• BIST 82.300
  • Altın 147,981
  • Dolar 3,8287
  • Euro 4,0719
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 7 °C
  • Sakarya : 6 °C

“Taraf” değil “Mağdur”uz

“Taraf” değil “Mağdur”uz

Autoport, Milli Emlak’ın hatasını düzeltmesini bekliyor
“Taraf” değil “Mağdur”uz
Başiskele’de 50 Milyon Dolar yatırımla kurulan; sekiz bakanlıktan gerekli izinlerin alınmasının ardından en son Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün kendisine verdiği 49 yıllık kullanım iznine bağlı olarak 2007 yılında faaliyetlerine başlayan Autoport, kullanım izninin iptaline ve limanın tahliye edilmesine ilişkin basında yer alan haberlere istinaden bir basın açıklaması yaptı, mağduriyetlerini anlattı

Autoport adına açıklama yapan Arkas Holding Liman Hizmetleri Grup Başkanı Hakan Genç, “Autoport, yaklaşık 160 bin metrekare yüzölçümlü bir alan üzerine kurulmuş bulunan Türkiye’nin ilk ve tek Otomotiv İhtisas Limanı’dır. Bu alanın, iskele ve deniz dolgusundan oluşan 24 bin 545 metrekarelik bölümü limancılık faaliyetlerinde kullanılmak amacıyla 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 11nci maddesi ve yine 301 sayılı Milli Emlak Genel Tebliği’nin II/2. Maddesi uyarınca Autoport A.Ş.’ne Bakanlık makamlarının 6.7.2007 tarih ve 875 sayılı olurlarıyla 49 yıl süreyle Kullanma İzni Sözleşmesi ile tahsis edilmiştir. Bu tahsise bağlı olarak; Türkiye’nin bir numaralı ihracat kalemi olan otomotive uygun bir liman altyapısının bulunmadığından yola çıkarak ve özellikle bu bölgede bir çok otomotiv üretim fabrikasının varlığını da gözlemleyerek Kocaeli’nde 50 milyon dolar yatırımla yıllık 400 bin araç kapasiteli Türkiye’nin ilk ve tek otomotiv ihtisas limanı Autoport’u kurduk. Autoport kapasitesi ile bu bölgede üretilen otomobillerin yüzde 40’ının lojistiğini yapabilecek konumda. Ayrıca taşeron çalışanlar ile birlikte 170 kişiye istihdam sağlıyoruz.” dedi.
TARAF DEĞİL MAĞDURUZ
Genç “Autoport kurulduktan sonra Milli Emlak’ın yapmış olduğu tahsis işlemine karşı bölgedeki çok küçük bir alan sahibinin talebinin ertesinde gelişen bir takım davalar gündeme geldi. Bu davalar Autoport’a karşı değil Milli Emlak’a karşı açıldı. Bu davaların sonucunda 49 yıllığına bize verilen kullanım izninin 2007 yılından bu yana sadece 6 yıl geçmişken Danıştay 13. Dairesi tarafından iptal edilmesi ve limanın tahliye edilmesi gündemde. Tahliyeye neden olacak herhangi bir hukuki gerekçe kalmamasına rağmen bu kararın alınmasını anlayamıyoruz. Davada “Taraf” değil “Mağdur”uz. Çünkü burada kuralına uygun davranmış, Türkiye’nin dış ticaretine önemli katkısı olan bir liman yatırımı yapmış, bu bölgede istihdam yaratmış iyi niyetli bir yatırımcıyız. Ama bu karar sonucunda sadece kurum olarak biz değil, limanın faaliyetlerini yerine getirememesi halinde otomotiv sektörü, Türkiye’nin ihracatçısı, kiracısı konumunda olduğumuz ve bir gelir kazandırdığımız devlet ve burada yarattığımız istihdam gibi birçok konuda mağduriyete neden olacak. Örneğin bugün burada yükü olan ihracatçılarımızın ne suçu var. Mallarını teslim etmemize izin verilmiyor.Yeterli süre bile verilmedi. Maddi manevi zararımız büyük” diye sözlerine devam etti.
İHRACATA DARBE
Genç ayrıca Türkiye 2023 yılında 500 milyon dolarlık ihracat hedefi belirlediğine değinerek “Otomotiv sektörü de kuşkusuz ülkenin lokomotif ihracat sektörlerinden. İhracatın ön önemli destekçisi lojistik altyapısı. Bu aşamada burada otomotiv sektörüne özel hizmet veren bir liman altyapısının tahliye edilmesinin beklenmesi anlaşılır bir durum değil” diye ekledi.
Aslında söz konusu kullanma izni sözleşmesinin iptaline ilişkin olarak Milli Emlak Genel Müdürlüğü aleyhine açılan dava halen derdest olup, kesinleşmemiştir. Söz konusu davanın süreci içerisinde verilen ara kararlar üzerine, mahkeme sonucu ve kararın kesinleşmesi beklenmeden Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından kullanma izninin iptali yönünde yapılan işlem, gerek yerel İdari makamlarda gerek kamuoyunda yanlış uygulamalara neden olabilecek algılara yol açmıştır. Autoport bu işlemin düzeltilmesi yönündeki talebinin ilgili Makamca dikkate alınmasını bekliyor.
TARARIMIZI TAZMİN EDECEĞİZ

Sonuç olarak Autoport yetkilileri; tüm yasal işlemleri yerine getirmek suretiyle ve devlet kurumlarından alınmış müsaadelerle yapılmış bulunan yaklaşık 50 milyon USD tutarındaki yatırıma ilişkin olarak ve Autoport aleyhine açılmış herhangi bir dava bulunmazken, tamamen idari işlemle ilgili görülmekte olan bir dava sonucunda hak mahrumiyetine uğraması anlaşılamıyor. Bu süreç sonunda yapılan yatırımın çalışamaz hale getirilirse bugüne kadar yapılan yatırımlar ve uğranılan zararlar için tazminat yoluna gidilecektir.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Nuh Çimento İÖO velileri isyanlarda30 Aralık 2013 Pazartesi 16:27
  • Battalgazi ihmal kurbanı mı?30 Aralık 2013 Pazartesi 16:26
  • Şükrü Karabalık “Zübük Davası”ndan beraat etti30 Aralık 2013 Pazartesi 16:24
  • Şükrü Karabalık “Zübük Davası”ndan beraat etti30 Aralık 2013 Pazartesi 16:24
  • Sevda’nın rüyası ailesini hayata bağladı30 Aralık 2013 Pazartesi 16:20
  • Ünlü,“2014 yılı Kocaeli’nin yılı olacak”30 Aralık 2013 Pazartesi 16:13
  • Engelliler tiyatro oynadı30 Aralık 2013 Pazartesi 16:11
  • Kocaelispor artık meclis gündeminde30 Aralık 2013 Pazartesi 16:09
  • Muhtarlar SEDAŞ’tan memnun30 Aralık 2013 Pazartesi 15:57
  • Bakan Işık, esnafla buluştu30 Aralık 2013 Pazartesi 15:53
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim