• BIST 107.152
  • Altın 143,431
  • Dolar 3,5606
  • Euro 4,1613
  • Kocaeli : 34 °C
  • İstanbul : 32 °C
  • Sakarya : 34 °C

Ramazan’da bunlara dikkat edin

Ramazan’da bunlara dikkat edin
Kentimizin önde gelen sağlık kuruluşlarından FİZOMER Tıp Merkezi Diyetisyeni Seda Pınar, Ramazan ayında oruç tutanlara önerilerde bulundu.

Sunduğu sağlık anlayışıyla kentimizin 10 yıldır saygın sağlık kuruluşları arasında gösterilen FİZOMER Tıp Merkezi Diyetisyeni Seda Pınar, Ramazan ayında yaklaşık 17 saatlik açlık ve susuzluk neticesinde vücuttaki su ve şeker seviyesinin düştüğümü belirterek, vücudun iftar saatinde bu yiyecekleri bir anda tüketme ihtiyacı ortaya çıktığını söyledi. Pınar, “iftar ve sahur arasında 1,5-2 saatlik aralıklarla 2-3 öğüne bölerek yemek yenilmeli ve sahura kesinlikle kalkılmalı'' dedi.

 

diyetisyen.jpg

 

17 SAAT AÇLIK!

 

fizomerr.jpg

 

Kentimizin alanında öncü sağlık kuruluşu FİZOMER Tıp Merkezi diyetisyeni Seda Pınar, Ramazan ayında 17 saat oruç tutacaklara “Yeterli ve dengeli beslenme, vücudun ihtiyacı için gereken besinlerin yeterli miktarda alınmasıdır” dedi ve ekledi oruç tutacaklar uzun süre aç kalacakları için vücutlarındaki şeker oranında da büyük bir düşüş olacaktır. Ancak iftar saatinde yemeğe bir anda yüklenilmemeli, bir buçuk saat aralık verilerek beslenilmeli.”

 

ÖĞÜN DÜZENİ

Düzenli ve dengeli beslenmenin önemine vurgu yapan Pınar, “Ramazan’ da sağlıklı ve yeterli, dengeli beslenme önerilerimizin başında öğün düzeni gelmektedir. Diyetimiz mevcut ağırlığımızı korumak, ağırlık kaybetmemek veya ağırlık kazanmamayı destekleyecek şekilde olmalıdır. Oruç sırasında hazımsızlık, baş ağrısı, böbrek ve sindirim sorunları oluşabilir. Bu nedenle sağlıklı kalmak, dengeli bir diyet sürdürmek ve hijyenik besinleri tüketmek önemlidir” dedi.

 

‘SAHURU KAHVALTI GİBİ DÜŞÜNMELİ’

Açıklamalarına sahurda yapmamız gerekenlerle devam eden Pınar, “İftarla sahur arasında 1.5-2 saatlik aralarla 2-3 öğün yapılmalı ve sahurda mutlaka kalkılmalıdır. Sahuru günümüzün dinamiğini sağlayan, kahvaltı öğünü gibi düşünebiliriz. Gün boyu aç kalınacağı düşünülerek aşırı yemek yerine, yavaş sindirilen, düşük glisemik indeksli dediğimiz kana geçiş hızı düşük olan esmer tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebze, salata gibi gıdaları tercih etmeliyiz” ifadelerini kullandı.

 

BOL BOL SU İÇİN

Yemeğin ufak lokmalar biçiminde yavaş yavaş yenmesi gerektiğini söyleyen Pınar. “Yaz aylarında vücudun sıvı ihtiyacı artmaktadır. Dolayısı ile sıvı-elektrolit dengesinin sağlanması önemlidir. Bu dengenin korunamaması halinde ciddi sorun oluşabilir. Dehidratasyonu önlemek için iftardan sahura dek bol bol su içilmelidir” dedi. Pınar, özellikle gazlı içecekler, salamura besinler, şarküteri ürünleri, ağır, yağda pişirilmiş veya kızartılmış besinler, sakatatlar ve şerbetli tatlılar ile beyaz undan hazırlanmış gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulması gerektiğini söyledi.

 

KARBONHİDRAT TÜKETİMİNİN ÖNEMİ

Pınar, “İftar öğününde toplam karbonhidrat miktarının önemli bir kısmını basit şekerler olarak almayı tercih eden bireylerde öğün sonrasında kanda glukoz dalgalanmaları olur. Sahur ve iftar yemeğinde, besin ögeleri içerikleri farklılığını önlemek amacıyla;

-Karbonhidrat içeren besinler sınırlandırılmalıdır.

-Basit şeker içerikleri yüksek olan besinler iftar öğününün sonunda tüketilmelidir.  Amaç proteinler ve yağlarla karışık bir diyetle birlikte tüketilen karbonhidratların ince bağırsaklardan emilimi ve yüksek glisemik yüklerinin yavaşlatılmasıdır”. 

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim