• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • Kocaeli : 16 °C
  • İstanbul : 25 °C
  • Sakarya : 16 °C

Sporda hareketlilik ve becerinin geliştirilmesi

Ziya Ürük

Sporda hareketlilik, yapılan teknikleri seri bir şekilde uygulayabilme kabiliyetidir. Birçok spor türünde hareketlilik önemlidir. Yumru ve sert kaslar hareketliliği engeller. Yumuşak kaslar hareket kabiliyetini fazlalaştırır. Bunun için tecrübeli antrenörler nezaretinde, kaslarımızı yumuşak olacak şekilde gelişmesini sağlamalıyız.

 

Sporda başarılı olabilmek için, seri hareket edebilme kabiliyetinin fazla olması önem taşır. Özellikle minder güreşinde hareketlilik önemlidir. Hareketliliği arttırmak için serilik antrenmanlarının defalarca ve bıkmadan yapılması gerekir. Kısa süreli ve birkaç kere yapılan serilik çalışmalarından fayda sağlanamaz. Çalışmalar sık sık yapılmalıdır. Ara verildiğinde çalışmaların etkisi kalmaz. Hareketlilik çalışmalarına vücudu ısıttıktan sonra, açma ve germe hareketleri ile başlanır. Isınma hareketleri yapılmadan antrenman veya müsabaka yapılmaz. Aksi halde sakatlıklara yol açar. Lif kopmaları, eklem sakatlıkları kırık ve çıkıklar iyice ısınmamış sporcularda görülür. Seri çalışmaları arası dinlenmelerde mutlaka kaslar gevşetilmelidir. Hareketlilik çalışmaları, yorucu antrenman sonrası yaptırılmaz.

 

Sporda beceri, teknikleri kısa sürede öğrenme ve seri olarak yapabilme kabiliyetinin geliştirilmesidir. Öğretilen teknikleri kısa sürede uygulayabilmek ve insiyaki hareketler yapabilme kabiliyetine erişmek gerekir. Sporcu teknik becerisini arttırmak için öğretilen tekniklerin bıkmadan-usanmadan tekrar etmesi gerekir. Öyle ki; yeni, öğrenilen hareketler eski tekniklerin üzerine duvar gibi örülür. Sporcu müsabaka esnasında rakibin hücumuna ani ve etkili tepki gösterecek duruma gelmelidir. Rakibin yaptığı hücum tekniğine karşı (parad yaparak) etkili savunma ile cevap vererek karşı hücuma geçecek duruma gelmelidir.

 

Beceri, hayatın her dalında insanın başarılı olmasında en önemli bir faktördür. Becerinin gelişmesi de gösterilen tekniklerin devamlı tatbiki ile mümkün olur. Gösterilen hareketler antrenmanlarda defalarca tekrar edilerek beceri arttırılır.

*Beceriyi arttırmak için düzenli antrenman şarttır.

*Çalışmalar mümkün olan en büyük süratte uygulanmalıdır.

*Alıştırmalar arasında yorgunluk hissedildiğinde dinlenme yapılır ve hareketlere devam edilir.

*Beceri çalışmalarının hareketlilik çalışmalarından sonra yapılması uygun olur.

*Zamanla antrenmanlarda zor hareketlere yer verilir.  Serilik zor hareketlerde izlenir.

*Yeni teknikler gösterilerek becerinin kavramı izlenir. Sporcunun yeni tekniğe adapte olma süresi izlenmiş olur.

Sağlık kontrolü olmadan “lisansı olmayanların” antrenmanlara katılması sakıncalıdır.

Bu yazı toplam 1008 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim