• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 12 °C
  • İstanbul : 17 °C
  • Sakarya : 12 °C

Oturmayın, hareket edin!

Oturmayın, hareket edin!
Oturmayın, hareket edin!

İç Hastalıkları konusunda önemli bir yere sahip olan Annals of Internal Medicine Dergisi’nin 2015 yılının ilk sayısında yayınlanan bir araştırmaya göre; uzun süreli oturanlarda, kanser, kalp hastalıkları ve diyabet başta olmak üzere tüm nedenlere bağlı ölüm sıklığında artış saptandığını biliyor muydunuz?

 

Hisar Intercontinental Hospital İç Hastalıkları ve Romatoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Soy; ‘Bu konuda daha önce yapılmış 47 araştırmanın sonuçlarına göre, az egzersiz yapan ve hareketsiz yaşam sürenler arasında ölüm hızının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Kanada’da yapılan son araştırmaya göre hareketsiz yaşam; kalp damar sistemi hastalığı sıklığı ve kalp damar hastalıklarından ölme riski, kanser sıklığı ve kanserden ölme sıklığı ile diyabet sıklığında artış ile ilişkili bulunmuştur. Yani bu hastalıklar ve bu hastalıklardan ölme olasılığı hareketsiz yaşam sürenler arasında daha yüksek orandadır. Aktif ve hareketli yaşayanlar arasında tüm nedenlere bağlı ölüm sıklığı, hareketsiz yaşayanlara göre %30 daha az saptanmıştır. Esasen 1950 yıllarından beri hareketsiz yaşayanlarda kalp damar hastalıkları sıklığının daha fazla olduğu bilinmekteydi. O yıllarda yapılan bir araştırmada otobüslerde bilet kontrolörlerine göre, otobüs şoförlerinde iki daha fazla kalp krizi saptanmıştır. American Journal of Clinical Nutrition dergisinde Ocak 2015’de yayınlanan ve 300.000 Avrupalının alındığı bir araştırmada ise hareketsiz yaşamın en az iki kat daha fazla ölüme neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada günlük en az 20 dakika ya da haftada 2 saat kadar egzersizin yararlı olduğu görülmüştür. Journal of the American College of Cardiology’de yayınlanan bir başka araştırma da ise yaşlı kadınlarda haftalık en az 2-2,5 saatlik bir egzersizin, günlük yaşamda uzun oturulması gerekse bile, yararlı olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak yaşınız ve işiniz ne olursa olsun, günlük en az 20 dakika,  haftalık en az 2 saatlik bir egzersiz ömrünüzü uzatacak; sağlıklı yaşlanmanıza yardımcı olacaktır. O nedenle oturmayın, hareket edin!’ açıklamasında bulundu.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Karaciğer sağlığınız için bunlara dikkat edin24 Mayıs 2017 Çarşamba 14:14
  • Unutkanlığı önlemek için 9 İPUCU23 Mayıs 2017 Salı 13:54
  • Bahar yorgunluğu depresyona yol açıyor16 Mayıs 2017 Salı 13:13
  • Kartepeli kadınlara astım anlatıldı13 Mayıs 2017 Cumartesi 22:00
  • ‘Sık dişini biraz’ sözü hasta ediyor!13 Mayıs 2017 Cumartesi 15:41
  • Her 10 çocuktan 1'i astım sorunu yaşıyor12 Mayıs 2017 Cuma 13:44
  • Depresyonda mısınız yoksa tükendiniz mi?11 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • Şeffaf plak ile mutlu gülüşler mümkün11 Mayıs 2017 Perşembe 11:52
  • Kocaeli böbrek naklinde ilk 3'te10 Mayıs 2017 Çarşamba 14:02
  • Yaz ayında göz enfeksiyon sorununa dikkat10 Mayıs 2017 Çarşamba 11:33
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim