• BIST 99.639
  • Altın 141,794
  • Dolar 3,5028
  • Euro 3,9236
  • Kocaeli : 19 °C
  • İstanbul : 27 °C
  • Sakarya : 19 °C

Uyumanıza yardımcı olacak yiyecekler

Uyumanıza yardımcı olacak yiyecekler
Uyku problemi çekenler bilir, bu durum oldukça sıkıntı yaratarak günlük hayatı bile etkileyecek konuma gelir

Uykusuz kalmak aynı zamanda aşırı kilodan, yüksek tansiyona birçok sağlık problemi ile alakalıdır. Uyumaya yardımcı gıdaların tüketilmesi bu şikayetin giderilmesinde etkili olabilir. Siz de uyku problemi çekiyorsanız, uyumanıza yardımcı olacak besinler şu şekilde;

 

MUZ

Potasyum içeriği yüksek olan muz, huzursuz bacakları sakinleştirir ve gece kramplarını azaltır. Ayrıca içindeki magnezyum kasları ve sinirleri sakinleştirerek, dolaşım ve sindirim sisteminin sağlığını destekler. Muzu tek başına yiyebilir veya sütle karıştırarak muzlu süt yapabilirsiniz.

 

SOMON

İyi bir gece uykusunun planlanması akşam yemeğinde başlayabilir. Somon iyi bir ana yemektir çünkü omega-3 yağ asitlerini içerir. Omega-3 stres hormonlarını azaltır ve huzurlu dinlenmeyi sağlar. Somonu sevmiyorsanız omega-3 içeren diğer balıklar da etkili olur. B6 vitamini içeriği ise uyku getiren melatonin hormonunun üretimi için gereklidir.

 

KIVIRCIK LAHANA (KALE)

Bu krusifer sebze uyumaya yardımcı gıdalardandır. İçeriğindeki bol potasyum ve kalsiyum uyku getirici özelliğe sahiplerdir. Eğer yatmadan önce tüketmek istemezseniz akşam yemeğinde salatanıza katabilirsiniz. İyi bir gece uykusunu planlamak için günün hiçbir vakti erken değildir. Eğer kale sevdiğiniz bir sebze değilse ıspanak gibi potasyum içeriği yüksek bir diğer koyu yeşil yapraklı sebzeyi tercih edebilirsiniz.

 

TATLI PATATES

Tatlı patates iyi bir potasyum kaynağıdır. Potasyum kasları ve sinirleri rahatlatırken, dolaşımı ve sindirimi iyileştirir. Fırınlamak daha sağlıklı bir opsiyon olsa da evde kızartarak da tüketebilirsiniz. Aynı zamanda tatlı patates iyi bir karbonhidrat kaynağıdır.

 

BADEM

Bademin içindeki magnezyum daha iyi bir uyku çekmenize yardımcı olabilir. Aynı zamanda protein bulundurduğu için uyurken kan şekeri seviyeleriniz sabit kalır. Yatmadan önce bir avuç badem yemeniz önerilir. Ya da badem ezmesini kızarmış tam tahıllı bir ekmeğin üzerine sürerek tüketebilirsiniz.

 

NOHUT

Nohut iyi bir B6 vitamini kaynağıdır. Vücut bu vitamini serotonin üretmek için kullanır. Serotonin daha iyi hissetmeyi ve stresin azaltılmasını sağlar. Bu vitamin ayrıca ana uyku hormonu olan melatonin sentezinde kullanılır.  Akşam yemeğinde nohut yemek gece daha iyi bir uykuya yardımcı olur. Salataya da katılabilen nohutların gaz yapabileceği ve bu sebeple uykuda rahatsız edebileceği akılda bulundurulmalıdır.

 

YUMURTA

Yumurta bolca protein içerir ve bu sayede gece kan şekeri seviyelerini sabit tuttuğundan uyumaya yardımcı gıdalardandır. Bir veya iki yumurtayı, kızarmış tam tahıllı ekmek gibi bir karbonhidrat kaynağıyla beraber tüketebilirsiniz. Karbonhidrat eklemek proteindeki triptofanın vücut tarafından daha iyi kullanılmasına destek olur.

 

SÜT

Sütün uykuya yardımcı olduğu iddiası halen tartışılmaktadır. Bazı uzmanlar kalsiyumun gücünü ve melatonin üretimindeki doğrudan rolünü destekler. Eğer soya sütünü inek sütüne tercih ediyorsanız bu daha iyi bile olabilir. Soya ürünleri menopoz dönemindeki kadınlarda uykusuzluk probleminin tedavisi için yardımcı olmaktadır. Bazı uzmanlar uykuya yardımcı olması için inek sütünün ancak 4-5 litresinin etkili olacağını, soya sütünün bu konuda çok daha başarılı olduğunu iddia etmektedir.

 

KAHVALTILIK GEVREK

Az şekerli, tam tahıllı küçük bir kase kahvaltılık gevrek uyumaya yardımcı gıdalardandır.
Sütle beraber protein-karbonhidrat şeklinde tüketilmesi uykuya yardımcı bir amino asit olan triptofanın beyin tarafından verimli kullanımı için önerilir.  Hatta sütte bulunan bir protein,triptofanın yapı taşıdır.

 

BİTKİ ÇAYI VEYA KAFEİNSİZ YEŞİL ÇAY

Uzmanlara göre birçok kafeinsiz bitki çayı uykuya yardımcıdır. Yeşil çayda bulunan teanin maddesi daha iyi uyumayı, uykuya daha çabuk dalmayı ve toplam uyku süresinin artmasını sağlayabilir. Papatya çayı da rahatlatıcı özelliği ile bilinir. Yatmadan önce bir bardak bitki çayı hazırlayıp içebilirsiniz. Sadece tercih ettiğiniz bitki türü değil sıcak içeceğin sakinleştirici etkisi de uykuya destek olacaktır.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Ev kadınlarında obezite daha çok görülüyor17 Haziran 2017 Cumartesi 17:04
  • Önce sağlığımızı bozdular (5)14 Haziran 2017 Çarşamba 17:15
  • Prof. Dr. Ahmet Hakkı Turabi: Müzikle tedavi güç kazandı14 Haziran 2017 Çarşamba 13:23
  • Önce sağlığımızı bozdular (4)13 Haziran 2017 Salı 14:00
  • Oruç tutarken baş ağrısından korunmanın yolları13 Haziran 2017 Salı 13:56
  • Önce sağlığımızı bozdular (3)12 Haziran 2017 Pazartesi 15:00
  • Önce sağlığımızı bozdular (2)11 Haziran 2017 Pazar 16:28
  • Önce sağlığımızı bozdular10 Haziran 2017 Cumartesi 17:16
  • Ramazan’da böbrek hastası olmayın!10 Haziran 2017 Cumartesi 14:41
  • Kene sezonuna dikkat!08 Haziran 2017 Perşembe 15:39
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim