• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • Kocaeli : 5 °C
  • İstanbul : 15 °C
  • Sakarya : 5 °C

Roland Garros ekonomisi

Roland Garros ekonomisi

Başlı başına bir ürün Roland Garros Tenis Turnuvası. Hem de o kadar değerli ve önemli bir ürün ki… Fransa Tenis Federasyonu’na (FTF) ait olan turnuvanın cirosu geçen yıl itibariyle 135 milyon euroydu. Bu toplamdan FTF’ye kalan kâr ise tam 60 milyon euro. Günümüz spor organizasyonlarına ev sahipliği yapan ülkelerin federasyonları, kâr hedefi olmadan bu tür işlere soyunmuyorlar. Elbette Olimpiyat Oyunları, Dünya ve Avrupa Futbol Şampiyonaları son derece büyük ekonomik kazançları beraberinde getiriyor. Ancak diğer spor dalları da bu işi düzgün yapanlara fazlasıyla para kazandırıyor. Bu konuda Roland Garros dikkat çekici bir örnek

Pazarlama stratejisi
Bu yılki Roland Garros’ta en büyük yenilik, biletler üzerinde bilet sahiplerinin isimlerinin yazılı olması. Turnuva biletlerini internet üzerinden satan FTF, izlediği bu pazarlama politikasıyla, karaborsayı ortadan kaldırmayı hedefliyordu. Bir noktaya kadar başarılı da oldular denilebilir. Kulağımıza gelen haberlere göre, biletlerin tamamına yakın bölümü satılmış. Karaborsadan bilet alıp, tenis kompleksinin içine girme şansınız, ne yazık ki yok, çünkü giriş kapılarında biletinizle birlikte kimliğinizi de göstermek mecburiyetindesiniz. Eğer bilet üzerindeki isim ile gösterdiğiniz kimlik birbirini tutmuyorsa, içeri kabul edilmiyorsunuz. Bu değişiklikten haberdar olmayan bazı yabancıların canı, ilk hafta itibariyle fazlasıyla yandı. Metro çıkışında bulunan kişilerden, 200-250 euro civarında para ödeyerek karaborsa bilet alanlar, giriş kapısında büyük bir şok yaşadılar. Ne içeri girebildiler, ne de paralarını geri alabildiler… Bu yeni uygulamayı bir taraf bırakıp, işin bir de sayısal değerlerine uzanalım. Çünkü o noktada da ilginç ayrıntılar dikkat çekiyor.
Roland Garros’un 4 önemli gelir kalemi var. Biletlerle başladık, biletlerle devam edelim. Gelir kalemleri içinde bilet gelirlerinin payı yüzde 18.7. Bu 4 gelir kalemi içinde, biletlerin oranı en düşük yüzdeyi oluşturuyor. İsterseniz, bir de bilet fiyatları hakkında sizi bilgilendirelim. Merkez kortta maç izlemenin bedeli, günlük 52 euro (120 lira) ile 110 euro (250 lira) arasında değişiyor. Bu fiyatlar Suzanne Lenglen’de 43 ila 82 euro arasında. Küçük kortlarda ise bilet fiyatları ortalama 20 euro… En yüksek gelir kalemi ise, televizyon yayın hakları. Yıllardır devlet televizyonuyla çalışan FTF’nin kasasına, 2010’da giren toplam para 47.5 milyon euroydu (110 milyon lira). Bu da yüzde 42.3’lik bir oranı yansıtıyor. Geri kalan diğer iki gelir kalemi ise turnuvaya destek veren şirketlerden geliyor. Bunların sayısı tam 800, gelir oranı ise yüzde 39. Bu yüzde 39’un içinde sponsor firmaların verdiği katkı ile diğer iş ortaklarının desteği yer alıyor. Roland Garros’a en alt sponsorluk giriş ücreti 295 bin eurodan başlıyor ve 8 milyon euroya kadar çıkıyor. Bu 8 milyonu veren tek şirket, BNP Paribas. Bu cömertliğiyle Fransızların ünlü bankası Roland Garros’un aynı zamanda ana sponsoru konumunda. Tenis kompleksinin içinde her yerde BNP Paribas’yı görebiliyorsunuz. Bunun bir sonucu olarak, turnuva süresi boyunca BNP Paribas’da hesap açtıranların sayısı dikkat çekici artışlar yaşanıyormuş.

Sponsorların pazar arayışı
Fransızların prestijli şirketlerinin önemli bölümü Roland Garros’un destekçisi. Üst paragrafta BNP Paribas dedik. Ayrıca Lacoste, Peugeot, Perrier, Alain Afflelou, Orange’da var. Bu süreçte şirketlerin nasıl bir beklenti içinde olduğuna örnek olarak Peugeot’nun stratejisini verebiliriz. 6500 saatlik toplam yayınla 90 farklı televizyon kanalından tam 214 ülkeye ulaşan Roland Garros aracılığıyla Peugeot, Çin, Brezilya ve Rusya gibi pazarlara girmeyi hedefliyor. Bir tarafta tenis maçları, diğer tarafta ticari beklentiler. Son derece akıllı bir strateji. Bireyler eğlenirken, siz de araya girip, markanızı, ürününüzü tanıtıyorsunuz. Doğru bir birliktelik. Bu arada tenis kompleksinde her sponsorun firmanın stantlarının olduğunu ve Peurgeot’nun da burada gelenlerin fazlasıyla ilgisini çeken son modelini sergilediğini belirtelim.
Roland Garros ekonomisiyle ilgili bir başka ilginç veri de, maçları izlemek için tenis kompleksine gelenlerin yiyecek/içecek tüketimleriyle ilgili. Günlük sandviç satış miktarı 70 bin adet, ayrıca 30 bin hot-dog (sosis) tenisseverlerin midesine gidiyor. İçecek sayısı ise 144.000. Kompleks içinde yiyecek-içecek hizmetlerini verenlerin sayısı ise tam 340. Ayrıca turnuvaya ait butiklerden hediyelik eşya almak istediğinizde, en az 20 euroyu gözden çıkarmanız gerekiyor. Buraya gelelerin yaptığı alışverişleri gözlemlediğimizde, en az 50 euro harcıyorlar. Tabii bir de ödedikleri bilet fiyatlarını göz önünde bulundurursak, Roland Garros gerçekten çok keyifli ama çok pahalı bir etkinlik. Peki yaşamaya değer mi? Kesinlikle değer… Yaratılan bu değeri spora gönül veren her bireyin tatması gerekiyor. Eğer bir tenisseverseniz, hayatınızda bir kere buraya gelmelisiniz. Eminim bir kere geldiğinizde, pahalı da olsa, ikinci tecrübeyi de yaşamak isteyeceksiniz.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sürücü dehşet saçtı: 3 yaralı23 Mayıs 2017 Salı 08:48
  • Körfez'de mahalleli caddeyi ulaşıma kapattı!22 Mayıs 2017 Pazartesi 16:45
  • Mutfakta çıkan yangın mahalleliyi korkuttu22 Mayıs 2017 Pazartesi 16:37
  • Jiletle boynunu keserek intihar etti!22 Mayıs 2017 Pazartesi 16:25
  • Çayırova da yandı!22 Mayıs 2017 Pazartesi 13:45
  • Karamürsel'de yaşlı adam kendini astı!22 Mayıs 2017 Pazartesi 12:39
  • Kocaeli'de büyük fabrika yangını!22 Mayıs 2017 Pazartesi 12:18
  • Kocaeli'de 2 otomobil çarpıştı: 10 yaralı22 Mayıs 2017 Pazartesi 09:17
  • Atık depolama tesisi yandı21 Mayıs 2017 Pazar 15:36
  • 2 ATM yandı21 Mayıs 2017 Pazar 13:09
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim