• BIST 90.182
  • Altın 147,357
  • Dolar 3,6478
  • Euro 3,9515
  • Kocaeli : 11 °C
  • İstanbul : 13 °C
  • Sakarya : 11 °C

Sağlıklı yaşamın 10 anahtarı

Sağlıklı yaşamın 10 anahtarı
Sağlık Bakanı Recep Akdağ Türkiye’de üç kişiden birinin obez olduğunu açıkladı.

Sağlık Bakanı Recep Akdağ Türkiye’de üç kişiden birinin obez olduğunu açıkladı. Ülkeyi bu hale getirenlerin acaba biraz olsun bu sonuçtan dolayı yüzleri kızarmış mıdır? Mevcut beslenme politikalarıyla bırakın iyileşmeyi her geçen gün daha da kötüye gidiyoruz. İyi ki Türkiye’de Prof. Dr. Canan Karatay gibi kitaplarıyla yüz binlerce insana umut olan doktorlarımız var. Morbid obezlikten sadece ve sadece sağlıklı beslenerek yani Karatay Diyeti’ni uygulayarak sağlığına kavuşmuş kişiler olarak Canan Karatay’la Şifa Bulanlar kitabını yazdık. Umarız Sağlık Bakanı Recep Akdağ veya Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bu kitabı okurlar da bu ülkede bugüne kadar yapılan yanlışlara dur diyebilirler. Tıpkı sigarayla mücadelede olduğu gibi Cumhurbaşkanı’nın öncü olacağı “Diyabet ve Obeziteyle Mücadele Kampanyası” başlamasının gerektiğini düşünüyoruz. Yoksa Bakanlığın mevcut kadrolarının oluşturduğu politikalarla bir arpa boyu yol alamadığımız ve her geçen gün kötüye gittiğimiz çok açık ve net ortada…

 

Benzer durum Amerika’da da var. Dünyadaki en çok izlenen sağlık sitesini kuran Dr. Joseph Mercola, yazdığı makalelerden birinde çocuklarda görülen obezite konusuna dikkat çekmiş. ABD'de çocuklarda obezite ve diyabet konusunda tehlike çanları çalıyor ve şu anda çocuk olanların yaşam sürelerinin ebeveynlerinden kısa olacağı söyleniyor. Dr. Mercola, bu sorunla mücadele için ebeveynlerin çocuklarına örnek olarak neler yapılabileceğini 10 maddede özetlemiş. Küreselleşme nedeniyle biz de aynı sorunla karşı karşıya olduğumuzdan söz konusu önerileri tercüme etmenin yararlı olabileceğini düşündük.

 

1- Uygun gıda seçimleri: Beslenmeniz tam, mümkün olduğunca organik, işlenmemiş ve GDO'suz gıdalardan oluşsun. Yediklerinizden en fazla besini ve sağlık kazancını elde etmek için yediklerinizin önemli bölümü çiğ olsun. Rafine şeker, özellikle işlenmiş früktozdan uzak durun. Kilonuzu korumanın iki anahtarı karbonhidratları sınırlamak (şeker ve tahıllar) ve sağlıklı yağ tüketimini arttırmaktır.

 

2- Acımadıkça yememek (uzun aralıklı iki öğün yemek): Son araştırmalar aralıklı yemenin, metabolizmanın hızlanması, kan şekerinin stabilize olması, insülin ve leptin gibi metabolik hormonların optimal düzeyde olmaları, inflamasyonun (iltihapsız yangı) azaltılması, vücuttaki yağ oranının azalması gibi birçok sağlık kazancı sağlayacağını gösteriyor. 

 

3- Düzenli Egzersiz: Güçlenme egzersizleri ve esnemenin (stretching) yanı sıra haftada 2-3 kez fitness egzersizlerini tavsiye ediyorum. Bu tarz egzersiz büyüme hormonunu destekler ki bu da sağlık, kuvvet ve dinçlik için gereklidir. Büyüme hormonu kilonuzu korumanıza ve yağ oranını azaltmanıza yardımcı olur.

 

4- Stres Yönetimi: Duygusal durumunuz neredeyse tüm fiziksel ve zihinsel hastalıkta rol oynar. Meditasyon, dua, sosyal destek, yoga ve egzersiz ruhsal dengenizi koruyabilmeniz için uygun seçenekler arasındadır. Daha derin ve bazen gizli kalmış duygusal tıkanmalarla başa çıkabilmek için geliştirilmiş Duygusal Özgürleşme Tekniği gibi araçlar kullanmayı öğrenebilirsiniz.

 

5- Bolca temiz su için.

 

6- Mikrobiyomunuza (bağırsaklardaki sağlıklı mikroorganizmalar) iyi bakın: Bağışıklık sisteminizin yüzde 80'i bağırsaklarınızda yerleşiktir. Araştırmalar yararlı bakterilerin, inflamasyonu azaltma, toksinlerden arındırma, vitamin üretme, duygu durumunuzu iyileştirme ve kilo vermenize yardımcı olma gibi sağlığımızı birçok yönden etkilediğini göstermektedir. Bağırsak sağlığını en iyi durumda tutmanın en kolay ve maliyetsiz yolu beslenmenizde geleneksel fermente (mayalanmış) yiyeceklere düzenli olarak yer vermektir.

 

7- D Vitamini düzeyinizi optimize edin: Araştırmalar D Vitamini düzeyini optimize etmenin hangi nedenle olursa olsun ölüm riskini azalttığını gösteriyor. Bunu yapmanın en iyi yolu güneşe çıkmaktır ve vücudunuzun D Vitamini toksisitesini önleyen mekanizmaları vardır. Eğer ağızdan takviye alacaksanız bunun D 3 vitamini olduğundan emin olun çünkü D 2 vitamininin faydasından çok zararı vardır. D Vitamini takviyesi alıyorsanız mutlaka yeterli miktarda D Vitamini toksisitesini önleyen K 2 Vitamini de alın.

 

8- Mümkün olduğunca fazla sayıda kimyasal, toksin ve kirleticiden uzak durun. Bunlar toksik ev temizlik malzemeleri, sabunlar, kişisel bakım ürünleri, hava temizleyiciler, böcek ilaçları, tarım ilaçları gibi maddelerdir, bunları toksik olmayanlarıyla değiştirin.

 

9- Sağlık için uykunuzu alın: Uykusuzluk metabolizmanızı ve hormon üretiminizi bozar. Son araştırmalar, kaliteli uyku uyuyamamanın, obezite, hipertansiyon ve tip 2 diyabet gibi metabolik hastalıklarda önemli rol oynadığını gösteriyor.

 

10- Kendinizi topraklayın: Çıplak ayak yürüdüğünüzde ve ayakta durduğunuzda topraktan vücudunuza serbest elektronlar geçer ve bu topraklama etkisi bildiğimiz en güçlü antioksidandır. Bu şekilde topraklama yapılması ağrıyı ve inflamasyonu azaltır, kan akışını iyileştirir, uykuyu iyileştirir ve daha birçok fayda sağlar.

Dr. Mercola

 

Çeviri: Nurçin Çağlar

Sağlıklı Yaşıyoruz

 

Sonuç: Dr. Mercola'nın yayınladığı bu makalede söylediklerini Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay 2011'den beri tüm Karatay Diyeti kitaplarında aynen anlatıyor. Son araştırma bulgularının hepsi bu doğrultudayken bazı kişilerin “tamamen duygusal” nedenlerle Canan Hocaya karşı çıkma davranışlarını anlamak mümkün bile değil, umarız Sağlık Bakanı Recep Akdağ bu gerçekleri görebilir.  

Kaynak: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/11/29/childhood-obesity-epidemic.aspx?e_cid=20141129Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20141129Z2&et_cid=DM60970&et_rid=745609966

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim