• BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • Kocaeli : 4 °C
  • İstanbul : 16 °C
  • Sakarya : 4 °C

Turkcell Superonline, dünyanın önde gelen 15 şirketi arasında

Turkcell Superonline, dünyanın önde gelen 15 şirketi arasında
Harvard Business Review, Turkcell Superonline stratejilerini örnek gösterdi.

Turkcell Superonline, stratejik yönetim alanında referans kaynaklar arasında yer alan Harvard Business Review’da örnek çalışma olarak ele alındı. Derginin “Balanced Scorecard Hall of Fame’’ raporunda Strateji Yönetim Oscar’ı olarak bilinen “Hall of Fame” ödülüne layık görülen tüm dünyadan 15 kurumun başarı öykülerine yer verildi. 

Harvard Business Review’da yayınlanan makalede  “Turkcell Superonline yalnızca dünyanın en hızlı internet hizmetlerinden birini vermekle kalmıyor, aynı zamanda karlılığa giden hızlı yolu takip etmenin ve iddialı fiber altyapısı üzerinden hızlı ve kusursuz hizmeti müşterileriyle buluşturmanın en başarılı örneklerinden birini sunuyor” yorumunda bulunuldu.

Geçtiğimiz yılın sonunda Palladium Executing Strategy tarafından strateji odaklı organizasyon anlayışını benimseyen ve stratejik planlarını hayata geçirme konusunda en başarılı sonuçları elde eden şirketlere verilen “Hall of Fame” ödülü kazanan Turkcell Superonline, bu ödüle layık görülmesini sağlayan başarı öyküsüyle Harvard Business Review dergisinde örnek çalışma olarak ele alındı.

 

“DNA’sında hız bulunan şirket”

Derginin 2004 yılından bu yana yayınlanan Balanced Scoreboard Hall of Fame Raporu’nun bu seneki sayısında tüm dünyadan “Strateji Yönetim Oscarı”na layık görülen 15 kurumun fark yaratan başarı öykülerine yer verildi. Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert David Kaplan, Turkcell Superonline'ın stratejilerini çok kısa bir sürede hayata geçirmesiyle dünya çapında bir şirkete dönüştüğü söyledi. Turkcell Superonline, dergide “DNA’sında hız bulunan şirket” olarak tanımlandı.

 

“Türkiye’de “Fiber Çağı”nı başlattı”

2004 yılında yalnızca Turkcell’e altyapı desteği sunmak üzere yola çıkan ve 2008 yılında vizyonunu “kendi altyapısına sahip yenilikçi telekom operatörü olmak” şeklinde yeniledi. Turkcell Superonline’ın o dönemde yalnızca 7 ülkede bulunan 1000 Mbps hızında fiber internet hizmetini Türkiye’de ilk kez sunarak ülkesinde “fiber çağı”nı başlatan operatör olduğuna dikkat çekildi. Raporda, sürdürülebilir büyümesiyle dikkat çeken Turkcell Superonline’ın dijital dünyada hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez teknoloji ortağı olma vizyonu ile çalışmalarına devam ettiğine de yer verildi. 2013 yılından itibaren müşteri memnuniyeti ve operasyonel mükemmelliğe odaklanarak “İyiden Mükemmele Yolculuğu” başlatan şirketin bugün 14 ilde 2 milyon haneye ulaşan fiber altyapısıyla büyüme süreci anlatıldı.

 

Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan konuyla ilgili değerlendirmesinde, strateji yönetiminin önemini vurgulayarak, tüm dünyaya örnek gösterilmenin gururunu yaşadıklarını belirtti. Başarının sürdürülebilir olması için önümüzdeki dönemin planlarını da bu yönde yaptıklarına dikkat çeken Erkan, büyüme sürecini doğru yönetebilmek için başlattıkları operasyonel mükemmellik programı ile müşteri deneyiminde fark yarattıklarını söyledi. Erkan, ‘’İyiden mükemmele olan yolculuğumuzda müşterilerimize kesintisiz iletişim hizmeti sunmayı hedefledik. Bunun yanı sıra operasyonel maliyetlerimizi düşürdük, risk yönetimimizi güçlendirdik. Operasyonel Mükemmellik programının şirketimize sağladığı katkılar arttıkça yeni başarılara imza atacağımıza inanıyorum’’ dedi.

 

Başarılı değişimin temel göstergeleri

Harvard Business Review’daki makalede yer verilen ve Turkcell Superonline’ın 2008 - 2013 yılları arasındaki başarılı dönüşümüne işaret eden bazı temel göstergeler şöyle:

  • Toplam gelirler dört kat artışla 158 milyon TL’den 925 milyon TL’ye yükseldi.
  • 42 milyon TL zarar yazan AFVÖK 238 milyon TL kara dönüştü.
  • Sabit internet hizmetlerinde (ADSL, fiber ve kablo) pazar payı 2010 yılında yüzde 3 iken 2013’te yüzde 11,3’e ulaştı.
  • Operasyonel faaliyetlerdeki iyileşmenin göstergesi olarak çağrı merkezi kullanımı 2010 yılından 2012 yılına yüzde 60 düşüş gösterdi.
  • Çalışan memnuniyeti, Türkiye ortalamasının %16 üzerindedir.

 

Harvard Business Review hakkında

Harvard Business Review, Harvard Üniversitesi adına 1922 yılından beri yayımlanmaktadır. Dünyanın en prestijli iş ve yönetim dergisi Harvard Business Review, iş dünyasının temel sorunlarına pratik ve reel çözümler sunmaktadır.  HBR’ın makaleleri farklı sektörler, yönetim birimleri ve coğrafi lokasyonlara ilişkin son derece geniş bir içerik yelpazesi sunmaktadır. HBR içeriğinin en önemli karakteristiği hayata geçirilebilir, uygulanabilir ve gerçek iş dünyasında test edilebilir olmasıdır.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Vaillant Group Türkiye, Kocaeli çalışanlarıyla buluştu18 Ekim 2017 Çarşamba 11:36
  • Banuş Giyim’in sahibine sürpriz doğum günü17 Ekim 2017 Salı 12:58
  • Bilgi Küpü Koleji gün sayıyor...17 Ekim 2017 Salı 12:52
  • SEDAŞ, saat ücretlerini size ödeyecek17 Ekim 2017 Salı 09:01
  • Talya ve Tuna, Hybrid ailesi ile tanıştı16 Ekim 2017 Pazartesi 23:41
  • Zeray İnşaat’tan İMO üyelerine indirim16 Ekim 2017 Pazartesi 15:50
  • Kordsa, Kompozit Fuarı’na katıldı16 Ekim 2017 Pazartesi 15:48
  • Ford eleman alacak!16 Ekim 2017 Pazartesi 10:30
  • PTT, 177 yaşında14 Ekim 2017 Cumartesi 14:47
  • Ağrısız sızısız taş kırma FİZOMER'de14 Ekim 2017 Cumartesi 14:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim