• BIST 89.270
  • Altın 146,921
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • Kocaeli : 1 °C
  • İstanbul : 12 °C
  • Sakarya : 1 °C

Ramazanda beslenmeye dikkat

Ramazanda beslenmeye dikkat
Ramazan ayında uzun saatler boyunca oruç tutulması, sahura kalkma durumu beslenme alışkanlıklarında önemli değişikliklere neden oluyor.

Bilinçli Sağlıklı Yaşam Dergisi’ne konuşan uzmanlar, Ramazan ayında iftar ve sahur arasında bir ara öğün, tüketimine ve iftardan sonra fiziksel aktiviteye dikkat çekiyor.

 

“Oruç tutmak kanda yağ oranını düşürüyor”

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Günsel Şurdum Avcı, “Sindirim sistemi dinlenmekte olduğu için, vücutta diğer organların kanlanması ve çalışma verimi artıyor. Vücut birikmiş zararlı maddelerden temizleniyor, bağışıklık sistemi güçleniyor. Kalp, damar, kanser gibi hastalıklara karşı direnç artıyor” dedi.

 

“Sahuru atlamayın, üç öğün yapın”

Sağlık Bakanlığı Obezite, Diyabet ve Metabolik Hastalıklar Daire Başkanlığı uzmanlarının hazırladığı “Ramazanda Beslenme” raporunda önemli bilgilere yer veriliyor. Raporda, yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerektiği belirtiliyor.

 

Ramazanda en fazla 1 saat spor yapın

Uzman Dr. Cavit Meclisi, Ramazan ayında spor yapmanın kilo alımını önleyeceğini dile getiriyor. Sağlık için spor yapan kişilerin, Ramazan ayı boyunca antrenman programında bazı düzenlemeler yapması gerektiğini anlatan Dr. Meclisi, “İftardan 2 saat sonra antrenman yapmak daha doğru olur. İftar öncesi veya hemen sonra egzersiz yapılmamalıdır” diye konuştu.

 

Ramazanda doğru bilinen yanlışlar

Zengin bir iftariyelik tabağı iftar sofrasının vazgeçilmezidir. En az 2 çeşit ana yemek olmalıdır: Yanlış

Ana yemek olarak 1 çeşit et, tavuk veya balık içeren bir yemek yapılabilir. Bu et yemekleri özellikle sebze ile birlikte yapılırsa vücudun lif ihtiyacına da cevap verir.

 

İftarın vazgeçilmezi börek ya da pilavdır: Yanlış

Her sofranızda börek, pilav veya makarna olmasın. Bu tür yiyeceklerin karbonhidrat değeri çok yüksek olduğu için, çorba ve pideyle birleştiğinde vücuda ciddi kalori girmesine neden olur.


Salatasız da iftar olur: Yanlış

Yemekte mutlaka az yağlı bir mevsim salatanız olsun.


Yoğurt yemeye gerek yok: Yanlış

Yoğurt, cacık veya ayrandan vazgeçmeyin. Bu yiyecekler hem protein açısından hem kalsiyum açısından zengindir. Metabolizmayı çalıştırır harareti dindirir.


Çay iftarın vazgeçilmezidir: Yanlış

Yemekten hemen sonra çay içmek, susuzluğunuzu derinleştirir. Özellikle kansızlığı olanlarda demir emilimini önler. O nedenle ıhlamur, adaçayı, rezene gibi hafif bitki çayları içmek, hem mideyi hem bedeni rahatlatır.


Akşamdan kalan yemekler sahurda yenir: Yanlış

Sahurda akşamdan kalma yemeklerden vazgeçin. Sahurda en ideali kahvaltı yapmaktır. Kahvaltıda mutlaka haşlanmış yumurta, 1 dilim az yağlı peynir, domates, salatalık bolca, 1-2 dilim ekmek,1 bardak yoğurt ve 2 tane kuru hurma tüketin.


Herkes günde 8 bardak su içmeli: Yanlış

Ulusal Bilim Akademisi Tıp Enstitüsü erkeklerin günde toplam 3, kadınların ise 2,2 litre su tüketmesini öneriyor. Uzmanlar susamadıysanız su tüketimini zorlamaya gerek olmadığını söylüyor.


Vücudun ihtiyaç duyduğu günlük sıvı ihtiyacını su dışındaki sıvılarla karşılayamayız: Yanlış

Vücudun ihtiyaç duyduğu sıvı ihtiyacını suyu dışında soda, meyve suları, çay, kahve, meşrubatlar hatta meyve ve sebzelerden de sağlayabiliriz. Karpuz ve salatalık bünyesinde en çok sıvı bulunduran meyve ve sebzelerdir.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim