• BIST 107.439
  • Altın 142,531
  • Dolar 3,5528
  • Euro 4,1372
  • Kocaeli : 34 °C
  • İstanbul : 31 °C
  • Sakarya : 34 °C

Sağlıkta reformun “Acil”lere yansımasına…

Bülent Ekinci

Bugünkü konumuz “Sağlık”

Sağlıkta yapılan reform ve sağlık çalışanlarının çaresizliği…
Tabi bir de sağlık sektöründen hizmet almak için canını dişine takan vatandaş. 
Birkaç örnekle sağlığın ilimizdeki durumunu anlatmaya çalışacağım. 
Polikliniklerde yaşanan sorunlar, randevu alırken sarf ettiğimiz olağanüstü gayret ve tedavi aşamasındaki git-gellere girmeden direk acillerin halinden bahsedeceğim. 
Tarih 8 Nisan 2016 Cuma 
Yer Körfez Devlet Hastanesi 
Vatandaşın eşi rahatsızlanır, iş yerinden izin alarak yüksek tansiyon şikayetiyle eşini Körfez Devlet Hastanesi’nin aciline götürüyor. 
Acilden girdiğinde, “Sistem Yok” denilerek kaydı yapılmaz. 
Vatandaş, “En azından bir tansiyonuna baksanız” der. 
Görevli sağlık personel, “Sistem yok beyefendi” diyerek hasta yakınını tersler. 
Ve konu başhekime iletilene kadar o bayanın tansiyonuna bakılmaz. 
Var sayalım sistem gün boyu hiç gelmedi ne olacak? 
Var sayalım sistem geldi ama o hastanın hiçbir sağlık güvencesi yok. Ne yapalım, bekleme salonundaki banka oturtturup ölmesini mi bekleyelim? 
Hep demişimdir, Körfez Devlet Hastanesi’nin yokluğu varlığından daha hayırlıdır. Sorunun bitmediği, sık sık şikayetlerin geldiği bu sağlık merkezi artık ya kapatılsın ya da gerçek bir hastane haline getirilsin. 
Bu Körfez’in ücra bir mahallesinde kurulmuş bir hastanede yaşanan olay. Bir de kent merkezinden bir hastaneye örnek verelim. 
Tarih 10 Nisan Pazar 
Yer SEKA Devlet Hastanesi Acili…
Acil hınca hınç doluydu. Körfez Devlet Hastanesi’nin durumunu bildiğim için rahatsızlanan babamı başka bir hastaneye götürmek istedim. 
Önce Derince Araştırma Hastanesi’nin acili geldi aklıma. 
Ama biliyordum ki en az 150 kişi acilin önünde bekliyordu. 
Seka Devlet Hastanesi’ne yöneldim. Hemen acile gittik, sarı barkot (Acil kapsamında değerlendirilen yani öncelikli hasta) ile 323 numaranın gelmesini bekledim. 
45 dakika boyunca acilden içeriye bir hastanın girdiğini görmedim. 
112 Ambulans 4 ayrı vaka getirmiş, Sarı-Yeşil ve Kırmızı barkotlu hastalara bakan tüm hekimler 112 hastalarıyla ilgileniyordu.
Zaman zaman içeriden doktorun bağırma sesi geliyordu bekleme salonuna, Şöyle diyordu doktor “Güvenlikkkk boşalt burayı. Burası neden bu kadar dolu?” 
Doktor hanım sanırım hastane koridorlarının, misafir takımın giriş yaptığı stadyum koridoruyla karıştırmıştı. 
Neyse…
Dakikalar geçtikçe vatandaş tepkisi büyüyordu. 
Sonunda ben dahil herkes isyan etmeye başladı. Acilin önüne polis ve güvenlik görevlileri geldi. Tedavi için bekleyen hastalar son dermanın da hak arayışı için kullanıyor ve doktor istiyordu. 
Ama nafile…
Vatandaşın isyanını duyan bir doktor telefon ile uzman hekimlerden birini aradı. Telefonun ucundaki doktora, “Biraz kalabalık gelebilir misiniz” dedi. Sanırım “Ben gelemem başınızın çaresine bakın” yanıtını aldı. 
Meslektaşını arayan acil hekimi de güvenlik görevlisine dönerek “Yapacak bir şey yok beklesin hastalar” dedi. 
İsyan büyüyünce sarı alan hekimi görevinin başına geçti. Güvenlik acil kapsamındaki babamı bu odaya yönlendirdi. Doktor elimdeki barkodun sarı olduğunu görünce , “Ben acil olmayan sarı barkotlulara bakıyorum. Bu hastayı neden gönderiyorsunuz buraya” diye bağırdı. 
Tabi diş sıka sıka odadan da çıktık. 
Sonra ne mi oldu? 
Barkot ve epikrizi oradaki bir doktorun eline verdim, hastaneyi terk ettim. 
Mücadele edecek takatimiz kalmamıştı. Hastanede bir yönetim krizi vardı ve bu hastaya yansıyordu. Ne doktorla hasta arasında kalan güvenlik görevlisini ne de eli kolu bağlanan sağlık çalışanlarına lafım yok. 
Bu hastanede bir yönetim krizi var. Lafım bu krizi aşamayan yöneticilere, lafım telefonla çağrılmasına rağmen hastaneye gelmeyen o doktora…
Belli ki sistem tıkanmış. 
İşte sağlıkta reformum iç yüzü bu. 
Güzel bina yapmakla sağlıkta reform olmuyormuş değil mi? Başhekimlik katındaki disipline aldanıp “çok iyi şeyler yapmışız” diyen bürokratlarımız, bu yazı sizler için. 
Hastane ve aciller S.O.S. veriyor. 
Lütfen bu duruma bir el atın. 

hastane-001.jpg

 

Bu yazı toplam 1917 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Sağlık Çalışanı
12 Nisan 2016 Salı 21:46
21:46
Diğer bir deyişle Yeşil alan hastaları acil servisleri kullanarak sarı ve kırmızı alan hastalarına verilmesi gereken hizmetin aksamasina neden olduklarından bu hastaların basvurusunu engellemek için eczanelerde muayene ücreti alınır.
Sağlık Çalışanı
12 Nisan 2016 Salı 21:42
21:42
Acil Servis Triaj biriminde yeşil alan hastası olarak belirlenen hastalarimız muayenede en son önceliği sahip basit sağlık sorunlu hastalar olarak degerlendirilirler ve bu Acil Servis içerisinde yazılı olarak hastalarımızın dikkatine sunulmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim