• BIST 90.061
  • Altın 144,927
  • Dolar 3,6135
  • Euro 3,9003
  • Kocaeli : 7 °C
  • İstanbul : 9 °C
  • Sakarya : 6 °C

SEDAŞ, sayaç bedeli almıyor

SEDAŞ, sayaç bedeli almıyor
SEDAŞ tarafından kent genelindeki 10 yıllık kullanım süresini tamamlayan sayaçların değişimi yapılıyor. Kurumun yapılan değişiklikle ilgili olarak herhangi bir ücret almayacağı bildirildi.

SEDAŞ, kent genelinde sürdürdüğü sayaç değişim ve bakım işlemlerini ücretsiz olarak yapıyor. 10 yıllık damga süresi dolan elektrik sayaçları SEDAŞ tarafından yenisi ile ücretsiz olarak değiştirilecek. SEDAŞ, 2014 ve 2015 yılı sonuna kadar toplamda 500 bin sayacı elektronik sayaç olarak değiştirmeyi hedefliyor.

 

10 YILLIK SÜRESİ VAR

Konuyla ilgili açıklama yapan SEDAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sami Güven, 10 yıllık damga süresi dolan sayaçların kalibrasyon işlemine tabii tutulmasının yasal bir zorunluluk olduğunu belirtti. Güven, “Yaptığımız sayaç değişim işlemlerinden dolayı tüketicilerin faturalarına herhangi bir bedel yansıtmıyoruz. Dağıtım şirketlerine yasal olarak tanınan yetki ve görev gereği sökülen sayaçlar ekiplerimizce teslim alınıyor. 10 yıllık damga süresi dolan elektrik sayaçları SEDAŞ tarafından yenisi ile ücretsiz olarak değiştirilecektir. Yapılan işlemler tutanak altına alınmaktadır. Elektrik tarifesinde değişiklik olmayacak” dedi.

 

KANUN GEREĞİ YAPILIYOR

Bekir Sami Güven damga ve muayene süresi dolan sayaçlarla ilgili olarak da tüketicileri uyardı. 10 yıllık damga ve muayene süresi dolan elektrik sayacının kullanımına devam edilmesi durumunda kanun gereği tüketicilerin ceza yaptırımı ile karşılaşabileceğini belirten Güven, bu nedenle mutlaka SEDAŞ ekiplerine yardımcı olmalarının menfaatleri gereği olduğunun altını çizdi.

 

TARİFE DEĞİŞMEYECEK

Güven, mekanik sayacı değiştirilerek ölçü devresine elektronik sayaç takılan tüketicilerin enerji kullanımlarının 3 zamanlı tarife üzerinden faturalandırılmayacağını, ancak sayaç değişimi ile tüketicilerin 3 zamanlı (Gece, Gündüz, Puant) tarifeden de yararlanma şansı yakaladıklarını belirterek, “3 zamanlı tarifeden faydalanmak isteyenler, mutlaka Müşteri Hizmetleri Merkezine başvurarak, tarife değişikliği talebinde bulunmaları gerekiyor” dedi.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Başkan Karaosmanoğlu, Hayrat Vakfı'nı konuk etti23 Mart 2017 Perşembe 04:00
  • 9 binden fazla uyuşmazlık çözüldü23 Mart 2017 Perşembe 03:00
  • KOSİAD kongre yapacak23 Mart 2017 Perşembe 02:30
  • Körfez’de demiri dövdüler!22 Mart 2017 Çarşamba 22:00
  • Gümüşhaneliler Vakfı Bulut’u ziyaret etti22 Mart 2017 Çarşamba 21:00
  • Yıldırım, Çamdibi Derneği’ni ağırladı22 Mart 2017 Çarşamba 20:00
  • Derince'de jandarma öğrencilerle buluştu22 Mart 2017 Çarşamba 19:30
  • Mahalle turu Yeşilova’da devam etti22 Mart 2017 Çarşamba 19:00
  • Köylerdeki parklar elden geçiriliyor22 Mart 2017 Çarşamba 18:30
  • Büyükşehir’de arabulucuyla anlaşma sağlayamadı22 Mart 2017 Çarşamba 15:58
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim