• BIST 108.343
  • Altın 143,463
  • Dolar 3,5305
  • Euro 4,1290
  • Kocaeli : 33 °C
  • İstanbul : 31 °C
  • Sakarya : 32 °C

Tatil sonrası sağlıklı bir sonbahar için…

Tatil sonrası sağlıklı bir sonbahar için…
Sıcak etkisinin çok yoğun bir şekilde hissedildiği yaz ayları ve uzun bir tatilin geride bırakıldığı sonbahar dönemi, düzenli egzersiz ve beslenme alışkanlıkları ile sağlıklı bir şekilde geçirilebilir.

Mevsim değişikliğinin neden olduğu bahar yorgunluğundan korunmak için ise bol su tüketmek ve vücut sıvı dengesini korumak önemlidir. 

 

Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Ceren Aktaş, kışa sağlıklı girebilmek için sonbahar önerileri hakkında bilgi verdi.

 

Aç kalmadan sık aralıklarla beslenin

Uzun yaz tatilinde beslenme alışkanlıklarının değişmesiyle alınan kilolar, tatil sonrası tam gün aç kalma ya da öğün atlama gibi yöntemlerle verilmeye çalışılmaktadır. Bu tür yöntemler metabolizmayı olumsuz yönde etkiler. Çünkü vücut “kıtlık sendromuna” girerek aldığı her besini yağ olarak depolamaya başlar. Bu nedenle sonbahara girerken yazın alınan kilolardan kurtulmak için öncelikle öğün atlamadan 2-2,5 saatlik aralıklarla beslenmek önemlidir. Ana öğünlere ek olarak ara öğünler de beslenmeye dahil edilmelidir. Tatil dönüşü sonbahara girerken, bir süreliğine tatlı tüketimi de sınırlandırmalıdır. Ancak tatlı yeme isteği bastırılamadığı zamanlarda şerbetli olanlar yerine daha hafif sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

 

Mevsim geçişlerinde su tüketimini ihmal etmeyin

Sonbahara girerken hava sıcaklığının düşmesi ile terleme de azaldığı için su tüketimi azalmaktadır. Ancak vücudun su ihtiyacı her mevsim devam ettiği için susuz kalındığında halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı gibi durumlar ortaya çıkabilir. Benzer bir etki de kış aylarından ilkbahara geçişte sıvı kaybının artmasına paralel olarak ortaya çıkmaktadır. Bahar yorgunluğunun vücuttaki sıvı dengesi ile yakından ilişkisi bulunduğu için mevsim geçişlerinde günde 2-2,5 litre su tüketilmesi önemlidir.  

 

Sofranızdan sebze ve meyve eksik olmasın

Mevsimsel geçiş dönemlerinde hastalıklardan korunmak ve savunma mekanizmasını güçlendirmek için sofralara vitamin içeriği yüksek sebze ve meyve eklenebilir. Ayrıca kuru baklagiller ve kepekli tahıllar (esmer ekmek, kepekli makarna, bulgur vb.) gibi lifli besinler de unutulmamalıdır. Lifli besinlerin sık tüketimi bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlığı önler.

 

Yağmurlu havada da yürüyüş yapın

Havaların soğumaya başlaması ile fiziksel haraketlilik de azalmaktadır. Hava yağmurlu olsa da koruyucu önlemler alarak uzun mesafeli yürüyüşler yapılabilir. Günlük yaşamdaki aktiviteler ve yapılacak küçük değişiklikler, yakılan kalori miktarını da artıracaktır. Asansör yerine merdiven kullanmak, arabayı işyerinden uzak bir alana park ederek, kalan mesafeyi yürümek, bahçe işleriyle uğraşmak ya da evde daha hareketli olmak kilo vermeye yardımcı olabilir.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim