• BIST 89.809
  • Altın 145,306
  • Dolar 3,6167
  • Euro 3,9083
  • Kocaeli : 2 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 2 °C

Tarhan: Yerel yönetimle sanayi barışmalı!

Tarhan: Yerel yönetimle sanayi barışmalı!
CHP Milletvekili aday adayı Tahsin Tarhan: Yerel yönetimle sanayi barışmalı!

CHP Kocaeli Milletvekili aday adayı işadamı Tahsin Tarhan, yerel yönetimlerle sanayicilerin işbirliği içinde olması gerektiğini söyleyerek, “Öncelikli olarak yerel yönetimlerle sanayinin barışması gerek. Kenti birlikte yönetmeliler. Kentin sorunlarına yerel yöneticiler sanayicileri ortak etmeli” dedi

 

2009 yılında Darıca'dan belediye başkan aday adayı olan, 2011 seçimlerinde CHP'den 6'ncı sıra milletvekili adayı olarak liseye giren, 30 Mart 2014’teki seçimlerde CHP’den Kocaeli Büyükşehir Belediyesi adayı alan Tahsin Tarhan, 7 Haziran’da yapılacak genel seçimlerde CHP’den milletvekili aday adayı oldu.  Tarhan, önseçim istiyordu. Ama genel merkez yoklaması kararı aldı. Genel merkezin bu kararına rağmen partisine küsmedi… Bilakis daha da hırslandı. Adalık başvurusunu yapan Tarhan, seçim çalışmasına arılıksız devam ediyor.

 

KOCAELİ’NİN SORUNLARINI SORDUM

Tahsin Tarhan ile güzel bir söyleşi gerçekleştirdik. Tarhan ile birçok gazeteci röportaj yaptı, hep CHP’nin iş meselesi, diğer aday adaylarıyla kıyaslar röportajlar yaptılar. Ben, CHP’nin iç meselesine bulaşmadan, Tarhan’ın Kocaeli’nin sorunlarıyla ilgili görüş ve önerilerini sundum.

 

FAKİRLİK KADER DEĞİL

Fakirliği yendiğini, fakirliğin kader olmadığını söyleyen Tahsin Tarhan, iş dünyasındaki başarısını, siyasette de sürdürmek istiyor. Halka, bir siyasetçi olarak hizmet vermek istiyor.

 

YEREL YÖNETİMLERE ELEŞTİRİ

CHP Kocaeli Milletvekili aday adayı Tahsin Tarhan ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Tarhan projelerinden, hedeflerinden bahsetti. Kocaeli’nin başta gelen sorunlarını, hava kirliliği, ulaşım, altyapı ve işsizlik olarak sıralayan Tarhan, tüm sorunların rahatlıkla çözülebileceğini fakat yerel yönetimlerin bunun için çaba harcamadığını söyledi.

 

KENT BİLİNÇLİ OLARAK GENİŞLEMİYOR

Kocaeli’nin nüfusu 1 milyon 700 bin civarında. Her yıl nüfusumuz 35-40 bin civarında artıyor. Kocaeli’deki bu nüfus artışını nasıl değerlendiriyorsunuz? Göçle ilgili nasıl bir önlem alınmalı?

Öncelikle Kocaeliye göçü durdurmamız gerekiyor. Kocaeli’nin geleceği için artışı düşürmeli ve mevcutta tutmamız gerekiyor. Nüfus artışının ana sebeplerinden birisi bana göre çarpık sanayileşmeden de kaynaklanıyor. Sanayileşmenin getirdiği sorunlarla alt yapı çözülmediği için sıkıntılar gün geçtikçe büyüyor. Kocaeli’yi ileriye taşıyacaksak, planlamamız gerekiyor. Öncelikle sanayi ve arkasından da sanayinin alt yapısını çözmeliyiz. Alt yapıdan kastettiğim ulaşım ve konut sorunu. Dünyanın hiçbir yerinde organize sanayiler oluşurken alt yapı düşünülmeden sanayiye açmazlar. Orada yaşayacak insanların konut sorununu da çözmeliyiz.

 

Mevcut belediye organize sanayi bölgeleri oluşturuyor. TOKİ konut yapıyor. Sizce bunlar yeterli değil mi?

Yapılanlar plansız ve karmaşık gerçekleştiriliyor. Kent bilinçli, bilimsel olarak genişlemiyor. Rastgele, kendinden oluşan alanlarla gelişiyor. Bu karmaşıklığı önleyeceksek konut alanlarını da bilimsel olarak hangi yöne doğru yapacağımızı planlamalıyız. Kocaeli nüfusu gerçekten büyüyor. Yerleşim alanlarına bakınca Kocaeli nüfusunu kaldıracak pozisyonda. Kartepe, Karamürsel, Darıca bölgelerinde yerleşim oranları çok düşük. Yazlıklar terkedilmiş durumda. O bölgelerin ulaşım sorununu çözerseniz yazlık ve kışlık bölge olarak kullanılabilir.

 

KENTİ YÖNETENLER KOCAELİ’YE SAHİP ÇIKMALI

Çarpık kentleşme ve sanayileşmeden dolayı Kocaeli’de hava kirliliği de var. Hava kirliliğine karşı ne gibi önlemler alınabilir?

Kocaeli’nin bu sorununu bir numaraya yazıyorum. Kocaeli’nin en büyük sorunu hava kirliliği. Böyle giderse gelecekte ilimizi çok büyük tehlikeler bekliyor. Birkaç gün önce de Türkiye gündemine geldi. Dilovası’nda 4 kişiden bir kanser. Çok tehlikeli. Bizim kentimiz bir körfez kenti. Geçmiş yıllara oranla denizin ne kadar çekildiğini görebiliyoruz. Deniz kendini yenilemiyor, körfez olduğu için. Tüm hava alanlarına sanayi kurarsanız büyük tehlike oluşturur. Dilovası’nda hava alması gereken Kuzeyinde Kömürcüler OSB kuruldu. Kente ve istihdama hiç bir katkısı yok. Fakat hava kirliliği noktasında büyük zarara neden oluyor. Bana göre mevcut sanayiler korunup yeni sanayiler açılmamalı.

 

KENT OLARAK BAŞKALDIRMALIYIZ

İstanbul’dan fabrikaların Kocaeli’ye gelmesi, Gebze, Dilovası gibi bölgelerde konuşlandırılması ile ilgili nasıl bir önlem alınabilir?

Biz buna baş kaldırmalıyız. Zaten Kocaeli’nin en büyük sıkıntısı İstanbul’un çöplüğü haline dönüşmesi. Kocaeli’nin yönetiminin olmamasından kaynaklanıyor bu. Burada ulaşım çok kolay olduğu için burası tercih ediliyor. Bu kenti yönetenlerin Kocaeli’ye sahip çıkması gerek. Yeni sanayilere kapımızı açmamalıyız. Ama nitelikli sanayiler olabilir. Örneğin Kandıra’daki tarım OSB gibi. Havayı kirletmeyecek sanayi kapıları açılabilir. Limanlarla birlikte yeni sanayilere kapımızı açmamalıyız. Ama bu kent bizim.

 

MEVCUT YÖNETİM MERKEZİ SİSTEMLE YÖNETİLİYOR

Turizmle ilgili yeteri çalışma yapılıyor mu sizce?

Türkiye’nin en düşük turist alan iliyiz. En fazla da turist gelen şehri. Kente katkısı olmayan bölgeyiz. Sanayiyle ilişkisi olan kişiler Kocaeli’de kalmıyor. Hatta otel olarak bile kullanmıyorlar Kocaeli’yi. Sadece günübirlik gelip gidiyorlar. Kocaeli turizme uygun bir yer. Bana göre yerel yönetimlerin destek vermesi gerekiyor. Şu anki destek yetersiz. Yazın Kandıra bölgesi çok rahat turist alabilir, kışın da Kartepe. İstanbul’dan günübirlik turlar dahi düzenlenebilir. Ama il tanıtılmamış.

 

Daha önceden Başkan İbrahim Karaosmanoğlu, limanlara yeter demişti. Ulaştırma Bakanlığı ‘Kocaeli liman kenti olacak’ dedi. Karaosmanoğlu da fikrini değiştirerek bu fikri destekler yönde karar aldı. Sizce de Kocaeli liman kenti olmalı mı?

Mevcut sanayi kuruluşlarının limanlarını kaldırmanız oldukça zor. Çok ciddi kurumsal, Türkiye ekonomisine katkı sağlayan sanayi kuruluşları var ilimizde. Bunları denetim altına alıp çevreyi kirletme noktasında yenilememiz gerekir. Limanlara bakınca 43 tane liman var. Artık bu kent ve Körfez yeni limanları kaldırmaz. Mevcut yönetim merkezi sistemle yönetiliyor. Yerel mekanizması yok. Hiçbir yeni proje yok. Sorunlar gün geçtikçe büyüyor. Sorunları çözecek kişiler bizler ve gençlerdir.

 

DENİZ ULAŞIMI KAPANMA NOKTASINDA

AKP iktidarı 2004’ten beri otobüs alımından başka hiçbir proje üretmedi ulaşımla ilgili. Bu ulaşım sorunu nasıl çözülmeli sizce?

Ulaşımla ilgili projelerimiz var. Ciddi projeler hazırladık. Ulaşım sorununu çözmek çok zor değil. Yeter ki el atın. Bakınca 7 tane ilçemize denizden ulaşım sağlanabiliyor. Deniz ulaşımını kapatma noktasına getirdiler. Bana göre aktif hale getirilmeli. Denizi temiz tutarsanız yelkenler de denizde gezer Körfez’de arkasından raylı sisteme geçilmeli acilen. Metronun maliyeti çok yüksek. Metro olması şart değil bu yüzden. Hafif raylı sistem Karamürsel’den İzmit’e, İzmit’te Gebze’ye de çözülebilir. Çok maliyetli bir şey değil ama ufuk gerekiyor. Proje bazında büyük düşünmek gerekli. Biz İstanbul’un dibindeyiz ve orayla birlikte hareket etmek zorundayız. Öncelikli olarak metronun Gebze’ye de sonra da İzmit’e gelmesi gerek. Ama en başta havaalanına gidiyor. Demek ki Kocaeli sahipsiz. İstanbul’a bağlanacak raylı sistemin oluşturulması gerekiyor. Hızlı tren yapılıyor diyorlar. Gebze’de durup durmayacağı tartışılıyor. Hiçbir şey bilmiyorlarsa önerim birkaç ülkeyi gezmeleri. Hiçbir şey yapmıyorlar.

 

BELEDİYE YERİ GELDİĞİNDE HALKI İÇİN ZARAR ETSİN

Taşımacılığa bakınca belediye elini çekmiş, özel sektöre bırakmış. Yeri geldiğinde belediye taşımacılıkta zarar etsin halkı için. Yoksul insanlar iş bulamazken Gebze sanayi işçi arıyor. İş arayan insanlar ulaşımdan dolayı oraya gidemiyor. Ulaşım için hiçbir şey yapılmıyor. Trafik, park sorunu çözülebilir. Park ranta dönüşmüş. Yürüyen bir İzmit istiyorum diyordum kimse anlamadı. Ofisimize yürüyerek gidelim gerekirse.

 

Kocaeli’nin bütçesi 1.4 katrilyon. Bu bütçe birçok ilden fazla. Bu bütçe iyi yönetilemiyor mu sizce?

Ben bu bütçenin iki katına çıkarılabileceğine inanıyorum. Bütçe Kocaeli için az bile. Ama üretim yok. Teşvik etmez, kenti planlamazsanız mevcut bütçeyi geçemezsiniz. Mevcut bütçe de merkezi sistemle yönetilirse üretmezsiniz. Sadece bir battı çıktı, kavşak yaparsınız. Öncelikli olarak Kocaeli’nin proje  grubuna ihtiyacı var. Uyarı anlamında söylüyorum. Kenti bütün olarak planlayacak ekibe ihtiyaç var. Eğer yapamıyorlarsa destek vermeye hazırız. Muhalefet mensubu olarak değil, ülkesini seven vatandaş olarak desteğe hazırız. Sanayi kuruluşlarının yerel yönetimlerin önünde olduğunu düşünüyorum.

 

ANA HEDEFİM KOCAELİ’NİN SORUNLARI OLACAK

Milletvekili seçilirseniz kafanızda nasıl bir vekil profili var?

İki milletvekili profili var aklımda. Bir iktidar milletvekili bir de muhalefet milletvekili. İkisinin görevi çok farklı. Birinci olarak vekilliğin tadını çıkaran biri olmayacağım. Kocaeli’yi ileriye taşıyacağım ve Kocaeli milletvekili olacağım. İktidar olursak şartlar çok değişecek. AKP’li vekillerin ileriki süreçte çok pişmanlık duyacağını düşünüyorum. Ellerinde birçok fırsat var. Tek başına iktidarlar. Gelsinler Kocaeli için ne yapmışlar anlatsınlar. Ben öyle bir vekil olmayacağım. İktidar olursak ana hedefim Kocaeli’nin sorunlarına, sanayicilerin sorunlarına el atmak. İşsizlikle ilgili mücadele etmek. Hava kirliliği, ulaşım sorunları ile uğraşacağım. Kendi partimin projelerini anlatmak için yola çıkacağım. Günü geldiğinde AKP’de siyaset yapan çoğu arkadaşımız pişman olacak. Bazı şeyleri görmüyorlar. Bu dönemleri de görecekler.

 

SANAYİCİYE HARAÇLA GİDİLMİŞ

İlimiz sanayi kenti olmasına rağmen Kocaeli’de İŞKUR’a kayıtlı 60 bin civarında işsiz var. Bu işsizliğin azaltılması için neler yapılmalı?

Kocaeli’de işsizlik oranının yüzde 12 olduğunu düşünüyorum. Bu da hesaplayınca 100 bine yaklaşıyor. Bu sorunun çok rahat çözülebileceğini düşünüyorum. Ama bu da ulaşım gibi kent yönetiminden kaynaklanıyor. Kocaeli’de iş güç var. Eğitim seviyesi yüksek işsizlik oranı da artıyor. Ana sebeplerden birisi yeri geldiğinde ulaşıma bağlıyorum. Yerel yönetimlerin sanayi kuruluşlarının alt yapısını da oluşturması gerekiyor. Oteller yapıldı, ama bir tane otellerin yanında meslek yüksek okulu yok. İşsizliği çözmek için veri tabanına da inmek gerek. Öncelikli olarak yerel yönetimlerle sanayinin barışması gerek. Kenti birlikte yönetmeliler. Kentin sorunlarına yerel yöneticiler sanayicileri ortak etmeli. Birlikte sorunları çözme grupları oluşturmaları. Sanayicileri buna orak ederseniz sorunları büyük oranda çözersiniz. Artık yatırımcı yerel yönetimleri görmek istemiyor, öcü olarak görüyor. Çünkü yerel yönetimler sanayicilere hep istekle, kısaca haraçla gitmiş. Hiçbir zaman sevgiyle ve kentin sorunlarına ortak etmek için gitmemiş.

 

SANAYİCİLERİ ELEŞTİRMİYORUM

Sanayicilerden bir tepki alıyor musunuz bu söylemlerinizle?

Ben sanayicileri eleştirmiyorum. Mevcut sanayicilerin sahipsiz olduğunu iddia ediyorum. Sanayicilerin temsilcisi de olacağım ve onların sorunlarını çözmek için TBMM’ye gideceğim. Ben Kocaeli’de yeni sanayilerin açılmasına karşıyım. Üreten sanayicileri ayırıyorum. Kocaeli sanayi adı altında rant alanına dönüşmüş. Gebze OSB’nin dışındakiler yüzde yüz dolu değil. Hala yeni sanayilere kapı açmaya çalışıyorlar Çünkü oradaki tarım alanlarını alıp rant elde etmek istiyorlar.

 

İSTANBUL’UN ARKA ÇÖPLÜĞÜ

Kocaeli’yi kimliksiz bir şehir olarak gördüğünüzü söylüyorsunuz. Bu konuyu biraz açar mısınız?

Dünyada tüm kentlerin kimliği vardır. Kocaeli deyince bizim de bir kimliğimiz oluşuyor. O da İstanbul’un arka çöplüğü. Her kentin bir nüfus cüzdanı olmalı. Kocaeli’nin de bir nüfus cüzdanı olmalı. Medeniyetler bu kentte yaşamış diyoruz. Kocaeli deyince sanayi kenti olarak düşünüyoruz. Ama işsizlik çok. Nasıl sanayi kenti olarak düşünürüz? Milli gelire en büyük katkıyı sağlıyor diyoruz ama yoksulluk sınırın altında.

 

KOCAELİSPOR’UN GÜCÜ

Kocaeli halkı mutsuz. Kocaelispor sayesinde 41 plakanın bir değeri vardı. Avrupa takımları bu kente maça geliyordu. Kentte hareketlilik vardı. Kocaelispor’un kente katkısı vardı. Sanayi kenti isek bunu ön plana çıkarıp yerleşim alanlarını buna göre yapmalıyız. Liman yapıyorsan ulaşımı da sağlayacaksın. Gerekirse raylı sistemle taşıma yapacaksın.

 

İDOLÜM; İZZAT BAYSAL, KADİR HAS

‘Doğru, dürüst insan’ sloganı ile çalışmalarınızı sürdürüyorsunuz. Bu slogan nereden geldi?

Hep doğru ve dürüst oldum. Yaptıklarımla da bunu ortaya koyuyorum. Mümkün oldukça çocuk okutmaya çalışıyorum. Yüzlerce çocuk okuttum. Benim idolüm de İzzet Baysal, Kadir Has. İdolüm bu kişiler olduğuna göre dürüst düşünüyorum. Eğitime katkı sağlamaya çalışıyorum. Siyaseti rant kapısı olarak görmedim. Zaten Türkiye’yi geleceğe taşımamız açısından bu rant zihniyetin değişmesi gerek.

 

BAŞKANLIK SİSTEMİNİ İSTEMİYORUZ

AKP, başkanlık sistemi üzerinden propaganda yapıyor. Konuyla ilgili neler söylemek istersiniz?

Bugün seçim programına Başkanlık sistemini koyan bir partiye karşı mücadele ediyoruz. Başkanlık sistemine karşı büyük bir mücadele vereceğiz. Gelmemesi gerekiyor. Türkiye’de parlamento sisteminin devam etmesi gerekiyor. Yasama, yürütme ve yargının bir ailenin kontrolüne girmemesi gerekiyor.  Bizler sonuna kadar Cumhuriyet’e sahip çıkacağız. Başkanlık sistemine karşı da direneceğiz. Herkesi CHP’ye oy vermeye davet ediyoruz.

 

Tahsin Tarhan kimdir?

1964 yılında Gümüşhane’de dokuz çocuklu bir ailede dünyaya geldi. İş hayatına oto makas tamircisi olarak başladı. 16 yaşındayken kendine ait tamirci dükkanı açtı. 22 yaşında otomotiv şirketi kurarak oto makas toptancılığı yaptı. 2000 yıllarda sanayiciliğe ilk adımını attı. TT Çelikyay A.Ş’yi dünyanın 35 ülkesine ihracat yapan dünya markası haline getirdi.

Siyasi yaşamına 2002 yılında Sosyal Demokrat Halkçı Parti’nin (SHP) Gebze Kurucu İlçe Başkanı olarak başladı. 2005 yılında SHP parti Meclis üyeliğine seçildi. Sosyal demokratların Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) çatısı altında birleşmesi gerektiğine inandığı için CHP’ye katıldı. 2011 Genel Seçimlerinde CHP Kocaeli Milletvekili Adayı oldu.  2011-2012 yıllarında CHP Genel Merkezi’nde Örgütlerden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Danışmanlığı görevinde bulundu.

Çayırova’ya Beş bin kişilik bir stadyum kazandırdı. Futbol okulu açarak 500 öğrencinin eğitim almasını sağladı. Çayırova’da 18 sınıflık Tahsin Tarhan İlköğretim okulunu yaptırarak, Milli Eğitime Bağışladı. Sayısız üniversite öğrencisine burs verdi.

Dünyanın birçok ülkesinde ve Türkiye’nin birçok yerinde çektiği fotoğrafları, Doğan Kitap tarafından yayımlanan ve birçok politikacı, sanatçı, işadamı, yazar ve gazetecinin yazılarının da yer aldığı “Günden Kalan İzler” isimli kitapta topladı. Kitabın tüm gelirini de Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na (TEGV) bağışladı. 2008 ve 2009 yıllarında iki dönem Çayırova Bölgesi’nden TBMM’de Yüksek Vatandaşlık Onur Ödülü’ne aday gösterildi. Gerek Eğitim Gönüllüsü gerekse Sanayici olarak çeşitli kurumlardan sayısız ödül aldı. Yüksekokul mezunu Tahsin Tarhan evli ve üç çocuk babasıdır. İngilizce biliyor.

tar.jpg

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim