB ülkeleri ve ABD ile arasındaki ticari ilişkilerin gerilmesinin Türk otomotiv endüstrisine avantaj sağlayabileceğini kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü: “Rusya yan sanayi, ana sanayi ile tamamen entegre olmuş durumda. Rusya yan sanayi firmaları sayı olarak az olduğu gibi, ayrıca büyük bir bölümü, Sovyetler zamanından kalma ekipman ve sistemlerle üretim yapmaktadır. Bu şirketlerin şimdiye kadar ayakta durmalarının nedeni ana sanayinin alternatifinin olmamasıydı. Dolayısıyla Rus hükümeti, uluslararası kalite standartlarında üretim yapan yan sanayinin gelişmesini istiyor. Tüm bunlar kalitesini kanıtlayan Türk otomotiv yan sanayi için fırsat.”

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Başkan Karabacak Bosna Hersek’teydi21 Ekim 2017 Cumartesi 14:49
  • Körfez’de coşkulu ‘Öğrenme Şenliği’21 Ekim 2017 Cumartesi 14:48
  • Köken: Kandıra, turizm potansiyeli yüksek bir ilçe21 Ekim 2017 Cumartesi 14:37
  • Kocatepe Ortaokulu’ndan Ercan Gülsuyu’na ziyaret21 Ekim 2017 Cumartesi 14:36
  • Vali Aksoy’un konukları vardı21 Ekim 2017 Cumartesi 14:35
  • Dikkat Kocaeli'de elektrikler kesilecek!21 Ekim 2017 Cumartesi 14:23
  • Cam filmi yeniden yasaklandı!21 Ekim 2017 Cumartesi 12:59
  • Gölcük depreminde denizden 850 insan çıkardık21 Ekim 2017 Cumartesi 12:36
  • Selüloz İş’te 2 aşamalı kongre21 Ekim 2017 Cumartesi 12:15
  • Gölcük İmam Hatip aşure dağıttı21 Ekim 2017 Cumartesi 11:21
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim