• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli : 22 °C
  • İstanbul : 22 °C
  • Sakarya : 22 °C

Süper sağlıklı 11 probiyotik gıda

Süper sağlıklı 11 probiyotik gıda
Probiyotikler sağlık için yararlı canlı mikroorganizmalardır. Bu yararlı bakterilerin vücutta bazı işlevleri vardır.

Sindirim sistemi sağlığını korur, depresyonu azaltır, kalp sağlığını korurlar. Bazı çalışmalar cildinizin de daha iyi görünmesini sağladığını gösteriyor.

 

Şimdilerde probiyotik takviyeleri kullanmak yaygınlaştı. Ancak en iyisi bakterilerin yardımıyla fermente edilen yiyeceklerden almaktır.


Değişik kültürlerden canlı probiyotik içeren fermente 11 gıda:

1. Yoğurt: Doğal probiyotikler içeren yoğurt sağlık için çok faydalıdır. Laktoz intoleransı olanlar için sütten daha iyidir.

 

2. Kefir: Kefir kelimesinin “keyif” kelimesinden geldiği düşünülüyor, içtikten sonra insan kendini iyi hissettiği için böyle adlandırıldığı söyleniyor. Kefir probiyotik açısından yoğurttan daha iyi bir kaynaktır. Laktoz intoleransı olanlar rahatlıkla tüketebilir.

 

3. Sauerkraut: Almanların yaptığı bir çeşit lahana turşusudur. Probiyotiklerin yanı sıra bol miktarda vitamin, mineral ve antioksidan içerir.

 

4. Tempeh: Fermente bir soya ürünüdür. Ete alternatif olarak tüketilmesi yaygındır, bolca protein içerir. Ayrıca çok miktarda hayvansal gıdalarda bulunan B12 içerir.

 

5. Kimchi: Yemeğin yanında yenen baharatlı bir Kore yiyeceğidir.Genellikle fermente edilen lahanadan yapılır, laktik asit bakterileri içerdiği için sindirime yardımcıdır.

 

6. Miso: Japonların yaptığı fermente bir soya ezmesidir. İyi bir protein, lif, vitamin ve mineral kaynağıdır. Kanser riskini ve özellikle kadınlarda inme riskini azalttığı söylenmektedir.

 

7. Kombucha: Fermente siyah veya yeşil çaydan yapılan bir içecektir. Çeşitli yararları olduğu söylenmektedir ancak bunları gösteren pek çalışma yoktur.

 

8. Kornişon turşusu: Tuzlu suda fermente edilen salatalıklar K2 vitamini açısından zengindir. Sirkeyle yapılan turşuların probiyotik etkisi azdır.

 

9. Yayık ayranı (buttermilk): Tereyağı yapıldıktan sonra kalan sıvıdır. Bu şekilde doğal olarak elde edilmişse probiyotik içerir. Marketlerde satılanlar probiyotik içermez.

 

10. Natto: Japon mutfağının vaz geçilmezi olan bir diğer soya ürünüdür. Çok miktarda K2 vitamini içerir.

 

11. Bazı peynir çeşitleri: Bütün peynirler fermente edilerek yapılıyor ancak hepsi probiyotik içermez. Gouda, mozzarella, cheddar peynirleri gibi bazı peynirlerin olgunlaşması bakterilerle oluyor, bu çeşit peynirler probiyotik ve K2 vitamini içerir. Bu açıdan peynir çok besleyici bir yiyecektir.

 

Özet çeviri: Nurçin Çağlar

 

Kaynak: http://authoritynutrition.com/11-super-healthy-probiotic-foods/

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlıklı yaşamın 10 anahtarı30 Ocak 2017 Pazartesi 21:59
  • Mikrobiyomun düzeltilmesi için 6 tavsiye26 Ocak 2017 Perşembe 12:15
  • K2 Vitamini16 Ocak 2017 Pazartesi 21:09
  • Kilo verememenin 8+4 nedeni!10 Ocak 2017 Salı 10:59
  • Nohuttan yoğurt mayası nasıl yapılır?25 Aralık 2016 Pazar 10:59
  • Şekerin 100 zararı!14 Kasım 2016 Pazartesi 13:02
  • Sağlıklı yaşama ilk adım: Mutfağın hazırlanması: Karatay mutfağına dönüşüm04 Kasım 2016 Cuma 21:28
  • Güvensizliği tespit edilen 43 ürün için toplama kararı!03 Kasım 2016 Perşembe 23:25
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmek için 8 öneri!03 Kasım 2016 Perşembe 10:10
  • 1 saat az uyumamak için dikkat!29 Ekim 2016 Cumartesi 09:26
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim