• BIST 90.383
  • Altın 144,560
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 4 °C

Ramazanda uykuya dikkat!

Ramazanda uykuya dikkat!
Uzmanlar uyarıyor. Uzun geçen günlerde uyku önemli. Özellikle de Ramazan’da.

Uyku düzenin değişmesiyle birlikte kişinin gün boyunca kendini halsiz ve güçsüz hissedebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, önemli tavsiyelerde bulunuyor.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Önder Kuzu, Ramazan’da özellikle çalışanları etkileyen uyku sorunlarıyla ilgili bazı önerilerde bulundu:

“Sahura kalkarak uykunun bölünmesi, belli bir süre aç ve susuz kalma nedeniyle vücut üzerinde yoğun bir stres oluşturur. Bu stresi azaltmak, günlük yaşam aktivitelerimizi sorunsuz devam ettirebilmek için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor.

 

Sahurdan sonra mutlaka uyuyun

Sahurdan sonra mutlaka bir uyku siklusu uyuyun. Bir uyku siklusu ortalama bir buçuk saattir. Uykumuz NonREM ve REM olarak iki kısımdır. NonREM uykumuzu gecenin ilk kısmında uyuruz ve bu esnada vücudumuz dinlenir.

REM uykusunu sabahları uyanmaya yakın uyuruz ve bu dönemde de beynimiz dinlenir, tazelenir. Eğer sahurdan sonra uyumazsak REM evresini yeteri kadar uyuyamamış oluruz. 

Bu da bize sabahları yorgun ve dinlenmemiş uyanma, günlük aktivitelerimizde enerji azlığı, isteksizlik, dikkat eksikliği ve unutkanlık, gündüz artmış uykululuk olarak yansır.


Sabah uyanma saatini değiştirmeyin

Sahura kalktınız diye sabah uyanma saatinizi değiştirmeyin. Aksi takdirde uyku düzeniniz bozulur. Gece uykuya da aynı saatte geçmeye özen göstermek gerekir.

 

Gündüz uyumayın

Gece uykusu dışında gündüz uyumayın, uzanmayın, uyuklamaya çalışmayın. Gündüz uyumanın gece uykusu üzerinde negatif etkileri vardır. Gün içerisinde ne kadar uykulu ya da uykusuz olduğunuz yatma ve kalkma saatinizi etkilemesin.

Oruç nedeniyle sizin için normal olan süreden daha fazla uyumayın veya uyumaya çalışmayın.


Karanlıkta uyuyun

Yatak odanızın sessiz ve karanlık olmasını sağlayın, ısısını rahat edeceğiniz şekilde ayarlayın. Yatağınızda televizyon seyretme, kitap okuma gibi başka eylemlerde bulunmayın.


Hafif ve yavaş yiyin

İftarda çok fazla ve ağır yemekler yememeye özen gösterin yemek yeme sürenizi uzatın, çok hızlı yemek yemeyin. İftardan sonra kahve, fazlaca çay, çikolata ve kolalı içecekleri tüketmemeye çalışın.

İftar sonrası mutlaka hafif egzersiz (yürüyüş) yapmaya özen gösterin.”

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim