• BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 14 °C
  • Sakarya : 4 °C

Tip 3 diyabetten (Alzheimer) korunma stratejileri!

Tip 3 diyabetten (Alzheimer) korunma stratejileri!
Kendisini fonksiyonel tıp doktoru olarak adlandıran ve semptomatik tedaviler değil de koruyucu ve önleyici yaklaşımları tercih eden Dr. Mark Hyman bu kez çağımızın hastalığı Alzheimer üzerine yazmış. Geniş bir özetini aşağıda bulabilirsiniz:

"İstatistikler acımasız; 65 yaşındakilerin %10'u, 75 yaşındakilerin %25'i, 85 yaşındakilerin %50'sinde bunama veya Alzheimer görülecek. Nüfusun en hızla fazlalaşan yaş grubu da 85 yaşındakiler. Araştırmacılar 2050 yılına kadar 106 milyon kişinin Alzheimer olacağını tahmin ediyorlar. Şu anda 7. önemli ölüm nedeni.

Bilim insanları şimdilerde Alzheimer hastalığını "Tip 3 diyabet" olarak adlandırıyorlar. Yeni araştırmalar, "insülin direncinin" ya da benim adlandırdığım gibi "diyabezite"nin yani çok fazla karbonhidrat ve şeker tüketip yeterince yağ tüketmemenin beyin hasarının başlamasına yol açan başlıca faktör olduğunu gösteriyor. Bu durum 80'lerindeki kişilerin yarısından fazlasının hafızasını çalıyor ve Alzheimer teşhisiyle karşı karşıya kalınıyor.

Ancak insülin fazlalığının yalnızca yaşlıların hafızalarını etkilediğini düşünmeyin. Yaşlandığınızda birden bire Alzheimer olmuyorsunuz. Bunama aslında gençliğinizde başlıyor ve gelişmesi, kötüleşmesi yıllar alıyor. İşte hem iyi hem de kötü haber. Şeker ve rafine karbonhidrat yemek bunamaya yol açıyor. Ancak, şekeri ve karbonhidratları keserek diyete bolca yağ eklemek bunamayı önleyebilir ve hatta geri döndürebilir.

Son çalışmalar diyabetlilerin Alzheimer olma risklerinin dört kat arttığını gösteriyor. Pre-diyabet veya metabolik sendromu olanlarda da ön bunama veya hafif zihinsel hasar görülme riski artıyor. Beyin hasarı ve hafıza kaybı olması için tam bir tip 2 diyabet tablosu olması gerekmiyor, insülin düzeyi yüksekliği veya insülin direnci hasar oluşturmaya yetiyor.

Bunama veya Alzheimer'ın nasıl önleneceği veya geri döndürüleceğine gelince çare Fonksiyonel Tıbbın temel yaklaşımını uygulamak. Hastalığın kökündeki nedeni tedavi etmek ve biyolojik işlevlerinizi optimize etmek yeterli. Basitçe söylemek gerekirse kötü şeylerden kurtulun yerine iyi şeyler koyun, üst tarafını vücudunuz halleder. Aşağıda sıralanan 8 strateji beyninize kendi kendini tedavi etme, iyileştirme fırsatı verecek ve daha az hafıza sorunu yaşayacaksınız.

Kan şekerinizi, düşük glisemik indeksli, bütün yiyeceklerle beslenerek dengeleyin. Hayatınızdan kötü şeyleri çıkarın (rafine karbonhidrat, şeker, alkol, işlenmiş gıdalar, inflamasyona neden olan, omega 6 içeren bitkisel yağlar). Bunların yerine iyi şeyler koyun (avokado, ceviz, badem, kaju gibi sağlıklı yağ içeren gıdalar, serbest dolaşan hayvan eti, serbest dolaşan tavuk ve yumurtası, zeytinyağı ve hindistancevizi yağı).  

Beyninizi mutlu eden sağlıklı yağlar tüketin. Bunlar deniz balıklarında bulunan omega 3 yağları, hindistancevizi yağı, soğuk sıkım sızma zeytinyağı, avokado, yumurta, kuruyemişler ve tohumlardır.

Her gün egzersiz yapın. Günde 30 dakika yürümek bile işe yarar. Çalışmalar, fiziksel aktivitenin zihinsel gerilemeyi ve bunama gibi beyin hastalıklarını önleyebileceğini ve geriletebileceğini gösteriyor.

Takviyeleri akıllıca kullanın. En azından bir multi vitamin ve mineral desteği, omega 3, ekstra B6, B12 ve folat, ve D3 vitamini kullanın. İyi bir probiyotik de beyin-bağırsak ilişkisini geliştirecektir.

Tiroid ve seks hormonlarınızın düzeyine baktırın. Eğer dengesizlik varsa tedavi olun.

Cıva ve diğer ağır metallerden arının. Vücudunuzda ağır metaller yüksek düzeydeyse doktor kontrolünde arınma programı uygulayın..

Stres düzeyini kontrol edin. Kronik stres vücudunuzun ve beyninizin kontrolünü ele geçirir. Bunamayı önlemek istiyorsanız gevşemek lüks değildir. Derin nefes tekniği, meditasyon, yoga gibi kendinizi sakinleştirecek bir yol bulun.

Her gece 8 saat uyuyun. Çalışmalar uyku bozukluğunun zihinsel gerileme ve Alzheimer için risk faktörü olduğunu gösteriyor."


Özet Çeviri: Nurçin Çağlar
Sağlıklı Yaşıyoruz
Kaynak: 
http://drhyman.com/blog/2016/02/12/why-alzheimers-is-now-considered-type-3-diabetes/

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim