• BIST 107.212
  • Altın 151,535
  • Dolar 3,6828
  • Euro 4,3280
  • Kocaeli : 21 °C
  • İstanbul : 25 °C
  • Sakarya : 21 °C

Vitesi yükseltmek gerek!

Hasan Altınkaya

Yerel seçimlerin üzerinden neredeyse bir yıl geçti. Başkan Karabalık’tan bayrağı devralan Hüseyin Üzülmez’in performansını değerlendirmek için bu sürenin yeterli olduğunu düşünüyorum. Üstelik, sağlıklı bir değerlendirme için en az bir yıl beklemek gerekir şeklinde bir algı da var kamuoyunda. Birkaç aylık performans değerlendirmesi yanıltıcı olabilirdi zira. Aradan geçen bu zaman zarfında Üzülmez ile ilgili akıllarda kalan en önemli özellik; para konusundaki hassasiyetiydi. Başkanın bu tutumlu yönü kamuoyunda büyük takdir görüyor. Vatandaşla iletişimi konusunda ise farklı izlenimler  ve düşünceler var. Kimi başkanı hiç görmediğini ifade ediyor, kimi de başkanı çok sempatik ve içten bulduğunu söylüyor. 269 kilometrekarelik dağınık bir coğrafyada da, bu durum normal karşılanabilir. Yine de bu konuda yakınındakilere büyük görev düşüyor. Bazen vatandaşın gönlünü almak için bir telefon etmek bile yeterli olabiliyor.

Belediyeden beklenen rutin işler de aksamadan yapılıyor. Çöpler toplanıyor, cenazeler yıkanıyor, kültür gezileri yapılıyor… Fakat tüm bunlar zaten herkesin alıştığı hizmetlerdi. Vatandaşın hizmet noktasında beklentisi yüksek. Daha büyük projelerin hayata geçirilmesini istiyor ve bekliyor. Bu yüzden rölantide giden aracın vitesini biraz daha yükseltmek gerekir.

Şahsi kanaatim, geçtiğimiz dönem İzmit Belediyesi’nde olduğu gibi, ilk birkaç yılın tasarruf tedbirleri ve rutin hizmetlerle geçeceği yönünde. Bu sayede kasada birikecek parayla ve geçen süre zarfında makro projelerin alt yapısının oluşturulmasıyla, beklenen hizmetlerin de geleceğini düşünüyorum.

 

TÜV-TÜRK sonunda medyaya malzeme oldu!

Birkaç yıldır sürekli sıkıntılar olduğu söylenen Tüv-Türk’te beklenen oldu. Mobbing (iş yerinde psikolojik baskı) uygulanan bazı işçiler, daha fazla dayanamayarak işlerini bırakmak zorunda kaldı. Şartların her geçen gün kötüye gittiği işyerinde yaşanan son olay hem işçileri hem de vatandaşları oldukça mağdur etti. Tek suçları sendikaya üye olmak olan sekiz işçinin işine son verildi. İşçilerin çıkartılması, aracını muayene ettirmek zorunda olan vatandaşı da zor durumda bıraktı. Saatlerce muayene istasyonunda beklemek zorunda kalan vatandaşlar da işverene sitem etti. İşçiler ile amirleri arasında uzun tartışmalar yaşandı. Bir işçinin yıllar boyunca edindiği tecrübeye bakmaksızın saniyeler içinde kapıya koyan işverenin bu tutumuna, sendika da büyük tepki gösterdi. Tüv-Türk önünde eylem yapmaya hazırlanan sendika yetkilileri, işverene işçileri tekrar işe almaları konusunda çağrı yapacak. Uzun zamandır yönetim kadrosunun olumsuz politikalarını duyuyor olduğumuz Tüv-Türk’te artık mızrak çuvala sığmıyor. “İstediğimi kapının önüne koyarım, çalışma şartlarını ben belirlerim” gibi bir yaklaşımdan vazgeçmeli. İşverenin çalışanlarına verdiği değer, vatandaşa da verdiği önemi gösterir. Düşünün; işverenin mobbing uygulamaları çalışana yansır ve çalışan da aracın kusurunu kaçırırsa… O aracın sahibi o kusurdan dolayı kaza yapsa… Bunun vebalini kim öder? Günde yüzlerce aracın bu şartlarda denetimden geçtiği işyerinde, olaylar daha fazla büyümeden birileri duruma el koymalı. Olan hem vatandaşa, hem de ekmeğinin derdindeki işçilere oluyor.

 

Başiskele-Kartepe sınırı yeniden çizilmeli…

Kartepe Belediyespor Tesisleri nerede biliyor musunuz? “Nerede olacak, tabii ki Kartepe’de bir yerde” diye düşünebilirsiniz. Maalesef, durum hiç de öyle değil. Kartepe Belediyespor Tesisleri, Başiskele sınırları içerisinde. Evet yanlış okumadınız, Başiskele İlçesinde. Neden? Çünkü sınır öyle çizilmiş… D-100 üzerindeyken Goodyear’dan içeri doğru girdiğinizde, yolun sağ tarafı Başiskele sınırları içerisinde kalıyor. Tesisler de orada. Aslında Goodyear’ın 50 metre gerisinde Kumla-Akarca Deresi var. Sınırlar belirlenirken büyük oranda coğrafi koşullar göz önünde bulundurulduğundan, Kartepe-Başiskele sınırı çizilirken de bu derenin yol gösterici olması mantıksız sayılmazdı. Hem, koskoca Türkiye ile Bulgaristan Rezve Deresi ile ayrılıyor da, Başiskele ile Kartepe neden Kumla-Akarca Deresi ile ayrılmasın?

Bu yazı toplam 1045 defa okunmuştur.
Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim