• BIST 73.391
  • Altın 133,161
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • Kocaeli : 9 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 9 °C

Sağlığım yerinde diyerek Ramazan’da ölçüyü kaçırmayın!

Sağlığım yerinde diyerek Ramazan’da ölçüyü kaçırmayın!
Diyabet ya da kilo probleminiz olmasa da, bana bir şey olmaz diyerek iftarda gereğinden fazla besin tüketmeniz sağlık problemleri yaşamanıza neden olabilir.

Hisar Intercontinental Hospital Klinik Laboratuvarlar Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bekir Sami Uyanık’la özellikle iftarda ölçülü beslenmenin önemini konuştuk.

 

Ramazanda uzun süreli açlığın bile, tiroid hormonları başta olmak üzere, testosteron, progesteron, östradiol, FSH ve LH gibi hormonlara etkisinin olmadığı ya da minimal düzeyde değişiklikler olduğunu dile getiren Prof. Dr. Uyanık; “Bununla birlikte, kronik hormonal hastalığı olanların, tedavi ve kontrollerini ihmal etmemeleri, sağlıklı ve güvende olmaları için şarttır. Ancak uyku düzeninin değişmesinin yanında, özellikle aşırıya kaçan kontrolsüz iftar yemeklerinin, insülin, glukagon gibi sindirim sistemi hormonlarını etkilediği, reflü, gastrit gibi sindirim rahatsızlıklarıyla birlikte tansiyon ve kan şekeri düzeylerinde ciddi değişikliklere yol açtığı görülmüştür. Bu nedenle öncelikle kan şekerinizin hızlı bir şekilde yükselmesine neden olan şekerli, tatlı ve yağlı besinler yerine sağlıklı besinlere önem vermeniz gerekir ki; sadece mide ve bağırsaklarınız değil, bütün organlarınız fonksiyonlarını rahat yaparak bozulma yerine, bir aylık sürede metabolik dengesine kavuşsun” açıklamasında bulundu.

 

Glisemik İndeksi Yüksek Besinleri Sofranızdan Kaldırın!

Glisemik indeksi yüksek besinlerin alınması ile vücutta çok sayıda metabolik değişiklikler olur. Bu besinler hızla sindirilip emildikleri için, şekerleri hızla kana karışarak, kan şekerinin daha hızlı yükselmesine neden olur. Pankreas bezi, hızla yükselen kan şekerine karşı, yine hızlı bir şekilde ve çok fazla miktarda insülin hormonu (yüksek kan şekeri vücuda zarar vermesin diye kandaki fazla şekerin, glikojen ve yağ olarak depo edilmesi yoluyla, normal kan şekeri düzeyine inmesini sağlayan hormon) salgılamak zorunda kalır. Bu nedenle kilo almanıza neden olarak ve metabolizmanıza zarar vererek, karaciğer, kalp-damar ve beyin sağlığınızı olumsuz etkileyecek glisemik indeksi yüksek besinleri hayatınızdan çıkarın.

 

Pankreasınızı Yormadan Sağlıklı Beslenmek için…

  • Beyaz ekmek yerine, tam tahıl ekmeği, yulaf veya çavdar ekmeği tüketin.
  • Kırmızı eti azaltarak, tavuk ve balık yiyin.
  • Kuru baklagilleri sofranızdan eksik etmeyin.
  • Mevsim sebzelerinden hazırlayacağınız salatalar ya da yemekler mutlaka sofranızda olsun.
  • Süt, yoğurt, peynir gibi süt ürünlerini düzenli tüketin.
  • Asitli ve şekerli içecekler yerine su ve ayran için.
  • Meyve suyu yerine mevsim meyvelerini tercih edin.
  • Yemeklerde daha az yağ ve daha az tuz kullanın.
  • Beyaz undan yapılan, makarna, kek, poğaça, kurabiye, bisküviden kaçının.
  • Kaymak, krema, hazır salata sosları, mayonez, cips gibi çok yağlı ve kızartılmış yiyeceklerden sakının.
  • Tatlı yememeye çalışın. Tatlısız olmaz diyenlerdenseniz en fazla haftada iki gün sütlü tatlı tüketin.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Tüp mide tedavisi ile yüzde 60-80 oranında zayıflama02 Aralık 2016 Cuma 10:09
  • İmplant yaptırırken sertifikasını sorun02 Aralık 2016 Cuma 10:01
  • Okul çantaları skolyoz değil ağrı nedeni02 Aralık 2016 Cuma 09:37
  • Gözlük ve lens kullananlara müjde02 Aralık 2016 Cuma 08:33
  • Obezite Türkiye'de de yaygınlaşıyor02 Aralık 2016 Cuma 08:17
  • Yeni yıla taptaze bir ciltle girin02 Aralık 2016 Cuma 08:14
  • Obeziteye karşı bir avuç fındık02 Aralık 2016 Cuma 08:08
  • Astım 20 yılda arttı!01 Aralık 2016 Perşembe 14:59
  • Soğuk havalarda hastalıklardan korunmanın yolları?01 Aralık 2016 Perşembe 14:58
  • Tansiyon ve diyabet hastaları DİKKAT!01 Aralık 2016 Perşembe 12:11
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim