• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • Kocaeli : 10 °C
  • İstanbul : 17 °C
  • Sakarya : 10 °C

Ramada Plaza’da parola; müşteri memnuniyeti

Ramada Plaza’da parola; müşteri memnuniyeti
İlimizin önde gelen ve 5 yıldızlı otellerinden Ramada Plaza İzmit, ön büro personeli ile adeta göz dolduruyor. Otel, sizleri ileri teknoloji, konfor ve estetik ile buluşturuyor.

Uluslararası Ramada Oteller zincirinin 5 yıldızlı otel konseptinin yüksek standartları ile tasarlanmış olan Ramada Plaza İzmit, sizleri ileri teknoloji, konfor ve estetik ile buluşturuyor. Röportaj: Emir Hüseyin Özkan

 

“HOŞGELDİNİZ”

Lobideki ön büro personelinin size sıcak bir gülümseme ile başlayan ‘hoş geldiniz’ cümlesi sizin Ramada Plaza İzmit deneyiminizin başlangıcı oluyor. Ramada Plaza İzmit, kusursuz dizaynının özünde 147 Superior Oda, 16 Deluxe Oda, 3 Junior Suit, 3 Corner Suit, 7 Senior Suit, 4 Teras Suit ve 2 Engelli Odası olmak üzere toplam 182 odası ve 365 yatak bulunduruyor.


ÖN BÜRO PERSONELİ

Bu güzel otelde Ramada Plaza İzmit’in Ön Büro Şefi Mehmet Zafer Er ile yaptığımız söyleşide otellerde görev yapan ön büro personelleri hakkında bilgiler aldık.

TAKIM OYUNU OYNUYORUZ
Turizm ve otel sektöründe ön büronun görevi nelerdir?
Ön büro otelin beyni ve vitrinidir. Bizler iki işi bir arada yapıyoruz, operasyonları ve otelin yüzünü barındırıyoruz. Bizim işimizin olmazsa olmazı gülümsemektir ve o yüzden 24 saat boyunca aktif bir departmanız. Misafirlerimizi kapı girişinde karşılayıp otelimizden ayrılana kadar onlar ile diyalog halinde olup müşteri memnuniyetini sağlıyoruz. Oteldeki operasyonun % 60’ını ön büro departmanı gerçekleştiriyor, bu işi tüm departmanlar ile iletişim halinde olarak yapıyoruz.  Adeta takım oyunu oynuyoruz.

PERSONEL EĞİTİMLERİ
Uzun süreli konaklayan misafirlerimizin gözlemleri çok iyi oluyor, böyle bir avantajımız var. Müşterilerimizin yorumlarını alıyor ve eksikliğimiz varsa o konu ile ilgili çalışmalar yapıyoruz. Otelimizin denetimlerinin yanı sıra rutin olarak personel eğitimlerimizi gerçekleştiriyoruz. Her geçen gün kendimizi denetleyip güncellemeler yapıyoruz. Otelden ayrılan misafirlerimiz ile iletişimi kopartmayıp, onların özel olduklarını hissettirmeyi başarıyoruz.

Ön büro personeli olmak için ne gibi nitelikler bekleniyor?
Öncelikle otelciliği ele alırsak işimizi sevmeliyiz. Operasyonun yoğun olduğu bir departmandır, sakin ve soğukkanlılık gerektiriyor. Bu departmanda yabancı dil çok önemli, sadece İngilizce değil en az iki yabancı dil bilmek gerekir. İzmit teki şehir otellerini baz alırsak İngilizce ve Korece bilmek gerekir. Çünkü otellimizde 24 saat müşteri takibi var.   

Ön büro işleyişiniz nasıl?
Ramada Plaza İzmit olarak müşterilerimize 3 vardiyalı sistemimiz ile sabah, öğle ve akşam vardiyamızla hizmet veriyoruz. Vardiyalarımız 07:00 – 15:00, 15:00 – 23:00, 23:00 – 07:00 olarak işliyor. Sabah vardiyasında misafirlerimizin hazırlıklarını ve anlık değişimleri gerçekleştiriyoruz.  Öğle vardiyasında müşterilerimizin giriş yapılan saatleridir, bu saatler genelde yapılacak olan organizasyonlar zamanıdır. Gece vardiyasında günü kapatma ve raporlama zamanıdır. Genel olarak müşterilerimiz için 7/24 kesintisiz şekilde hizmet veriyoruz.

Ön büronun güzel yanı, artı ve eksileri nelerdir?
Standardımız yok, monotonluk yok. Her müşteri bizim için bir maceradır, ön büro departmanında çalışmak gurur veriyor. Ön büro operasyonun içindeki yeri ve takibi işletmenin kaderini etkiliyor. Bizler stresli, zor ve gurur verici bir iş yapıyoruz.  

Ramada Plaza İzmit Oteli’nde ön büro şefi olmak nasıl bir duygu?
Ramada markası altında, bulunduğu lokasyon ile birlikte gurur verici bir duygu. Bu kurumda görev yapmak, ve yaptığımız işlerin başarı ile sonuçlanması harika bir duygu. 182 odalı bir oteliz, fakat bu işin içinde olmak gayet olumlu.

Ön büro çalışanlarınıza, sektöre yeni giren meslektaşlarınıza önerileriniz nelerdir?
Meslektaşlarıma ve çalışma arkadaşlarıma ilk önerim, işlerini sevmeleri.  Yabancı dil konusunda kendilerini geliştirmeliler. Personel alımlarında yaşadığımız en büyük sıkıntı bu, çünkü okulu bitirmek ile iş bitmiyor. Kendilerini online olarak çalışma standartlarını ve mesleği iyice araştırmaları gerekli. Okul süresince deneyim kazanmaları ve her şeyi denemeliler. Turizm sektöründe fırsat buldukları işleri değerlendirmeliler, örneğin Amerika ve Avrupa’daki otellere staj ve kurslara gitmeliler. Bu fırsatları çok iyi derecede değerlendirmeleri gerekiyor.


Mehmet Zafer Er kimdir?
1978 yılında Ankara’da doğdum, babamın görevi nedeniyle 1982 yılında Mersin’den Gölcük’e yerleştik. 1988 yılında burada ilkokulu ve daha sonrada Seymen Lisesi’nde liseyi okudum. 2001 yılında Kocaeli Üniversitesi Turizm ve Otelcilik bölümünü okudum ve daha sonra 3 yıl bilgisayar ve bilişim işleri ile uğraşıp vatani görevimi yapmak için Ankara ya gittim. Ankara’dan dönüşte 2006-2009 yılları arasında Grand Yükseliş Otelde resepsiyonist olarak göreve başladım. O yıllarda otel sayısının az olması nedeni ile 2009 yılının sonlarında İstanbul Kurtköy’de hizmet veren Crown Plaza Otel’de bir buçuk yıllık görev yaptım. Daha sonra Limak Eurasia Luxury Hotel’de görev yapıp 2012 yılının nisan ayında Ramada Plaza İzmit’te göreve başladım.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ufuk
23 Kasım 2014 Pazar 14:19
14:19
Zafer Bey, Basarılarınızın devamını dılerız
ahmet şiranün
22 Kasım 2014 Cumartesi 23:45
23:45
adamım benim bee...
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim