2009 yerel seçimlerini hatırlayın… AKP’li Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin seçim beyannamesinde diğer projelerle birlikte müthiş ulaşım projeleri vardı.
Metro,
Monoray
Teleferik,
Tramvay, vs gibi…
Yıl 2017 aradan tam sekiz sene geçti, şirketlerle birlikte yaklaşık 9-10 milyar dolarlık bir geliri Büyükşehir harcadı. Metro yok, monoray yok, teleferik yok, temel ulaşım projelerinden eser yok.
Kara ulaşımı, ruhsat verilen 41 burda, Sembol gibi alışveriş merkezleri ile daha da karmaşık hale geldi. D 100’ deki düzenlemenin de bir fiyasko olduğu şimdi çok iyi anlaşılıyor. D 100 üzerine yapılan köprülerin fiyatını dahi bilen yok. Deniz ulaşımı kasaba belediyesi düzeyinde, ulaşıma ciddi bir katkısı yok. Hava ulaşımı hiç yok. Cengiz Topel Havaalanı işletilemiyor.
Bu arada ha bire ulaşım şirketlerine mastır planları yaptırıp dışarıya trilyonlar kaptırdılar. Bu projelerin de kente bir katkısı yok, kentin paraları uçup gidiyor.
Görünen sadece göstermelik oyuncak gibi bir tramvay var. Biliyorsunuz tramvay ile ilgili 3 Ağustos 2015’te sözleşme imzalandı. 550 günde yani 3 Şubat 2017’de bitirilecekti.Süre yaklaşık 5 ay gecikti.Test sürüşü dahi 1 saat gecikme ile yapılabildi. Geçen gün tramvayın elektrik problemi nedeniyle yolda kaldığı gazetelere yansıdı. Yani bu küçük projeyi bile yüzlerine gözlerine bulaştırdılar. Esnaf kan ağlıyor, özür dileyip duruyorlar.
Daha önce de yazdım tramvay projesi ili ilgili ciddi bir denetim problemi var.
Sayıştay’ın 2015 yılı Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Denetim Raporu’nda, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nde tramvay ile ilgili yapılan danışmanlık ihalelerinde, belirtilen teknik kişilerin, daha sonra tecrübesizlerle kişilerle değiştirildiğini yazıyor, daha önce de yazdım. Oysa ki ihale bu personel kalitesine göre firmalara veriliyor. İhaleyi ona göre ver sonra da acemilere işi yaptır, belediye olarak da buna göz yum, firmayı koru, haksız rekabete neden ol, hikaye bu. Belediye halkın yararına mı, yoksa ihaleyi alan firmanın yararına mı çalışıyor? Sormak lazım
Tramvay tek hatta 7, çift hatta 14 Km’lik bir alana hitap ediyor, 9 araçla 300 yolcu taşıyacak, güzergah ise çok kötü seçilmiş.
Bizim gelirimizin yarısı kadar geliri olan Bursa 2002’ de tramvaya geçti.55 Km’lik hat,111 aracı var. Sakarya bile bizden önce ve daha çok yolcu taşıyor.
2009’ da seçim vaadi olarak verilen metro, monoray, teleferik, tramvaydan bize kalan 14 Km’ lik göstermelik ve güzergahı kötü belirlenmiş, 5 aydır hayata geçmeyen, kaç paraya mal olduğu bilinmeyen, kaliteli personeli değiştirilerek tamamlamaya çalışılan, Sayıştay raporlarına konu olacak bir tramvay projesi.
13 yıldır, ulaşımda bir arpa boyu adım yok, ulaşıma harcanan paraları belediye 13 yıl itibariyle bir çıkarsa dudaklar uçuklar. Ankara’da iktidar, Kocaeli’de tüm belediyelerde iktidarsın. Türkiye’nin en küçük yüz ölçümlü, en çok gelirli belediyesisin. Un var, şeker var, su var, her şey var ama kaliteli pasta yok.
Hep söyleriz ya; bunlar gerçekten zengin babanın mirasyedi çocukları gibi, bu kent gerçekten sahipsiz, Diğer alanlarda olduğu gibi ulaşımda da tam bir fiyasko var, üzgünüm!..
Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(4)Yahya K. - Tramvay tercihi baştan yanlıştır, yapılması gereken D-100'de elektrikli metrobüs şeridi oluşturmaktı. Elektrikli metrobüsler tramvay gibi şehri raylarla, direklerle ve tellerle işgal etmez/çirkinleştirmez.
kimbilir - HIRSIZ ÇOK MUSTAFA ALTAY GİBİ BİR ULAŞİM Çİ OLURSA NE BEKLİYORUNUZKİ NE MUHENDİSİYMİŞ KİMBİLİR MUTAYITİ SAVUNAN BİR DAYRE BAŞKANI ARKASINDA KİM VAR ACABA MUTAHITLE ORTAKMI YOKSA
Erol Ayyıldız - Haklısınız, temel sorun denetimsizlik. Buna bağlı olarak pervasızca ciddi paralar harcanıyor. Halkın bu işi partizanlıktan çıkarıp kentine sahip çıkması gerekiyor...
meltem41 - gören de 80 yılda sol partiler çok güzel işler yaptı zanneder gelir eleştiri yaparlar sirmen de tüpçülükten zengin iş adamlığına yükselmişti onu gözleriniz görmez nedense ?
Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.